{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp - Urenlighed
  • #1   4. feb 2009 Jamen har kun en kattebakke. skifter grus hver dag da jeg ved den ene er meget kresen. Altså tror lidt det er den store af dem jeg har der gør det og kan godt være hun er blevet stresset af den lille.
    Min kæreste siger han har hørt at man skal tage deres hovede ned i det så de lære de ikke skal gøre det. Er det sandt ?


  • #2   4. feb 2009 Okay tak smiley

  • #3   4. feb 2009 Okay hende den store har haft krystaler i urinen.

  • #4   4. feb 2009 Nej for der var hun voldlig og det var meget mere. Dengang lugtede hendes tis meget slemt og gør det slet ikke nu.

    Skal forresten også høre om du kender til det mad der hedder dyrelægens man kan købe i føtex???


  • #5   5. feb 2009 **Nej for der var hun voldlig og det var meget mere. Dengang lugtede hendes tis meget slemt og gør det slet ikke nu.**

    Tror nu ikke, du kan udelukke at det er krystaller, der er på spil igen (og især ikke, hvis foderet er Dyrlægens fra Føtex).



  • #6   5. feb 2009 Carina - Katte forbinder ikke hverken deres urin eller afføring med noget ulækkert, men bruger det til at "fortælle" deres omverden noget, og ofte noget, de er utilfredse med.

    Desuden prøver stressede ell. usikre katte at føle tryghed ved at "blande" deres lugt med deres omgivelser, og helst noget, der også lugter af deres ejere, så derfor går det tit ud over sengen. For selv om vi skifter sengetøj, er det alligevel det sted, der lugter mest af husets mennesker.

    Nu skriver du selv, at især den ene kat er meget kræsen.
    Du er nok ikke klar over det, men langt de fleste katte foretrækker at tisse et sted og besørge et andet sted, så jeg vil stærkt anbefale dig at anskaffe i hvert fald én ekstra bakke, men helst to.

    Ingen form for straf hjælper her - tværtimod vil det gøre det hele værre.

    Den der gammeldags metode med at stikke kattens hovede ned i "uheldet", troede jeg faktisk var udgået forlængst med den viden, man har i dag.


  • #7   5. feb 2009 Carina W: Vi har haft samme problem, det kan godt være ren trods fordi katten er utilfreds med et eller andet, vi ændrede strøelse i bakken ( http://www.designforpets.dk/images/produkter/kruuse/main/Litter%20pearl%20lille%20main.jpg) vi gik over til krystaltypen, og det afhjalp helt og holdent problemet, det er godt nok lidt dyere, men du skal kun tømme den for pøllerne, så holder det faktisk i 14 dage til 1 kat... smiley

    Jeg kan kun anbefale dig at prøve en kattebakke mere og med noget andet grus i, evt. typen der er lavet af klare krystaller, super godt og lugtefrit.

    Og så ville jeg kun købe fodder i dyrehandlen, vi bruger Royal Canin, vi køber 4 kilo af gangen til ca. 300.-, og det kan ikke betale sig at købe noget andet foder, vi kan se og mærke på vores kat hvis hun får andet foder. Både hendes helbred og humør ændrer sig... smiley


  • #8   5. feb 2009 Nu er jeg ikke lige klar over om krystaller i urinen gør ondt. Men hvis det gør kan det være at hun er begyndt at forbinde kattebakken med noget der gør ondt og vælger derfor at gøre det et andet sted. Men er kun en gisning smiley

  • #9   5. feb 2009 Hej alle
    Tak for den store hjælp.
    Her til morgen fanft jeg ud af detfaktisk er den lille der gør det hun gjorde det påmit tæppe der lå på gulvet.


Kommentér på:
hjælp - Urenlighed

Annonce