{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.812 visninger | Oprettet:

"Løbegård" til kattene... Hjælp? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg er flyttet i en dejlig lejlighed med have til og nu vil jeg jo gerne lave en lille løbegård til vores dejlige katte... Men vi har en del problemer.

Haven er ikke så stor, men der er plads til en lille løbegård, men reglerne er at intet hegn osv. må være over 1.5 m... Vil det sige at det ikke er muligt for os at lave denne løbegård? Nogen vej udenom denne 1.5 m grænse?

Vores Norsk Skovkat elsker at komme ud i snor og vi går tur med ham næsten hver dag, så det ville være så dejligt at han kunne rende ind og ud af sig selv, når vi ikke går med ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Løbegård" til kattene... Hjælp?
  • #1   24. apr 2009 Det er så typisk... Bliver nød til at smutte nu, men kigger forbi senere idag.

    Håber nogle kan hjælpe os og måske vise os nogle billeder af gode løbegårde smiley

    Tak på forhånd!


  • #4   24. apr 2009 Hvor ringe, at hegnet ikke må være over 1,5. Hvis det er tilladt at have kat, og kattene ikke må løbe frit, så burde det virkelig være tilladt at lave en indhegning, som kan holde katte inde!
    Prøv at søge dispensation til 30 cm mere - tilladelse til 180 cm er normalt mange steder.
    Ellers kan det være en løsning med 1,5 meter og en strømførende tråd i toppen af hegnet.
    (Lis D herindefra har billeder og anvisninger i sit fotoalbum).

    Jeg ville nok ikke turde, at lade kattene være uden opsyn i haven med et hegn, der kun er 1,5 - strøm i toppen eller ej, men under opsyn tror jeg det er fint (vær obs på, at der ikke står havemøbler og lign, som kattene kan hoppe op på og videre over hegnet.


  • #6   24. apr 2009 Måske det er tilladt at have 1½ meter i skel, og så med skråt tag så det er et par meter på midten.

  • #7   24. apr 2009 Jeg har prøvet at forhøre mig om vi ikke måtte lave det lidt højere, men formanden er altså en idiot (Sorry) Han er så hård når det kommer til reglerne... Også selvom jeg fortæller, at det er jo bedst for mine naboer at jeg holder mine katte inde på vores grund...

    Men tror i virkelig at de ville være okay med 1½ m? Det er jo ligemeget at vi ikke kan gå inde hos dem... Bare de kan komme ud.

    Tak for alle de gode ideer, men jeg tør simpelthen ikke lade dem gå udenfor hvis det bare er et 1½ m hegn omkring haven... Min Norsk Skovkat er meget aktiv smiley


  • #8   24. apr 2009 Er det en boligforening, I bor i?
    Jeg kender godt den magt-type, som formanden lyder til at være smiley Men det er faktisk ikke ham, der har det sidste ord, men derimod flertallet af beboerne. Prøv at tage det op til afstemning på et afdelingsmøde. (desværre er det typisk kun én gang om året).


  • #9   24. apr 2009 Ja det er... Og tro mig - Han har det sidste ord... Vi har flere gange været til møder og de er som en kult her *Griner* Der er krig imellem 2 grupper lige nu... Det er frygteligt.

    Men ja - De to grupper har hver sin "formand" og hans ord er lov smiley


  • #10   24. apr 2009 Øv, det lyder TRÆLS smiley

  • #11   24. apr 2009 jeg kender en der havde samme problem.....hun har lavet en fin løbegård til hendes kat Buster trods alt......skriver lige til dig privat

  • #12   24. apr 2009 Tusind tak!

    Og ja - Det er super træls... De er så barnlige... Oh well smiley


  • #13   24. apr 2009 Ja.... Vi har været ude og kigge på det og jeg fik en ny ide...

    Der bor nogle ovenpå os, så vores terrasse (Hvordan man end staver det) er overdækket med en altan til dem ovenpå... Så vi har snakket om at hegne det inde, da det jo ikke må være dækket af den 1½ m "lov".

    Så kan vi tage nogle fliser op, så de også kan få noget græs... Virker som den bedste løsning smiley


  • #14   24. apr 2009 Det var da et godt kompromis. Når der er tag over, kan I også lave klatrehylder, kradsestamme og den slags.


  • #15   25. apr 2009 Ja smiley Havde vi også tænkt på... Så jeg tror det nok skal virke... Håber jeg smiley

Kommentér på:
"Løbegård" til kattene... Hjælp?

Annonce