{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

Meget sky? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hun kat på ca ½ år. Vi fik hende i januar, men hun er meget sky. Vi fik hende fra et sted, hvor de var 7 katte lukket inde i et meget lille rum, og det kunne jeg ikke bære smiley - så jeg tog hende med hjem da jeg har haft katte før og savnede et lille væsen hjemme ved os. Men så kommer spørgsmålet jo - Hvilke gode råd har i til, at man kan få en meget sky kat, til at blive en bare nogenlunde kælen kat? Hun løber med halen mellem benene, hver gang hun ser et mennesker.. Selv mine 2 hamstre er hun bange for, når de er udenfor buret... Et godt råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget sky?
  • #1   4. mar 2009 Giv tid!
    Man kunne også prøve at give hende lidt mindre plads (fx soveværelset, hvor I jo er meget) og ro.

• #2   4. mar 2009 Vi giver også tid smiley - Man kan sige at hun har fundet sig et sted i hvert rum hvor hun vil gemme sig.. Og vi venter altid til at hun selv kommer frem... Men har du nogen anelse om det om det hjælper at få hende sterilliseret, for det skal hun nemlig her om et par måneder....

• #3   4. mar 2009 Det kan iaf ikke skade;-) Hvorfor egt vente med det?

• #4   5. mar 2009 Fordi vi sparer sammen til det.. Vores dyrelæge vil have det hele betalt kontant, den dag det bliver gjort.. Så det bliver her i april...

• #5   5. mar 2009 Lad hende selvfølgelig rende i skjul, når hun har lyst, men vær også klar til at være hos hende, når der er spisetid. I stedet for straks at hælde maden op i skålen, så læg noget mad på gulvet foran dig og hav flere i handen. Lad hende nærme sig, spise lidt og se om hun tør tage af hånden. Lad hende komme og be om mere, evt. smid et par stykker mere på gulvet, så hun ikke føler sig presset. Så skal du nok vinde hendes tillid, og hun vil søge mere og mere hen til dig, både for at få mad/godbidder, men også på sigt for at blive aet.
    Håber det lykkes

• #6   5. mar 2009 Jeg tilføjer lige Feliway. Det er godt nok ikke alle katte det har effekt på, men det er i hvert fald et forsøg værd.
    Måske ville det også være en god ide, at I også fik en af hendes søskende (som jeg går ud fra hun har været sammen med) .... hvis I har råd til at have to katte...

* Vi fik hende fra et sted, hvor de var 7 katte lukket inde i et meget lille rum*

Hvorfor havde tidligere ejer kattene lukket inde på så lidt plads? Det lyder da mærkeligt at holde katte under de forhold smiley Jeg håber, hun har været vant til menneskekontakt. Ved I noget om det?

• #7   5. mar 2009 *Vores dyrelæge vil have det hele betalt kontant*

Ved godt at mange dyrlæger vil have kontant betaling, men det er vel ikke Dr. Dyredød? (spørger fordi jeg ved, at han er meget emsig med betalingen)

• #8   5. mar 2009 Jo, hun boede sammen med nogle af sine både ældre og yngre søskende, men de er alle blevet fjernet pga forholdene. Så der er desværre ikke mulighed for at få en søster mere. Tror heller ikke min mand ville blive glad for at have 2 katte. Han mener han har nok i en . Hehe.. Dr. Dyredød... hvem er det? smiley - det er dyrehopitalet i Frederikshavn. De skal godt nok kun have 1500 for sterillisation og vaccine, men når man er på su, skal man jo spare lidt sammen..

• #9   5. mar 2009 Så vidt jeg ved har hun ikke været vant til mennesker... Men hun er begyndt at ville snakke lidt med mig, men man skal ikke lave for mange bevægelser, så er hun væk...

• #10   6. mar 2009 Det lyder godt nok som et skidt sted hun kommer fra. Hvis hun ikke har været vant til mennesker, så er det desværre ikke sikkert, hun bliver tryg. Men mon ikke nogen alligevel har haft hende i hænder jævnligt, da hun var killing… Jeg kan se på nogle af billederne, at hun dog lægger sig til rette i møblerne, det er da altid noget. Og det er et godt tegn, at hun er begyndt at ville snakke lidt med dig. Jeg synes også det er godt at I respekterer hende behov for at gemme sig, og venter med at tage kontakt til hun selv kommer frem. Så finder hun forhåbentlig ud af med tiden, at I ikke er så farlige.

Bor I, så hun får mulighed for at komme ud? For det vil hun sikkert have stor glæde af, især når hun nu ikke har så megen glæde af at hygge og kæle med mennesker.

Anskaf en Feliway-duftspreder! Det får mange katte til at føle sig mere trygge. (kan googles).

Hvis du sætter dig på gulvet og lægger nogle godbidder til frem til hende, så vil hun sikkert holde øje med dig - så kig lidt væk og blink venligt med øjnene, bevæg dig roligt og snak stille - det kan nok også hjælpe hendes tillid til dig på vej. (nå ja, måske er det snarere din mand der må ned på gulvet med de godbidder - men sofaen kan da også bruges til at servere godbidder fra ;))

Held og lykke!

(Dr Dyredød kan googles. Så vidt vides huserer han ikke i Frederikshavn)

• #11   6. mar 2009 Desværre bor vi ikke så hun kan komme ud. men vi har en sele til hende, som vi kan tage hende med ud i, men det vil vi først experimentere med når hun er faldet sig nok til her.
    Okay, siger mange tak for rådene smiley

• #12   6. mar 2009 Uha nej, sele duer ikke til en sky kat.

Kommentér på:
Meget sky?

Annonce