{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

stakkels kat :( {{forumTopicSubject}}

Skal lige af med en lille frustration smiley

Årha, .. vi har nok den mest sølle kat, på mit fritidsarbejde.. hun er en tilløber der kom for et års tid siden... smiley Den er gravid, men den ligner bare en der er dødssyg... den er simpelthen så tynd (undtagen lige der hvor killingerne er) , den ligner en er har hævede øjne, pelsen er simpelthen så uplejet og.. ej, den ser simpelthen bare forfærdentlig ud!!! Den er mega kælen, men man har slet ikke lyst til at røre ved den, fordi den ligner en der fejler et eller andet smiley
Har så selvfølgelig ikke kunne stå for den, så har givet noget af mit killlingefoder og alm. foder til ejeren af stedet, så hun kan give det til katten...
og vi har alle sammen sagt til min chef mange gange, at katten skal aflives, når den er syg, og hun vil jo ikke koste penge på hendes "muse-fangere".. men nu er den jo så med kllinger smiley
En pige, der var ved at læse til dyrelæge, har sagt at den ligner en der har katte-aids smiley Det er sku synd!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stakkels kat :(
  • #1   7. maj 2009 hvorfor ringer i ikke til dyrenes beskyttelse ? hvis i siger til dem katten ser syg ud, så kommer de og fanger den, og sørger for dyrlæge, evt putter de den, men er det er værdigt liv den har nu ?
    Nogle gange er døden ikke det værste, selvom det lyder hårdt...
    Håber du tar initiativ og ringer og høre dyrenes beskyttelse ad efter hjælp...
    Held og lykke...


  • #2   7. maj 2009 Når man fodrer på en tilløber og har haft den i et helt år, så er det altså ikke Dyrenes Beskyttelses/Katten Værns ansvar *S*

    Bed din chef mande sig op og ta ansvar med det samme, og meld stedet hvis intet sker.

    Katten har jo "arbejdet" der i et helt år, skal takken så være ligegyldighed?


  • #3   7. maj 2009 Ej hvor er det synd .

    Vi flyttede her i dec ud på en gård .
    Og her i sidst i marts kom der en kat frem over i stalden , den kom oppe fra loftet af . Den så noget tynd ud .
    Jeg valgte og vente og se en uges tid , om den ville blive ved med at dukke op , det gjorde den , men det var meget bange for mig , vores egen katte går også ude , så der står selvfølgelig mad fremme .
    Men har efterføglede sprugt rundt på gårdene heromkring om de mangler en kat , det var der ingen der gjorde .
    Så nu har vi taget katten til os , og det har så vist sig hun er med killinger , så nu har vi taget hende ind , så hun får noget andet foder en de andre katte der går ude .
    Men på blot de få mdr , vi har taget os af hende , kan man allerede se en stor forskel .

    Sys at hvis man beygnder at foder på en tilløber , så står man også til ansvar overfor katten .


  • #4   7. maj 2009 vi har sagt til hende flere gange, om hun så i det mindste ikke kan tage den med ud på deres gård.. der har den mulighed for at kunne komme ind og have det meget bedre end, bare at gå derude omkring cafeteriet.. men det vil de bare ikke.. smiley Og den er bare så kælen, så den er jo blevet forladt eller et eller andet...
    har sagt til dem, at hvis de ikke vil ofre en aflivning på den, så skyd den da (selvom det lyder barks) men det er da bedre end det her... men hun skal nok lige have killingerne først, for hun ligner en der kan føde når som helst smiley
    Men tror virkelig den er syg, for den ser meget mere årlig ud, end bare uplejet pels og at være tynd.
    også derfor jeg gav hende det foder til den, for kan simpelthen bare ikke se på, at den kat ligner en der har været i KZ-lejer smiley Men ja. vi er også flere der prøver at få hende til at gøre noget smiley
    Har helt lyst til bare at tage den med hjem, men mine katte skal jo heller ikke blive syge hvis den fejler noget smiley


  • #5   7. maj 2009 Ja, jeg tror vist der er 3 katte derude, og den ene af dem, er vi sikker på at han har et andet hjem, for han er simpelthen så flot og skinnende i pelsen. Men de har også altid mad og vand til rådighed.. problemet er bare at det er whiskas fodder, og tit kan hun finde på at fodre dem med noget kød fra køkkenet, ribbenstegs-kødet eller pølser osv... så de får jo slet ikke noget ordentlig af spise... smiley
    Men min chef's mand er også meldt for dyremishandling 2 gange, ved heste der gik for lud og kold vand... smiley så han er S.... ligeglad smiley

    Vi prøver også hæftigt, hvergang nogen af kunderne snakker med katten og simpelthen falder for den, at spørge om de vil have den med hjem.. det kan jo næsten ikke blive et værre liv for den end nu smiley

    Men århh.. har simpelthn så ondt af den kat, og har også RC foder med ud ti hende engang i mellem, og så har jeg gemt en ormekur, til når hun har født hendes killinger smiley


