{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Førstehjælpskursus. Hvem???? {{forumTopicSubject}}

Efter nu at være blevet kaldt dyrmishandler osv. fordi jeg selv yder den førstehjælp min kat har brug for og ikke panisk ringer min dyrlæge op pga. blodig rift og hævet ben for mig til at tænke på, hvem der egentlig tager største interesse i sit dyrs ve og vel.

Jeg har livredder uddannelse og førstehjælpskursus til heste og katte. De fleste som gav respons på mit indlæg gik bare i panik, hvilket man ikke lære på førstehjælps kursus. Det hedder: stop ulykken. giv førstehjælp, vurdere situationen og kontakt assistance.

Jeg gav ham en KVART beroligende pille som er beregnet til katte for hans comfort. rensede såret og kølede hævelsen. Hvad tror I dyrelægen ville have gjort?????? Man kan ikke tage røgten af hævet ben!!!!!!

Hvormange herinde har taget førstehjælpskursus til deres dyr og kan hjælpe dem istedet for at gå i panik???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førstehjælpskursus. Hvem????
  • #1   1. feb 2009 Jeg har ikke, da jeg ikke vidste, at det var en mulighed - hvem tilbyder disse kurser? hvordan finder man mere info?

  • #2   1. feb 2009
    Har ikke førstehjælp til dyr, men livredende førstehjælp fra mit tideliger job som portør.

    Hvor man jo som du siger lære ikke at gå i panik, men der imod : stop ulykken. giv førstehjælp, vurdere situationen og kontakt assistance.

    Men lidt i panik går man jo altid og mange gange ser tingene værre ud ved første øjekast end de lige er.. men der er det så kunsten af få overblikket tilbage der tæller !

    Men nu kan det da vel ikke komme bag på dig at du fik sådan en hård medfart i det andet emne ! Jeg har rimlig hurtigt lært at man skal vælge sine kampe med omhu her ! smiley

    Håber det går bedre med den lille mis og at den er kommet sig over chokket !


  • #3   1. feb 2009 jeg har ved min dyrlæge og dyrenes beskyttelse

  • #4   1. feb 2009 Selvfølgelig yder man førstehjælp til et skadet dyr - og så søger man professionel assistance.
    Intet dyr skal lide unødigt - det burde straffes hårdt.


  • #5   1. feb 2009 hmm, katten skal til dyrlæge, uanset hvad... der ved de ski da hvad de skal gøre...

  • #6   1. feb 2009 Enig med Lis og Hanne!

  • #7   1. feb 2009 Iben

    jeg synes du har handlet helt korrekt

    der er folk der er for pylret med at rende til dyrlæge i tide og utide, hver gang der er det mindste med et dyr så råber alle DYRLÆGE.

    lær at slå koldt vand i blodet


  • #8   1. feb 2009 koldt vand i blodet, kan slå katten ihjel...
    Alice, havde du også skrevet sådan hvis det var et barn, der var tale om....


  • #9   1. feb 2009
    Nu har jeg 4 børn, hvoraf de 2 er drenge og skulle jeg ha rent til læge/skadestue hvergang de så meget som fik en rift, eller en anden skade kunne jeg jo ikke ha lavet andet.

    Det handler om at vudere situationen, observere og så beslutte at nu det afgang !


  • #10   1. feb 2009 Ja, jeg havde taget et overblik over situationen inden jeg eventuelt havde taget på skade, (hvis jeg havde skulle på skadestuen hver gang en af ungerne kom til skade, havde jeg ikke tid til at passe de andre, har3 drenge og en pige)

  • #11   1. feb 2009 Ja, for hvis man skal rende til læge med sit barn, hver gang barnet får en rift eller sår, kan man ikke bestille andet. Især når man har et livligt barn......
    stop Ulykken - giv førstehjælp - VURDER situationen - få hjælp hvis nødvendigt.

    Sådan gør jeg med mine børn og dyr, og mig selv......


  • #12   1. feb 2009 Jeg ville aldrig begynde at give min kat piller uden dyrlægens anvisning, og slet ikke noget som dyrlægen ikke har anbefaldet..

    Jeg ville ringe og hører dyrlægen ad, og så kan vi sammen vurdere om jeg skal derhen, eller om han/hun bare kan sende medicinen til det nærmeste apotek.


  • #13   1. feb 2009 T J... lige de rette ord

  • #14   1. feb 2009 Nu er det såan at børn er mere pylrede end dyr - og ikke mindst de kan tale.

    Jeg er dybt chokeret over der er nogen der mener det er pylleri at en tilskadekommen kat får proffessionel hjælp. Tænk hvis katten har indre blødninger.

    Jeg går hellere til dyrlæge en gang for meget end for lidt - og jeg har både set og oplevet meget. Og jeg betaler med glæde min dyrlæge for at hjlpe mine katte - og give mig ro i sjælen.


  • #15   1. feb 2009 Missetrio. du bliver ikke overfaldet af, ud over kram.. for hvor er det godt skrevet..
    det er nemlig kun en dyrlæge, der kan stille en dianose.. Jeg har nemlig også læst det indlæg, hvor der er skrevet om selve skaden...


  • #16   1. feb 2009 Da min mco havde 3-dobbelt bækkenbrud haltede han kun lidt på det ene bagben. Han pev ikke engang. Men min dyrlæge havde heldigvis forklaret mig engang at hvis katten havde flossede negle på alle forpoterne var det tegn på den var blevet ramt af en bil.

