{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.829 visninger | Oprettet:

For tidligt fødte killinger! {{forumTopicSubject}}

Min kat har lige født 4 killinger imorges, hvoraf to døde. De er meget små og helt klart for tidligt født. Killinger skal helst veje 110-120 g, men de resterende to vejer hhv. kun 60 og 80 g! De virker dog ellers sunde og raske; de piver og dier utroligt meget.

Vil bare høre, om I herinde tror at de klarer den og hvad jeg evt kan gøre for at hjælpe til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tidligt fødte killinger!
  • #2   26. apr 2009 Hvis de ser fine ud med pels, så tror jeg ikke de er født for tidligt..

    og så vil jeg skrive det samme som Krista, forkæl missemor.. med mad og drikke i kassen.. og bakken tæt på


  • #3   26. apr 2009 Min Felicienne vejede 62 g. og hun lever i bedste velgående i dag - Så tag ikke efter vægt, men om de ellers ser "færdige" ud. Vigtgt er om de har pels - Har de det, så er det intet problem :o)
    Held og lykke med dem.


  • #4   26. apr 2009 tak for jeres svar! Er utroliog glad for at høre at I er positive.

    - jeg har læst et sted af katte burde veje mellem 110-120 g, men jeg er glad for at høre at I har gode eksempler på andet.

    Når jeg rører ved dem er de fint varme og de dier hele tiden. Moren er dog ikke så opmærksom på dem synes jeg. Jeg har måtte redde dem 3 gange da hun havde lagt sig oven på dem og på et tidspunkt lagde hun sig over i anden stol uden at tage killinger med sig. Måske handler det om tilvænning for hende?

    - Og jeg sørger for at komme med mad og vand til hende ofte. smiley


  • #5   26. apr 2009 DeLaCour: De har pels, men kun små fine hår på benene og benene er ellers røde?

  • #6   26. apr 2009 nej desværre. kun på min mobil og kan ikke overføre dem til nettet.

  • #7   26. apr 2009 amanda - hvis du kan sende mms med din mobil, så send dem til din mail-adresse...

    du skal nok oprette din mailadresse i din tlfbog på tlf'en inden du opretter beskederne...


  • #8   26. apr 2009 det prøver jeg lige

  • #9   26. apr 2009 held og lykke med de små i hvert fald smiley

  • #11   27. apr 2009 jeg ved det ikke. Hun er også en meget ung mor, så det kan værre hun har fået dem for tidligt. hun virker til at være okay. Men her imorges da jeg vågner, kan jeg høre dem pive og da jeg så ser at moren ligger oppe på en stol uden killingerne, finder jeg dem i en af mine tøjskuffer og de var helt kolde, så hun har ikke været hos dem i et godt stykke tid. Nu har jeg fået hende til at ligge sig med dem og de dier nu. Håber at deres kropstemperatur stiger.
    - Men er det normalt for en nybagt mor at efterlade sin killinger i længere tid af gangen?


  • #13   27. apr 2009 nej det er det - jeg forstår heller ikke hvorfor hun går fra dem. hun ligger med dem i en halv time og så går hun og lægger sig et andet sted. Måske er killingerne mætte og trætte, når hun går, men jeg tænker også bare om de kan holde varmen hvis hun nu bliver væk fra dem i lang tid? De er jo så små. Derfor bærer jeg hende altid derop igen med det samme, når hun går.

    Har ringet til dyrlægen og han siger at så længe de dier skal det nok gå, men han synes jeg skulle komme ned og hente noget modermælkserstatning, men har ikke lyst til at gå fra dem, hvis moren nu smutter fra dem i mellemtiden. Måske er jeg bare for pylret, hehe.


  • #15   27. apr 2009 Man kan osse flyde varmt vand i et par sodavandsflasker og ligger under dem i en ring rundt der hvor de ligger og ligge et tæppe over, så er der varmt..

  • #16   27. apr 2009 Det er ikke normalt en morkat forlader sig killinger de første par døgn.

    Hvis du ikke ved hvornår hun er parret ved du heller ikke om de er født for tidligt - jeg har haft en fuldbåren killing på 48 gram der idag er en voksen kat.


  • #17   27. apr 2009 nu har jeg fået billedet over på min computer, så jeg sætter lige billedet ind her på siden. Gå ind og kig på dem og se om de er for små til at overleve.

  • #18   27. apr 2009 .. øvøv, jeg er ikke blevet stemt ind endnu og kan derfor ikke uploade billeder. smiley

  • #19   27. apr 2009 du kan uplode flere billeder på samme profil

  • #20   27. apr 2009 nåja. Nu ligger de et billede af de to små inde under Mimis "profil".

  • #21   27. apr 2009 De ser da fine ud - hvorfor er du bekymret? Hvis de spiser og tager på dagligt, skal de såmænd nok klare sig. Mine killinger vejer 80-100g ved fødslen - over 100g er en meget stor killing for min race;-) - så en fødselsvægt på hhv 60g oh 80g er småt, men ikke for småt. Når de kun er to, skal de nok klare sig. Sørg for at mormissen har killingetørfoder stående hele tiden - suppler ,gerne med killignevådkost, råt kød, killingemodermælkserstatning, og alt hvad hun ellers vil have.

  • #22   27. apr 2009 Puuh tak, det er jeg glad for at du siger. Det går også bedre nu - hun går kun fra dem i 2-3 min, så er hun tilbage kurven. det eneste problem er at den mindste af dem ikke søger bryst .. Den lægger sig bare ved hende og moderen tager den ikke med sig hvis hun flytter den anden. Men jeg sørger for at give begge killinger modermælkserstatning hver 2. timer, så godt som jeg nu kan.


    - skal jeg give moderen modermælkserstatning?


  • #23   27. apr 2009 Hvis moderen vil have modermælkserstatning, skal hun også have det - det er godt for hende:-)
    Naturen er barsk - hvis moderen ikke flytter begge killinger, kan det være, fordi den mindste fejler noget, som man ikke kan se med det blotte øje. At den mindste ikke søger bryst kan være tegn på, at den fejler noget:-( Prøv at se den i munden - måske har den ganespalte? Tager moderen sig af den - vasker den osv?


  • #24   27. apr 2009 Du skal veje killingerne en gang i døgnet på en digitalvægt, helst på samme tid.
    Skriger de ikke og tager de på - får de hvad de skal have fra deres mor.

    Du kan iøvrigt godt sætte hende på p-piller NU så hun ikke kommer i løbetid. Gør hun det gider hun ikke passe sine killinger.


  • #25   27. apr 2009 dkkorat * - Ja hun vasker den og tager sig ellers godt af den synes jeg.

    Lis - har ikke en digitalvægt. desværre! har kun en gammeldags køkkenvægt hvor intervallerne er 100 - 200 - 300 osv og så er de yderligere delt op i 20 - 40 - 60 - 80. Hvis du forstår. Prøver at læse den så godt jeg kan.


  • #26   27. apr 2009 lis - hvad mener du med skriger? altså, de piver jo nogle gange hvis hun bevæger sig eller hvis hun ikke er der.

  • #27   27. apr 2009 Hvis de skriger = piver højt og langvarigt er de sultne.

    De er normalt de småpiver når hun vender sig eller de mister patten


Kommentér på:
For tidligt fødte killinger!

Annonce