1.784 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP to små killinger! {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået en henvendelse fra en person, som har en kat der har fået 4 killinger. Moderen har slået de to af dem ihjel og ejeren har nu fjernet de to sidste, men mangler en amme til dem? Er der nogen som kan hjælpe de to små stakler?
Killingerne er på Fyn (Ejby)
De er to dage gammel.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Det kan mormissen godt finde på hvis der er noget galt med killingerne, hun kan også finde på at æde dem - eller hun er måske for umoden.
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 51
nov 2008
Jeg har haft en hunkat der bed en killing ihjel og åd halvdelen af den. Min fornemmelse var der var noget galt med killingen. De andre passede hun - og intet heller i senere kuld.
Den stakkels morkat I har fjernet killingerne fra - overvåg hende på skift - nogen hunkatte kan blive frustrede over fødslen og så bider de.
jul 2008
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Prøv ellers at kontakte hittekilling.dk.
De har plejefamilier, der kan tage sig af killingerne.
jul 2008
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
det var hendes datters killinger, datteren havde fået killinger i en alt for ung alder.
Det er over 20 år siden nu, men jeg husker det stadig.
Hunkatten begyndte at føde ude på en gårdsplads, jeg troede det var abort, så rendte hun pop på et loft og fødte i alt tre killinger hun forlod med det samme, de var levende men alt for små.
Så kom hendes mor, altså killingernes mormor, jeg nåede at se hun åd en og halvdelen af nr to så fik jeg hende stoppet og tog den døde der kun var halv og den levende og gik ned og fik min plejefar til at aflive den...
Men der har jo klart været noget galt der, killingerne var meget små (født for tidligt) og missemoren alt for ung til opgaven som mor...
jul 2008
nov 2008
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
Pt. er der i Næstved Zoo en tigermor der for 2. år i træk har afvist sit kuld. Jeg mener at have lært fra programmet med ham løvegutten i australien, at det er meget normalt at de ikke kan finde ud af hvad de skal, eller bliver frustrerede og stressede... Det kan vel også ske for en kattemor?
Personligt har jeg kun oplevet en kattemor som kom til at ligge sig på sin killing i ren iver, hvilket den desværre ikke overlevede. Hun var en for god kattemor :o)
held og lykke med killingerne
HJÆLP to små killinger!