    Havde jeg ikke taget til dyrlæge dengang han haltede, hvem ved hvordan det så var gået? Jeg kunne jo sagtens have tænkt som trådstarter, jeg yder førstehjælp (undersøger ben og pote) men jeg kunne jo ikke føle nogen brud eller se der var noget galt med poten, så er det nok bare en forvridning.

    Nu var jeg heldig der ikke også var indre kvæstelser men det kunne jeg jo ikke vide og kun røntgenbilledet kunne afsløre hvor galt det stod til. Heldigvis slap han for ulykken uden mén, men han fik da smertestillende medicin en overgang pga. bruddet.

    Folk kan godt kalde mig pylrehoved, men jeg kører hellere 3 gange for meget til dyrlægen end een gang for lidt. Indtil videre har der hver gang været tale om at jeg ikke var pylret men at der virkelig var noget i vejen med et af mine dyr!

    Jeg kan ikke fordrage når folk sidder og leger dyrlæge selv og ordinerer medicin osv. uden at have konsulteret en dyrlæge først, med mindre man VED hvad dyret fejler og det måske er en tilbagevendende sygdom.


  • #17   1. feb 2009 Jeg tror ikke i dette tilfælde, at det har noget med penge at gøre.

    Selvfølgelig kan man selv behandle i første omgang og se hvor galt det er.
    jeg tror at personen ville gå til dyrlægen akut, hvis dette var nødvendig.
    der er nogle der er hurtige til at fordømme andre.



  • #18   1. feb 2009 Hej Iben.

    Lige for at vende tilbage til dit spørgsmål smiley Jeg har ikke førstehjælp til dyr.. jeg havde godt nok hørt om det, men vidste ikke lige hvordan og hverledes smiley Er det bare ved dyrelægen man melder sig ind?? smiley


  • #19   1. feb 2009 Jeg har udvidet forstehjælps og brænd kursus og kunne aldrig drømme om IKKE at tage mit skadet dyr til dyrlægen EFTER at jeg havde udøvet første hjælp på denne.

    Det samme gælder mine børn. Alt andet er fuldstændig vanvittigt. Det er utopi at tro at fordi man har et første hjælpekursus er man bedre end en dyrlæge eller læge.


  • #20   1. feb 2009
    Nu tror jeg ikke der er ret mange der tror de ved mere fordi man har første hjælpskursus.

    Men har selv stået med unger hvor det i første omgang så ud til at det var helt vildt, men når så man går igang med at stoppe ulykken, begynder på førstehjælpen, viste det sig at det ikke rigtigt var noget.

    Skulle en af mine katte komme til skade, ville jeg da helt klart have HR Dyrlæge i røret, mens jeg tjekkede hvad der igrunden er sket med katten, da der jo er forskel på mennesker og dyr, både i måde og reagere over for smerte på og i anatomien.



  • #21   1. feb 2009 enig annette

  • #22   1. feb 2009 Iben hvorfor beroliger du ikke bare mængden ved at fortælle hvordan det går med din kat og at du har overdramatiseret hele historien fra starter.......(panisk historie fra din side) og så tar du så let på tingene.....du kaster en bold i luften men griber den ikke igen...........hvorfor er det så vigtigt for dig at forsvare dig hele tiden.......det er sku ligegyldigt med en tittel hvis det ikke er af gavn...........og det er hvist ikke nogen grund til at blive ved med at prale af...........

  • #24   2. feb 2009 Hold da helt op hvor er I simpelthen bare fantastiske og fejlfrie - det er næsten til at kaste op over - og præcis en af grundene til at jeg ikke på noget som helst tidspunkt i fremtiden kommer til at oprette en tråd om mine kattes helbred, eller spørgsmål dertil. Sådan tror jeg efterhånden mange har det herinde, at dømme på antallet af tråde.... så klap jer selv på skulderne, de katte og ejere I reelt kunne have hjulpet slipper I vist for at høre fra

    Janni L


  • #25   2. feb 2009 Jannie L.

    Vi er ikke fejlfrie, netop derfor ville vi kontakte dyrlægen, i stedet for selv at diagnostisere!!!! Det er da de færreste der kan behandle en kat, der hjemme, som måske har et brækket ben.... Jeg værken kan eller vil!


  • #26   2. feb 2009 Janni L, der er ingen herinde som farer op, medmindre man handler uforsvarligt overfor sine dyr. Jeg har endnu ikke oplevet det endnu. Tværtimod har jeg oplevet folk, som prøver at hjælpe, og gerne vil være med til at løse problemstillinger.
    Folk bliver bare tit kede af, ikke at få det svar de gerne ville høre, og bryder sig ikke om at høre, at man BURDE tømme bakke hver dag.
    -Nogen tager da helsigvis de velmente ord til sig.

    Der er jo ingen herinde som vil nogen noget ondt. Når jeg svarer i en tråd, tænker jeg da tit, hvordan ville jeg have det, hvis jeg var kat i den situation. I denne situation, nej tak, jeg vil gerne bo et andet sted..


  • #27   2. feb 2009 det med at tømme bakke hver dag, var blot et eksempel.

Kommentér på:
Førstehjælpskursus. Hvem????

Annonce