419 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

nr 2 kat, hvordan? hjælp? nr 2 kat, hvordan? hjælp?

hej:)
jeg har en kat Tulle som er fra 99 af. hun er vokset op sammen med en anden kat som dog døde da hun var 6 år.
vil rigtig gerne have en kat mere men er det muligt?
tulle er sød kælen og rigtig godt sind. hun er skøn.

er det synd at anskaffe sig kat nr 2?
vh michelle

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nr 2 kat, hvordan? hjælp?
  • #1   19. feb 2009 Jeg synes bare I skal springe ud i et. En go' idé kunne være at starte med en voksen kat muligvis, så Tulle får en jævnaldrende veninde eller ven. smiley

• #2   19. feb 2009 hmm det kan du have ret i smiley dreng eller pige? tulle er stereliseret og har været det i mange år.
    smiley

• #3   19. feb 2009 Det skulle næste være ligegyldigt, så længe den nye kat også er neutraliseret. smiley

• #4   19. feb 2009 det skal den være eller? smiley

• #6   19. feb 2009 uuh synes måske 3 katte er lidt af en mundfuld smiley ville gerne have 2 ialt smiley så måske en killing. han eller hun?

• #7   19. feb 2009 Igen, så vil jeg anbefale dig en voksen kat, der er neutraliseret (kastereret/steraliseret), da en ældre dame som Tulle med stor sikkerhed ikke gider en omgang killingeræs.
    - Killinger er søde, men for en voksen kat, kan det være lidt af en plage, som kan ende i slåskampe mv.

• #8   19. feb 2009 Men også for killingens skyld. Den har behov for aktivitet. Så enten er kombinationen:

2 voksne katte, der er neutraliseret = 2 stk. katte
    1 voksen kat, der er neutraliseret + 2 neutraliserede killinger = 3 stk. katte.

• #9   19. feb 2009 Jeg ville ikke anskaffe en killing til en kat på Tulles alder. Der er simpelthen for stor aldersforskel. Men to killinger er en god idé, så de har hinanden at lege med, når Tulle synes det bliver for meget.

Jeg købte, i sin tid, en 12 ugers killing til en 2 årig hankat og det var faktisk for stor aldersforskel, da de ikke kunne finde ud af at lege sammen. Så med mindre din voksne kat er MEGET aktiv, udadvendt og legesyg, så ville jeg ikke anskaffe en killing. Så vælg hellere en voksen kat, på hendes egen alder, hvis du ikke vil have to killinger.

Men det er da en genial "undskyldning", for at anskaffe ikke blot én, men to dejlige katte smiley

• #11   19. feb 2009 Ups, havde læst det som om Tulle var 6 år smiley

Ja, så er det nok en bedre idé med en yngre kat, da en anden 10-årig kat nok også kan være svær at integrere.

Du kan jo se dig om efter en tidligere avlskat, hvis du ønsker en racekat, eller besøge et internat og finde en dejlig husmisser der passer sammen med Tulle.

Kommentér på:
nr 2 kat, hvordan? hjælp?

Annonce