13.625 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjælp: Min kat har spist elastik. Hjælp: Min kat har spist elastik.

Jeg tror desværre, at min lille misser har spist et stykke elastik. Er der nogle, som ved, om det er farligt, og om jeg skal køre hende til dyrhospitalet. Hun har ikke virket anderledes, men er stadig meget nervøs:/.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp: Min kat har spist elastik.
  • #1   2. apr 2009 sålænge missen ikke er ved at blive kvalt i elastikken eller på nogen måder har vejr-problemer el lign, så tror jeg ikke der er nogen fare på færde, men måske du lige skal holde godt øje med missen et par timer bare for sikkerheds skyld

• #3   3. apr 2009 Forhåbentlig ryger den bare den "rette" vej igennem systemet. Men hold øje med hende. Jeg tror ikke de kan gøre noget for hende på dyrehospitalet alligevel, hvis hun er upåvirket, for de kan jo ikke fjerne elastikken.. Man kan dog altid ringe og forhøre sig, hvad de siger til det. Måske var det en idé, så har du da gjort hvad du kunne og kan måske få mere ro i sindet, ved at dyrlægen guider dig til hvad du skal gøre og holde øje med.

God bedring til den lille mis.

• #4   3. apr 2009 Mille har også gjort det et par gange. Første gang ringede jeg til dyrelægen og han sagde at så længe den var kommet ned i maven så ville den bare komme ud af den anden ende! Og rigtig nok.. det har den gjort begge gange! Så hvis ikke hun viser tegn på sygdom, så tror jeg at hun har det fint. smiley

• #5   3. apr 2009 Ikke for at være belærende, men pas på med elastikker og vatpinde. Sørg for katten ikke kan komme til dem.
    Noget gummi bliver i forbindelse med mavesyren hårdt og skarpt

• #6   3. apr 2009 Min Mippi har lige haft spist et stykke tråd i plast, sådan en der sidder på bunden af en sort sæk man kan bruge til at binde den sammen med.
    Det havde jeg ikke opdaget, men hørte da han sad under bordet og hostede, så da jeg gik hen for at tørre op efter ham kunne jeg se den røde tråd i noget tynd opkast/væske.
    Der var intet at mærke på ham hverken før eller efter, men puuha hvor blev jeg forskrækket over at se det stk tråd, det har nok været 10 cm lang, ufatteligt det er kommet godt gennem systemet uden der er gået noget galt....

• #7   3. apr 2009 ALDRIG TRÆKKE I NOGET DER KOMMER UD AF KATTEN

• #8   3. apr 2009 Jeg tror heller ikke Janni Y trak i tråden da den kom ud af katten, tror blot hun opdagede den, da den VAR kommet op sammen med opkast.

Men du har ret Lis, og det kan ikke pointeres nok.

• #9   3. apr 2009 hmmm. jeg har nu hørt at hvis de spiser elastikker, så kan de få tarmslyng... så jeg har altid været helt hys med elastikker.. men ved ikke om det bare er en skræmme historie

• #10   3. apr 2009 Nej bare rolig, jeg trak ikke i tråden... Jeg stod i mit køkken og hørte mippi hoste et sted bag mig, så kom han ud nedfra under bordet og så helt normal ud, hostede ikke mere.
    Jeg kravlede ind under bordet med en lygte og toiletpapir for at se hvad det var og tørre op.
    Da jeg først så det på afstand, troede jeg det var en orm, men undrede mig over det da han fik ormekur i januar efter jeg havde set bændelorm på ham.
    Så så jeg til min store forbavselse at det var et stykke tråd...
    Der har intet være at mærke på ham hverken før eller efter de 10-15 sek det tog ham at hoste det op...

Kommentér på:
Hjælp: Min kat har spist elastik.

Annonce