585 visninger
|
Oprettet:
?? Killingeleg eller dominans? Hvad siger I? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg har to han-killinger (brødre, 14 uger gamle), og den ene (1600 g) er lidt af en bølle over for sin lillebror (1200 g). Han lægger sig ovenpå ham både under leg – og når den lille sover(!) – og bider blidt i nakken. Den lille gør ikke så meget væsen af det, men gemmer sig nogle gange bagefter.
Er det bare søskende-kærlighed med lidt dominans, eller skal jeg begynde at sætte grænser?
De har alt hvad de skal bruge (skåle, gemmesteder, legetøj), og jeg leger også aktivt med dem. Overvejer neutralisering snarest.
Hilsen Sara + to fjollede pelsklumper ??
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
Hankatte leger brydekampe. Så længe der ikke flyver pels eller er blødende sår, så er det normal adfærd.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Jeg vil aldrig blande mig i katte legen, medmindre der bliver knurret og hvæset og der flyver totter, og du kan sagtens høre forskel, jeg har desværre oplevet det,,, 2 drenge som voksede op sammen og havde det fint sammen, så fik jeg en lille pige, det gik også rigtigt fint, men det ændrede sig, da hun var ca 1 år, de opførte sig som hankatte som skulle, passe på deres dame, de var alle kastrater,,, siden hen fandt jeg ud af, at Tulla var syg, og åbentbart duftede anderledes i perioder, men det tog tid før jeg blev klar over sammenhængen, og det vat først til sidst, at jeg blev klar over, at Birk var sammen med hende konstant og snusede til hende, før hun viste sygdomstegn.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
Det andet du beskriver er helt almindelig leg.
Den mindste af drengene lyder dog ret lille.
jul 2025
Følger: 4 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 4
De skal selvfølgelig kastreres, men der er jo delte meninger om, hvornår det er bedst at gøre det.
Hvad er jeres erfaringer?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
jul 2025
Følger: 4 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 4
Har kattegalleri en app?
?? Killingeleg eller dominans? Hvad siger I?