{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Lisbeth s
Lisbeth s
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Softpaws? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har hørt om denne ide, samt nogen der har erfaringer til dem?

Nu ved jeg ikke helt hvad jeg selv synes, mine katte er nu meget gode til at udelukkende bruge kradsetræet.. Men er det et godt alternativ hvis det går helt galt?

Der var en nyhedsudsendelse om det, og det er udviklet af en dyrlæge..

Hvad syntes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Softpaws?
  • Lisbeth s
    Lisbeth s Tilmeldt:
    jul 2007

#1   9. feb 2009 Glemte lige at sende et link med på det: http://www.softpaws.com/

Det er sådan nogen "nail caps" til at putte på kløerne..

• #3   9. feb 2009 jeg bryder mig ikke meget om det.. de har jo kløerne af en grund. de kan jo ikke klatre eller forsvare sig med dem på. Så kan jeg godt leve med en sofa der er lidt grim smiley

• #4   9. feb 2009 Men fx min kat, hun vil ikke hvæse klør i kradsetræet eller sofaen. Men jeg tør slet ikke putte sådan noget på hendes klør, for hindre det ikke neglene til at vokse. Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke har hørt om det her før, så jeg synes det lyder meget underligt...

• #5   9. feb 2009 Føj da! Mine katte skulle i hvert fald ikke rende rundt med sådan nogle klamme, lyserøde dimser på fødderne. Det er da usmagligt. Hvad er det lige det skal gøre godt for? :-S

• Lisbeth s
    Lisbeth s Tilmeldt:
    jul 2007

#6   9. feb 2009 Ja det var også min første tanke at jeg fandt det noget mærkeligt at putte sådan nogen på.. Det var min veninde der havde overvejet dem og ikke mig.. Men har bare undret mig over at der ikke har været mere tale om dem før..

Men i den udsendelse hun viste mig, var der folk i USA som tog til dyrlægen og fik dem sat på af dem.. og deres egne klør vokser stadig, og disse caps halløj falder selv af efter et par uger..

Lige umiddelbart kan jeg ikke se en fare i dem, bortset fra at det må være lidt mærkeligt at se sin kat med pinke klør smiley

• Lisbeth s
    Lisbeth s Tilmeldt:
    jul 2007

#7   9. feb 2009 Mille og Fladsnuderne smiley ) - Ja mine skal heller aldrig have dem på, de klarer det fint med kun at bruge kradsetræet..

Men nu bor jeg i udlandet, i et land hvor det desværre stadig er tilladt at "declawe" sin kat.. (få fjernet neglene) og det er desværre utroligt populært her.

Jeg arbejder som frivilig ved et dyre internat hvor deres dyrlæge også laver denne procedure for de betalende kunder.. så har gået lidt med tanken om at foreslå de her softpaws til dem.. Siden de absolut må være en meget bedre løsning end smerte hele livet for de stakkels små.

• #8   9. feb 2009 Altså, det lyder umiddelbart ikke farligt, men jeg tror ikke jeg ville sætte dem på min kat. selvom hendes negle er forfærdelige, fordi hun ikke vil hvæse dem. Og vi har fået en dyrelæge til at klippe dem en gang, men hendes negle flossede helt vildt af det.

• #9   9. feb 2009 Kan se det skulle være et alternativ til "declawing", altså at fjerne kattens kløer. I USA er måske almindeligt at man får fjernet kløerne på sin kat?? Det synes jeg godt nok virker barbarisk, grænsende til tortur. Håber da godt nok ikke det er noget der praktiseres herhjemme.

• #11   9. feb 2009 Puha, det er jeg glad for at høre Missemor. Synes godt nok det ville være synd for katten.

• #12   9. feb 2009 Jeg ville da aldrig nogensinde få fjernet nogen kattes klør! - Det er da en pinsel for dem. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det er så populært i USA, det er virkelig synd for de små stakler.

• #14   9. feb 2009 kun mine udstillingskatte får klippet kløer, resten rører jeg aldrig....de holder selv deres negle i træerne udenfor eller på kradsetræerne inde.....

• #15   9. feb 2009 jeg må indrømme jeg godt kunne finde på og købe sådan nogle til min store killing til når jeg gør rent, laver mad eller laver andet end og sidde i sofaen, for jeg har ham rendende i numsen hele tiden og han har en eller anden ide med han skal bogstavelig talt hænge på mig i tide og utide, enten hænger han på mit ben, på ryggen af mig, eller på min popo, samt i nakken på mig... Jeg tror der er lidt klatre abe blandet inde i den siameser, og han er bestemt ligeglad med du står og vifter med arme og ben mens du bander højlydt og han hænger med 10 kløer og ca 3 kg kat godt boret ind i skindet på en...

Og selvom jeg klipper hans negle rimlig tit så finder de alligevel vejen ind i mit kød, mærkelig nok...

Men har man ikke lige et problem som mig med en hænge numse som min store killing nu åbenbart ikke kan vænnes af med og være, så kan jeg ikke lige se ideen med de dimser....

• #16   9. feb 2009 Er det ikke mere de helt store katteracer som Serval osv hvor de fjerner klørene i USA?

• #17   10. feb 2009 Declawing er ikke "kun" at fjerne kloen. Det er det yderste knogleled med kloen, der fjernes, og de fleste katte har resten af livet "fantomsmerter" i de fjernede led.
    MODBYDELIGT DYRPLAGERI!

Jeg kan ikke forestille mig, katten kan trække kløerne til sig med disse softpaws-dimser på.
    Aldrig om jeg ville bruge dem smiley

• #18   10. feb 2009 Nej du har nok ret mega...

Kunne være man skule købe sådan en til babyer man kan have hængende på maven.. så kan han sidde deri istedet for... Jeg ligner efterhånden en der har været udsat for totur på ben, ryg og min stakkels po po...

• #19   10. feb 2009 Mega: ej føj da! Troede "kun" det var kløerne, hvilket er slemt nok i sig selv smiley

• #20   10. feb 2009 Og man skal være obs på om katten har klør, hvis man overvejer at impotere kat fra et land hvor "declawing" er tilladt, for de må heller ikke udstilles i DK smiley

Kommentér på:
Softpaws?

Annonce