{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Killing vaccineret {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået en killing for 1 uge siden som nu er 14 uger gammel. Hun fik sin første vaccine idag ved ca. 12 tiden... jeg har læst på nettet at det er alm. at specielt killinger bliver meget trætte og kan også miste lysten til at spise, men hvor længe bør sådan noget stå på??

Fordi selv nu her til aften ligger hun stadig bare og kigger, og synes også hendes vejrtrækning sker hurtigere end normalt... det har jeg så også set nogle gange hos andre katte, og det er ikke hele tiden, kan måske også skyldes det var mega varmt i eftermiddags. Men synes bare det er mærkeligt det varer så længe må jeg nok indrømme, men ok, der står jo det kan vare hele dagen så måske er jeg blot pylret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing vaccineret
  • #1   30. apr 2009 Jeg har fået vaccineret killinger i 20 år - aldrig en har været mindre aktiv efter.

Hvad hedder vaccinen?

• #2   30. apr 2009 Du skal især sørge for hun får vand.

Hvorlænge det varer ved jeg ikke - har ingen erfaring

• #4   30. apr 2009 Næsten alle mine katte store som små reagere på vaccinen ved stortset at sove resten af dagen og natten med,næste dag er de så friske igen.
    Nogle vacciner "slår" hårdere an end andre og specielt vaccinen med leukæmi i kan være ret hård ved dem,den bruger jeg dog aldrig,men alligevel er kattene trætte bagefter....

• #5   1. maj 2009 ok, tak for alle jeres erfaringer smiley

Hun hverken drikker eller spiser, nu er jeg lige stået op for at se hvordan det lille pus har det, hun ligger stadig der hvor jeg lagde hende i går, hun har bare rykket lidt på sig. Hun er vågen, ligger blot og kigger, men jeg syns bare på en eller anden plan man kan se hun måske har det dårligt? Altså jeg ved det ikke, man kan jo ikke vide det, men den vaccine hun har fået er blot den almindelige som katte jo skal have går jeg ud fra mod diverse sygdomme.

Men jeg må se når klokken bliver lidt mere endnu nu, så skal hun altså have fået det bedre ellers må jeg køre ned med hende og få dem til at kigge på hende.

• #6   1. maj 2009 Har killingen fået det bedre? Begge mine katte bliver lidt sløve når de bliver vacc., men sidste gang min Liva blev, blev hun meget syg. Det var samme vacc. som hun fik gangen før, og dyrlægerne syntes det er meget mærkeligt hun blev så syg. Det varede næsten 24 timer, hvor hun næsten kun lå ned. Hun havde svært ved at gå, spiste ikke og drak ikke. Hun havde en smule feber, men ikke nok til at dyrlægen mente at der skulle gøres noget... Du kan jo altid tage dens temperatur! kan ikke huske hvor høj den må være, men det kan du ringe til dyrlægen om smiley

• #7   1. maj 2009 IGEN - den killing skal have noget VAND - og det er NU.

Hvad vaccine er den vaccineret (hele navnet på lablen) med, og er det den første gang den vaccineres?

Hanne N, hvad vaccine bruger du?

• #9   1. maj 2009 Killingen har fået det bedre, det var gået over i morges heldigvis, og nu spurter hun frisk og veloplagt efter vores anden kat og knurrer af hende, så hun er helt sig selv, drikker og spiser smiley

Så det er rigtig dejligt, men tak for alles opmærksomhed og svar.

P.S ---> Att.: *Lis* Katte - sundhed, velfærd og trivsel *
    Du kan jo ikke tvinge vand i hende hvis hun ikke vil drikke det! Så der er jo faktisk kun at holde ekstra skarpt øje med hende og følge hvordan og hvad hun laver.

• #10   1. maj 2009 Det var godt hun har det bedre.

Jeg arbejder på at få skrevet om en tråd om vaccinereaktioner - den kommer nok her i week-enden.

Man kan godt få vand i en kat - med en engangsprøjte - uden kanylen. Det er utrolig vigtigt kattens væskebalance er i orden. Har man ikke det kan man ty den noget mere besværlige model med en ske.

Din killing skal revaccineres om fire uger - det er vigtigt du fortæller dyrlægen om hvad der er sket - den skal IKKE have den samme vaccine.

Kan du skrive hvad vaccine katten har fået?

• #11   2. maj 2009 Her er linken til tråden om vccinereaktioner

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=57460

Kommentér på:
Killing vaccineret

Annonce