5.311 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Mælk til katte.. Mælk til katte..

Hej:) Ja ved jo der er rigtig mange katte som ikke kan tåle mælk.. Men min kat elsker det og kan tåle det.. Nu har hun fået 5 små killinger og syntes det kunne være fedt hvis de også kunne det samme.. Det jo hyggeligt engang imellem at kunne give dem det istedet.. Selvfølgelig ved jeg de ikke skal have det nu men når de er gamle nok ville det så være en god ide bare at prøve at give dem det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mælk til katte..
  • #1   8. jun 2009 Katte må ikke få mælk, de har et inzym i maven, som små, som kan tåle det laktose som er i mælk, men det vokser de fra, pg det inzym nedbrydes! Men, jeg har hørt fra en opdrætter at de må få kaffefløde, det er meget mildere, det må de få. Ellers laver whiskas noget kattemælk. :o) Personligt køber jeg aldrig whiskas' producter smiley

• #2   8. jun 2009 Min dyrlæge anbefaler kaffefløde....

• #3   8. jun 2009 Gedemælk - er den allerbedste mælk til katte, den fordøjer det bedst

• #4   8. jun 2009 Gedemælk? Det har jeg aldrig hørt, kan være jeg skal prøve det smiley Kan godt være jeg spørger dumt, men hvor dælen kan man få det?

• #5   8. jun 2009 Gedemælk har de i de fleste Irma og nogle helsekost og Matas - hedder Cabrima og er langtidsholdbar. 16-17 kr. for ½ liter.

(link fjernet)

Eller fra en ged hvis man kender en gedebonde

• #6   8. jun 2009 Så hedig er jeg desværre ikke :o)

• #7   9. jun 2009 ville aldrig give små killinger alm mælk da deres maver er meget sarte.

Nogen katte kan godt tåle mælk, tænk bare på gårdkatte som får men sjat når landmanden malker.
    jeg spurgte engang en dyrlæge om det der med at katte ikke kan tåle mælk, og der fik jeg at vide at man generelt ikke kan sige at katte ikke kan tåle mælk....man skal selvfølgelig passe på med ikke pludselig at give sin kat en liter mælk......)

• #8   9. jun 2009 Så vil jeg nok sige at det ikke er en særlig proff. dyrlæge. Det lactose som er i mælk, kan katte fordøje som helt små, (killinger) det er et enzym som de har, men det enzym bliver nedbrudt når de ikke dier hos moren mere. - Katte må ikke få mælk, med ´mindre man gerne vil ha' racerrøv udover det hele. der er ingen grund til aelv at forsage mavepine hos dem, og det koster jo en tur til dyrlægen, for unanset hvad smadrer man en kats mave

• #9   9. jun 2009 Camilla. : Der vil jeg så líge endnu en gang sige at min kat altså godt kan tåle mælk.. Der har aldrig været noget med hende. Hun drikker det og har aldrig racerrøv.. I en periode forkælede min familie og jeg hende så hun fik en lille undertallerken hver dag med mælk i. det elskede hun og det skete der ikk noget ved. Men vi stoppede det så da hun blev drægtig første gang..

• #10   9. jun 2009 Ja, nogen katte kan da godt. men det er ikke godt for dem smiley

• #11   9. jun 2009 har også mange eksempler på katte der bestemt ikke har fået mylderbæ.............. x)

• #12   9. jun 2009 Ja, der skulle eftersigende være nogle katte, der bedre tåler laktose end andre.
    Men at man skal til dyrlægen med en kat, der har tynd mave efter lidt mælk er noget fis. Selvfølgelig skal det være gået indenfor rimelig tid, men det gør det som oftest også helt af sig selv, når man er stoppet med mælken.
    Kaffefløde har jeg ingen succes med her i huset. Det giver også tynd mave. Det indeholder i øvrigt også næsten lige så meget laktose som alm. mælk, så jeg ved ikke hvor den skrøne kommer fra...
    Men surmælksprodukter er næsten laktosefri. Så vil man absolut hælde komælk i katten, så er creme fraiche et mere fornuftigt valg.

• #13   9. jun 2009 Kaffefløde og mælk indholder næsten lige meget laktose.
    Katte der er vant til mælk helt fra de var små tåler laktosen.

Som sagt gedemælk tåler de fint - og som Lene siger også surmælksprodukter.

Mine katte stjæler sig da i ny og næ til at drikke min mælk - det sker det nu ikke noget ved - nå jo, jeg bliver strammasket:-)

Kommentér på:
Mælk til katte..

Annonce