{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

HJÆLP to små killinger! {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en henvendelse fra en person, som har en kat der har fået 4 killinger. Moderen har slået de to af dem ihjel og ejeren har nu fjernet de to sidste, men mangler en amme til dem? Er der nogen som kan hjælpe de to små stakler?
Killingerne er på Fyn (Ejby)
De er to dage gammel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP to små killinger!
  • #1   13. maj 2009 Er det mormissen der har slået de to killinger ihjel?

Det kan mormissen godt finde på hvis der er noget galt med killingerne, hun kan også finde på at æde dem - eller hun er måske for umoden.

• #2   13. maj 2009 Ja det er mormissen der har slået dem ihjel.

• #3   13. maj 2009 Jeg er ikke sikker på I gør det rigtige ved at fjerne killingerne.

Jeg har haft en hunkat der bed en killing ihjel og åd halvdelen af den. Min fornemmelse var der var noget galt med killingen. De andre passede hun - og intet heller i senere kuld.

Den stakkels morkat I har fjernet killingerne fra - overvåg hende på skift - nogen hunkatte kan blive frustrede over fødslen og så bider de.

• #4   13. maj 2009 Jamen katten gør tegn på at ville slå killingerne ihjel. hun vil slet ikke acceptere dem. Nu kan ejeren så ikke overvåge katten i døgndrift, da man jo skal arbejde også. Dyrlægen har sagt at det bedste er at finde en amme til de sidste killinger. Og missemor æder ikke killingerne hun slår dem blot ihjel og vil slet ikke kendes ved dem.

• #5   13. maj 2009 En hunkat slår ikke sine killinger ihjel, med mindre hun kan mærke, der er noget galt med dem, hun selv er meget syg, ELLER hun er meget stresset, måske fordi der bliver pillet for meget på dem, eller der er andre dyr i nærheden, hun føler sig truet af.

Prøv ellers at kontakte hittekilling.dk.
    De har plejefamilier, der kan tage sig af killingerne.

• #6   13. maj 2009 Der er fundet en amme til dem, men mange tak for svarene....

• #7   13. maj 2009 Jeg har oplevet en hukat som åd killinger, men det var ikke hendes egne killinger..
    det var hendes datters killinger, datteren havde fået killinger i en alt for ung alder.
    Det er over 20 år siden nu, men jeg husker det stadig.
    Hunkatten begyndte at føde ude på en gårdsplads, jeg troede det var abort, så rendte hun pop på et loft og fødte i alt tre killinger hun forlod med det samme, de var levende men alt for små.
    Så kom hendes mor, altså killingernes mormor, jeg nåede at se hun åd en og halvdelen af nr to så fik jeg hende stoppet og tog den døde der kun var halv og den levende og gik ned og fik min plejefar til at aflive den...
    Men der har jo klart været noget galt der, killingerne var meget små (født for tidligt) og missemoren alt for ung til opgaven som mor...

• #8   13. maj 2009 Nu har jeg mødt flere katte som IKKE ville kendes ved deres killinger, ligesom det kan ske med alle andre dyr. Jeg har snakket med flere dyrlæger, som siger, at det IKKE kun er fordi killingerne fejler noget, men at det er meget naturligt at nogle mødre ikke vil deres børn. Heldigvis sker det ikke så tit...

• #9   13. maj 2009 At fjerne hvad der ikke "duer" er en helt naturlig ting. Killingernes lugt vil tiltrække andre dyr som vil udgøre fare for katten og evt. levende killinger

• #10   14. maj 2009 Det er også meget normalt for løver og tigre, at de ved de første par kuld, slår ungerne ihjel, eller afviser dem. Også selvom ungerne er sunde og raske.
    Pt. er der i Næstved Zoo en tigermor der for 2. år i træk har afvist sit kuld. Jeg mener at have lært fra programmet med ham løvegutten i australien, at det er meget normalt at de ikke kan finde ud af hvad de skal, eller bliver frustrerede og stressede... Det kan vel også ske for en kattemor?

Personligt har jeg kun oplevet en kattemor som kom til at ligge sig på sin killing i ren iver, hvilket den desværre ikke overlevede. Hun var en for god kattemor :o)

held og lykke med killingerne

Kommentér på:
HJÆLP to små killinger!

Annonce