10. sep 2007 Følger: 21 Følgere: 66 Katte: 20 Emner: 23 Svar: 197
købekontrakt købekontrakt
Hej Med jer dejlige katte mennesker.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvem er tilgodeset med en købekontrakt ? er det os som avler ? eller er det køber ?
Sagen er den at jeg sidste år havde mit første kuld killinger som opdrætter. I det kuld er der en killing som er noget mindre end de andre, den bliver så valgt af en køber, da den er 3 uger, så der er jo lang tid til de er 12 uger, 14 dage før meddeler jeg køber at den er lille endnu og at syntes hun bør vælge en anden killing. eller lade den gå 1 måned mere.. Men hun insister på at hun vil have den, i samråd med min dyrlæge aftaler vi så at hun får den, mod at kontakte ham hvis der bliver noget. hun får han nr i købekontrakten osv. der bliver skrevet at jeg har ret til at købe den tilbage hvis den bliver alvorligt syg... samt alt andet man skriver i sin købekontrakt,
så pludselig ringer hun at killingen er aflivet, " vel og mærke 1 1/2 måned efter ikke en eneste gang har hun kontaktet min dyrlæge eller mig. først med besked om den er aflivet, fordi den flere gange havde været sløj..
resultatet er nu at hun vil have jeg køber den nu døde killing tilbage. Hvilket jeg har afslået. Jeg har tilbudt hende en ny magen til.. men det ville hun ikke have da jeg ikke kan lever den inden 3 uger.. Jeg behøber ingen bemærkninger om at jeg bare kunne lade være at sælge den til hende.. "så klog er jeg også selv blevet "
Vær sød ikke at gøre dette inglæg til en gang mudderkastning, så slettes det straks.
Tak til dig som har givet dig tid til at læse dette indlæg.
Venligst Lene Jørgensen
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Nu afhænger alt af hvordan du har formuleret i kontrakten.
Jeg har i min kontrakt at katten må IKKE aflives uden jeg har haft mulighed for at få den undersøgt for egen regning hos egen dyrlæge.
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
Jeg forstår mig ikke så meget på de regler, men jeg synes da at det lyder meget mærkeligt at køber ikke har henvendt sig til dig inden den blev aflivet???
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 66 Katte: 20 Emner: 23 Svar: 197
hun har underskrevet at hun kontaktede mig ved sygdom ej gjordt...
Hun har skrevet under på jeg tilbød hende en anden ...
hun har skrevet under på at jeg havde tilbage købsret ved alv. sygdom, ej holdt..
hun har skrevet under på at skulle katte blive så syg at den måtte aflives fik hun en anden.. det har hun afslået... hendes begrundelse er at hun ikke vil vente til 18 maj.. Hun vil kun vente max 3 uger derfor vil hun ikke have en ny killing...
Venlig Hilsen Lene
sep 2007
At jeg ikke betaler hende pengene tilbage er at jeg mener hun har brudt alle punkter i købekontrakten. Og at der ikke står hun får penge retur men er anden killing..
knus lene
sep 2007
knus lene
sep 2007
normalt, skriver jeg selvfølgelig ikke i min købekontrakt at folk får en ny hvis katten dør... Men i dette tilfælde ville hun få en anden..
knus lene
nov 2008
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
sep 2007
Hun har også underskrevet at aflives killingen af andre en min dyrlæge, bortfalder garentien. Det skal lige siges at min dyrlæge bor 7 km fra hende, så intet urimiligt i det
knus lene
nov 2008
Ingen så vidt jeg forstår - der mangler konsekvensen af at bryde kontrakten.
Hvad er konsekvensen for sælger - ingen med mindre køber lægger sag an.
Det moralske og følelsesmæssige er en helt anden ting.
Jeg har været med på sidelinien mere end een gang - der SKAL være en konsekvens ved at bryde kontrakten - og den må ikke være for byrdefuld for køber
sep 2007
jeg må tilstå jeg ikke helt er med på hva du mener men konsekvens ?
er det at alt hva køber og sælger skriver under på ikke kan bruges til en sk*d eller kan du uddybe det nærmere
knus lene
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 12
Jeg synes det er fint at køber har fået tilbudt en anden killing, at køber så ikke vil vente på den, er købers problem. For mig at se har køber frasagt sig retten til erstatning.
Jeg ville vente og se hvad købers næste træk er, og sørge for at al kommunikation sker på skrift, i tilfælde af en klagesag.
Håber det løser sig til sidst.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 12
ikke erstatning men kompensation for sit tab.
nov 2008
Altså, brød man man kontrakten var konsekvensen at man skulle betale det bløb der var sat i kontrakten hvis den blev brudt. Beløbet kan IKKE overstige kattens værdi.
nov 2008
sep 2007
tak for svar
Selvførgelig tilbyder man ikke bare en anden killing, men som du kan læse plejer jeg heller ikke at tilbyde den slags
Knus lene
sep 2007
tak for dit svar så er jeg med, lige netop det har jeg nemlig lige fået af vide af hanne P herinde fra da jeg købte hendes 2 katte. Så det vil for fremtiden stå i mine købekontrakter..
Knus lene
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
jeg mener ikke hun kan gøre krav på noget som helst herken erstatning eller kompentation.
Køber har aflivet den uden dit kendskab, dermed har hun også afskrevet af få hjælp fra dig.
Du har efter min mening allerede vist din vilje ved at tilbyde endnu en kat.. som hun ikke vil tage imod ( gudskelov for det)
Desværre har hun brudt kontrakten og en kat har måtte betale konsekvenserne, - men tror ikke nogen af jer kommer ret langt ved at gå videre i den sag....
Måske det kunne være en god idé at ofre 1 time hos advokaten og så få ham til at justere din kontrakt så der i fremtiden IKKE er noget at tage fejl af.
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
har selv købt en kat der var lille og har været meget syg... men her et halvt år efter er han bare noget af det skønneste... han vil nok altid være lille... men det betyder jo ikke noget...
Fordi man er lille og ikke har så stor modstandskraft kan man jo godt vokse sig til en lækker kat i de rette omgivelser....
håber du lytter til din intuition næste gang.... du ved bedst
potedask
marianne
sep 2007
tak for svar;) jeg ved sku ikke om jeg kan tillade mig at holde fast i hun ikke ville have den killing jeg har tilbudt hende, det er meget svært, når man føler sig så meget pisset på, og er selvfølgelig utrolig skuffet over at blive tilbudt et tilbage køb af en død killing som vel og mærke har været aflivet 1 1/2 måned. for som hun sagde gad hun ikke bruge penge på opduktion
knus lene
nov 2008
Jeg ved ikke om min stadig er med på de foredrag. Den har også været med i en retssag i retten i Hillerød som eksempel på hvordan en kontakt burde formuleres
nov 2008
sep 2007
nej, hun havde ingen interesse i obduktion, derfor ville jeg også have tilbagekøbs garenti på killingen, jeg har fra hendes dyrlæge modtaget et stykke papir på, at katten som i øvrigt også havde fået nyt navn var aflivet, og at den havde haft et mærkligt sygdoms forløb.
knus lene
P.S kommer der sådan et fordrag vil jeg helt sikkert tage med, det er jo en oplagt mulighed for at suge til sig
jul 2008
Følger: 55 Følgere: 52 Katte: 2 Emner: 225 Svar: 1.182
Hun har afslået at få en anden killing fordi hun ikke kan få den om 3 uger. så mener jeg ikke at hun har krav på noget andet en en killing på de betingelser af at hun må vente til du har
købekontrakt