1.249 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tisser over alt!!! Tisser over alt!!!

Det her emne har nok været oppe 117 gange nu,men jeg skriver nu alligevel.
Vores hankatt NoBrain tisser efterhånden over det hele!
Det er ikke længre kun små strinten,han sættersig ned og tisser på mit skrivebord,mine papirer,tøj der ligger på bordet(lige fra tørretumbleren),dørmåtten,står der en ren skål på køkkenbordet så tisser han også i den!
Det er ved at være uholdbart!
Han er fra sidste sommer og er jo nok kønsmoden nu og det spiller selvfølgelig ind.
Planen er at han skal kastreres sidst i april (der har ikke været penge til at få det gjort før).
Han er indekatt og er den eneste kat sammen med 2 hunde.
Vi havde en kat mere der var ude/indekat,men han blev kørt ned for en tid siden.
Vil det at få ham kastreret få ham til at holde op med at tisse over det hele?
Gør han dette i en protest fordi han er den eneste kat?
Vi har efterhånden forsøgt stille og roligt med nyt toilet,blandet ny og gammel grus osv og nu er vi tomme for ideer.
ALLE evt løsninger/forslag/ideer ermeget velkommne.
Vi kan jo evt købe "kat væk"men kan jo ikke lægge det ud over hele huset for han skal jo også kunne bevæge sig

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisser over alt!!!
  • #1   8. apr 2009 Dyrlægen siger at han ikke er syg,men at det kan være en protesthandling.
    hans tisserier blevet værre den sidste uges tid.

• #2   8. apr 2009 hejsa! Min ene kat, Liva, havde samme hobby. Hun tissede OVERALT, men var sjovt nok mest glad for at tisse på el-artikler som kaffemaskine, brødrister etc. Dengang var hun indekat, og vi fik efter snak med dyrlægen en idé om at hun var understimuleret, da det ikke hjalp at give hende p-piller. Så vi tog skridtet, og gav kattene lov til at være udekatte... Det fjernede problemet fra dag 1.

• #3   8. apr 2009 monika G: Det er desværre ikke en mulighed vi har med NoBrain da han har en mindre hjerneskade efter at hans mor fik p-piller imens hun gik gravid.Han kan ikke være udekat.

Vi vurderer dog om vi skal bygge et voliere han kan være ude i.
    Han kommer ud i snor og sele flere gange om ugen ellers

• #4   8. apr 2009 Han gør det fordi han er fertil - der er ikke andet for, han skal af med bollerne.

• #5   8. apr 2009 Mille : Det er også planen at han skal af med dem sidst på måneden.
    Tror du det vil løse hele problemet?

• #6   8. apr 2009 mille og.... hehe, godt ordvalg

• #7   8. apr 2009 Ja, det tror jeg smiley Jeg har ikke selv haft en hankat der strintede og afmærkede, men har hørt fra flere som har haft at deres holdt op. Det er pga kønshormoner at han gør det, og idet man fjerner testiklerne fjerner man også kønshormonerne, så han får en anden adfærd. Der er selvfølgelig tilfælde hvor de ikke holder op, men i de allerfleste tilfælde gør de.

Held og lykke med at få ham fikset smiley

• #8   8. apr 2009 Mille . mange tak:-)
    Håber det løser problemet:-)

• #9   8. apr 2009 Ang.TISSERI......så har jeg 2 HUN katte der gør det indenfor lige i denne tid.......får s n a r t S... skal da heldigvis have ordnet den ene S N A R T den anden er....meeeeeeeeeen da den ene begyndte tog dèt ved den anden.....Såeeeee......................

• #10   9. apr 2009 Rodalon! Vores Celine var urenlig i den første periode hos os - det var nok uroen over at blive flyttet. Med en hankat er det jo nok noget andet, der liiige skal ordnes! Samtidig skal der gøres rent, så katten ikke får gode ideer på steder, der har lidt lugt tilbage - her er afvaskning med Rodalon (vi har købt i den lokale Brugsen) sagen. Håber det lykkes. Inge Marie.

• #11   9. apr 2009 dèt vil JEG ihvertfald prøve...har det endda til at stå...t a k for rådet ! ! !

Kommentér på:
Tisser over alt!!!

Annonce