{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Hvor meget for en kat? {{forumTopicSubject}}

Jeg kontaktede en evt køber til en af mine misser..
Der stod i annoncen at den skulle være vaccineret.indekat og gerne neutraliseret prisen var ikke lagt 100% fast men deres pris ide' på annoncen var 1000 kr..
Jeg skrev at jeg havde et par stykker der søger nye hjem,og hun spørger tilbage om de var scannet for hjertefejl.. Det er de så ikke,da jeg ikke har været i faget så længe osv.. Så havde de ingen interesse.. Så er mit spørgsmål Hvor meget ægte mco og hvor meget kan der includeres i prisen..? hvad siger i?
Jeg ved ligesom at det kan være en bekostelig affære at scanne alle sine avlsdyr. Håber på posetiv indput.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget for en kat?
  • #1   13. mar 2009 ormkur efter se af lopper og vacciner det må da selv klar jeg lige købt en kat 2500 kr også mc udestamtavle det synse jeg fin til prisen

  • #2   13. mar 2009 Ja det er ikke unormalt en kat kommer til at koste rigtig mange penge inden du bruger den i avl fordi du skal være sikker på det er sunde linier du avler på


  • #3   13. mar 2009 nej.. Nu er der ikke nogen af mine der er scannet eller dna testet,men jeg er også ny i gårde.. men vil satse på at få mine avlsdyr testet i løbet af 2009..men tråden kører på hvad en evt/potentiel køber faktisk forlanger for 1000 kr..

  • #5   13. mar 2009 Ja, det løber hurtigt op..
    Men man scanner ikke killinger og ej heller ungdyr for HCM det gør man først når de er 1 år
    Neutrilesering oven i og så for 1000 kr.. Det skal an ike regne med man kan nogen steder..
    da disse 3 ting løber op til omring 2500 kr..
    HCM scanning 650-1200 kr
    vac 350-550 kr
    Neutrilesering 750-1700 kr..
    ormekur 100 kr.
    det er sådan ca hvad det koster, alt efter enss dyrlæge..

    så 1000 kr, nej vel..


  • #6   13. mar 2009 Anita.. jeg kan se du bor over i Jylland.. hvis du har mange der skal scannes og muligvis kendte nogen andre der skal have sine katte scannet for HCM så kan det godt betale sig at køre et smut her over på Sjælland og smutte ind til København hos Jørgen Koch eller Sara og får det gjort..
    for mere info kontakt mig gerne pr PB eller mail..


  • #7   13. mar 2009 Har en veninde der har tilbudt at tage den store dreng med da hun skulle derover,men da jeg altid har arbejdet om aftenen har jeg ikke selv kunnet tage med og det vil jeg jo helst når det er mit dyr det drejer sig om.. Jeg har fået tilsendt sådan nogle vatpinde ting til dna,men da jeg er uden arbejde lige nu,så har jeg ikke rigtig finanser til det..
    Min hunkat er af frie forældre,så oddsene for at hun render med hjertefejl skulle være relativt lille..
    Og det med tråden;) Jeg havde stor lyst til at fortælle den pige at der var altså begrænsninger for hvad man kunne forlange for 1000 kr.. og at en kælekat normalt vil koste noget mere end det..


  • #8   13. mar 2009 Sys nu heller ikke man kan forlange så voldsom meget for 1000kr .
    Men hvis bare katten er sund og rask det er vel hovedsagen ikke ?

    Jeg har også haft en annonce herinde med at jeg søgte en mco eller norsk skov kat for omkring de 1000kr .
    Det eneste krav jeg havde var at katten var sund og rask , ikke at det sku scannes eller ligne
    Har så været så heldig at finde en sund og rask mco herinde med tavle ,
    og neutraliseret for 500kr . hun er også 7år . men hun har jo mange gode år på bagen .
    Men sys ikke en gang man kan forlange at der skal være tavle på katten til 1000kr kun .
    det er bare min mening


  • #9   13. mar 2009 Generelt syntes jeg der tages for meget for blandingskattene, og det der følger med dem.
    2500 for en killing der er vaccineret og har fået ormekur og det er det - det er godt nok alt dyrt i mine øjne. Men det går jo fint, der er en masse der tror de sparer en masse penge ved at købe det uvisse og utestede en blanding er - deres valg.



  • #10   13. mar 2009 Jeg har været nødt til at sælge mine tavle killinger for meget mindre,fordi jeg ganske eneklt ikke kunne komme af med dem.. Den højeste jeg har fået for en var 2500..

  • #11   13. mar 2009 Ja det er alt for mange der opdrætter - og i forbindelse med finanskrisen slges mange katte til langt under kostprisen.
    Lidt af et skråplan.
    Jeg har ikke haft killinger siden maj sidste år - af samme årsag. Jeg beholder altid selv mindst een og det er fint nok - men jeg risikierer jo at stå selv med alle killingerne da efterspørgslen er så dårlig pt.


  • #12   13. mar 2009 Måske søger vedkommende en "pensioneret" avlkat og der ses det jo somme tider, at opdrættere sælger dem for den pris en kastration koster. Men for en killing er det nok en urealistisk pris.

    Og så er det altså ingen undskyldning ikke at teste sine dyr, bare fordi man er "ny" smiley


  • #13   13. mar 2009 mille: jeg er blevet arbejds løs og har kun haft opdræt i ca 1 år.. derfor har jeg ikke fået dem scannet/dna testet..

Kommentér på:
Hvor meget for en kat?

Annonce