Cody er nu indlagt :o( Cody er nu indlagt :o(
Jeg er næsten lige kommet hjem fra dyreklinikken. Men uden Cody!!
Han startede med at kaste op igår eftermiddags og han blev ved i morges, samtidig var han også blevet rigtig sløj. Så jeg ringede til dyrlægen, som gav mig en tid idag.
Dr. dyr sagde at hun var bekymret for ham, fordi han var så sløj og kastede op, og hverken spiste eller drak (han havde også tabt sig 700gr.... Jeg ved ikke, om det er meget for en kat på 8,22 kg?). Og hos en maine coon, som Cody, kunne det betyde at tarmene måske havde foldet sig sammen!!! Det var åbenbart også en typisk mainecoon-ting....
Så nu skulle han i væskedrop og have taget røngtenbilleder osv. :o(
Jeg skal ringe imorgen kl 09.30.
Nu er jeg først <i>rigtig</i> nervøs :o( Stakkels kat!!
Jeg håber "bare" at det er noget uskyldigt, som han har spist ude i haven....
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
Det er sgu da ikke sjovt ... Jeg håber virkelig at Dr. Dyr finder ud af problemer, og får det løst ..
700 gram er vist temmelig meget 8alt afhængig hvor lang tid vi snakker om)... Men du skal se, det skal nok gå det hele ...
Jeg krydser alt hvad jeg kan krydse for din dejlige Cody ...
Og god bedring med ham
Kæmpe potetrøst og poteklem herfra
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
Jeg ved ikke, hvornår han begyndte at tabe sig :o( Han har slet ikke virket syg før igår eftermiddags.... Det er bare kommet så pludseligt :o(
Jeg er "forberedt" på det værste og håber på det bedste....
Men ØV, hvor er her tomt uden Cody. Selv Avalon er forvirret over at han mangler.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det kræver en hurtig indsats, da der kan opstå koldbrand i tarmstykket.
Jeg har både hørt om det og også oplevet det et par gange, så jeg krydser fingre for et godt resultat!
Det lyder, som om du har været hurtig med at komme til dyrlægen, så det skal nok gå godt!
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
´Det med at vide hvornår de begynder at tabe sig kan også være sindssygt svært at se ... Vores Walther tabte sig også meget, og det viste sig at være maden han ikke kunne tåle.. Det gik bare fra den ene dag til den anden (synes man selv), selvom det jo ikke passer... Nogle gange kan man bare ikke se det ...
Det er klart at der er tomt derhjemme hos jer ... Det er altid svært at mangle en af sine kære små...
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 145
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg krydser fortsat fingre for hurtig bedring til stakkels Cody.
dec 2006
<b>Mega</b>: Ja, det var det min dyrlæge sagde.... Jeg har aldrig hørt om det før :o(
ØV, koldbrand i tarmstykket!!!! Det håber jeg da virkelig ikke!!
Hvordan helbreder man sådan noget?? Tror du han bliver frisk igen??
Jeg tror da virkelig ikke at jeg ksan undvære ham :o( ....Det tror jeg heller ikke at Avalon kan :o(
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 4
Trist med din Cody. Det er svært at sige hvad problemet kunne være, men vil i hvert fald lige give dig et trøsteklap. Mistede selv en dejlig dreng i november sidste år. Du kan evt. læse om hans sygdomsforløb inde på hans profil (han hedder Tvebakke).
Men i hvert fald, så krydser jeg fingre for at Cody kommer sig!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Den største risiko er, at tarmen er blevet porøs eller gået i stykker, så der sker udsivning til bughulen, for en bughulebetændelse er ikke at spøge med og desuden <b>meget</b> smertefuld.
Hvis der skal fjernes meget tarm, må du nok være indstillet på, at katten resten af sit liv skal have et optimalt næringsrigt foder, da der jo er mindre tarm til at optage næring.
Men vent nu og hør, hvad dyrlægen siger.
Der er jo ingen grund til på forhånd at male fanden på væggen.
Det store vægttab kan sandsynligvis skyldes væskeunderskud, da din kat har kastet meget op.
Din dyrlæge lyder til at have tjek på det, men bed hende for en sikkerheds skyld om at holde katten smertedækket.
Held og lykke!
dec 2006
Jeg ringede til dyrlægen i morges som aftalt, og fik at vide at de ud fra blodprøverne igår kunne se, at hans lever var hårdt medtaget. Jeg kan ikke huske af hvad... min hjerne tænker slet slet ikke godt lige nu. Hun sagde at hun ikke havde hørt endnu fra sygeplejerskerne, om han havde spist i løbet af natten, men havde han det så var hun glad. Havde han ikke spist så ville hun gerne ind og undersøge ham i bughulen. Jeg gav "grønt lys" til at de måtte gøre, hvad de fandt nødvendigt, for at han skulle blive rask igen.
Jeg skulle ringe igen mellem kl 11.45 og 12.00.
Nu har jeg så lige snakket med en sygeplejerske, som tager sig af Cody. Hun siger at han kæmper, men selvfølgelig er proppet med medicin og smertestillende. Han har spist meget lidt og slet ikke acceptabelt for sådan en stor kat :o( Nu ville de lige lade ham hvile og slappe af, til imorgen. Så vil de tage nogle flere prøver og åbne ham op :o(
Hun var sød og prøvede at snakke med mig om økonomien, men jeg har "heldigvis" lige fået nogle penge fra min forsikring pga. en smadret skulder, som jeg fik på en ridetur, for ca 2 år siden..... Held i uheld!!
Nej, hvor er jeg nervøs. Men jeg ved at de kæmper for ham på Abild.....Hvor <i>er</i> jeg glad for dem,
<b>Mega</b> Tak for dit svar. Det er rart at være lidt "forberedt".
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Jeg ved slet ikke havd jeg skal skrive til dig andet jeg håber du får gode nyheder snart. Han er på en af de allerbedste klinikker - så det kan ikke gøres bedre.
Har lige fået en opringning fra en af "mine" solgte kattes ejer - hendes symptomer ligner meget. Hun er pt. indlagt på Skovlunde Dyreklink - mere nyt i eftermiddag.
dec 2006
Mega: Cody har forresten ikke haft diarré.... Måske er det en forstoppelse... Jeg ved det ikke. Han skal bare være frisk, glad og rask igen... og uden smerter :o(
Jeg skal ringe til dem igen i morgen kl 14.30, medmindre de ringer til mig før.
Indtil videre kommer det op i ca. 5000kr. med operation, blodprøver, konsultation osv.Men Cody er det hele værd.... Jeg vil bare gerne have ham hjem igen!
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Svar: 17
Cody er nu indlagt :o(