  • #6   7. maj 2009 Meget trist læsning smiley det er hårdt at være vidne til sådan noget. Men det lyder ikke til, at chefen vil påtage sig ansvaret:( , så jeg synes du skulle søge råd og hjælp hos Kattens Værn elller Dyrenes Beskyttelse. De MÅ kunne hjælpe!
    Katten er muligvis "bare" underernæret, men hvis hun er syg .... smiley ja så synes jeg bestemt det mest nådige er at få katten aflivet. Og det duer da slet ikke med killinger. Hvad skal der blive af dem?.... smiley


  • #7   7. maj 2009 hvis moren til killingeren er syg er killingerne det da formentlig også... så det er nok noget der skal meldes til dyrenes beskyttelse eller lignende, for hvis disse killinger, som måske også er syge, så kan det jo have konsekvenser for den der tager en killing...

  • #8   7. maj 2009 Kan du ikke bare nuppe katten når ingen ser det, og så aflevere hende på et kattehjem? Der er jo ikke nogen der behøver at vide at det er dig der har fjernet hende... Du kan bare sige at du ikke ved noget hvis chefen spørger! Ville være en god gerning...

  • #9   7. maj 2009 Jeg har tit tænkt på, om noget godt foder og ordentlig pleje vil være løsningen for hende, for hun vil være en dejlig kat smiley Hun er simpelthen så snaksaglig smiley Har overvejet at spørge min chef, om jeg ikke må tage katten, og så må jeg kører hende til dyrelæge og lade hende få fred, hvis hun er syg altså.. men tror altså også hun er en 3-4 år, så spørgsmålet er også om hun vil kunne indfinde sig et andet sted smiley
    Ja, de sidste 2 kuld døde alle sammen. eller vi tror det første kuld var død ved fødslen for hun gik og ledte og miavde helt vild. men ved det andet kuld overlevede en, men som så blev syg og døde, men tror det var fordi at det var i sep-okt. hun fik dem (der var jo koldt til en lille killing).. Men hvis de killinger der kommer nu overlever, så har jeg også sagt til en af pigerne, at så tager jeg dem sku med mig, og så kommer de på et internat, så de kan få et godt hjem smiley

    Ork.. vi har tænkt på alle former for katte-kidnapning.. hehe smiley Jeg tror jeg vil prøve at kontakte kattens-værn og hører hvad de siger smiley


  • #10   7. maj 2009 <i><b>Hvor henne er det du arbejder ??
    jeg syntes så bestemt at du skal ringe til dyrenes beskyttelse. men lad være med at sige du har fodret den, for så er det rent faktisk dit ansvar. hvis de ikke vil gøre noget sys jeg du selv skal tage katten, og aflevere den som hjemløs på nærmeste internat.. kan godt være det er synd med internat, men 10.000 gange bedre end det liv du beskriver. og det skal helst gøres inden hun føder. dvs i morgen eller overmorgen.. det var hvad jeg ville have gjort, og hvis internatet ike ville tage imod og dyrenes beskyttelse ikke vil gør noget havde jeg selv bragt den til dyrelæge og betalt


  • #11   7. maj 2009 hvor bor du henne Dorte?

  • #12   9. maj 2009 jeg bor i Aalestrup.. arbejder tæt derved smiley

    Jeg skal på arbejde igen i morgen, og så vil jeg se om det er blevet lidt bedre med hende, men ellers aflevere jeg hende til en dyrelæge ti aflivning.. så må jeg sku betale for min chef, men syntes bare heller ikke at det kan passe at jeg skal bruge min elevløn på andres katte, når jeg har 3 stk. herhjemme der også kal være penge til, hvis de har behov for dyrelæge smiley
    Men har bestemt at jeg ringer til kattens værn på mandag, og fortæller at hun er en tilløber der venter killinger snart.
    og så fortæller jeg sku min chef i morgen, at hvis de ikke gør noget ved hende, så gør jeg det selv!!

    Men grunden til at jeg tror hun er syg, er fordi de andre katte der har været derude, endelig har været pæne til at være kun udekatte og i forhold den den kost de lever af.. men det er hun bare ikke.. skal se om jeg kan fange et billed i morgen, når hun kommer og vil kæles for smiley


  • #13   9. maj 2009 <i><b>Du kan altså godt ringe til kattenes værn og dyrenes beskyttelse i weekenden, du skal bare have fat i kreds formanden for dyrenes beskyttelse.. sys du skal ringe begge steder hen.. det er jo ikke sikkert hun behøver og blive aflivet. det kan være en der har løbet væk hjemmefra også ikke har kunnet finde hjem igen, også har den levet af ingenting i lang tid. måske har den endda en chip. jeg sys så bestemt du skal fange den, og køre den på et internat, i stedet for bare og holde øje med hende. og det skal helst gøres inden hun føder..

Kommentér på:
stakkels kat :(

Annonce