3.045 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
hvilken kat vill passe til mig? hvilken kat vill passe til mig?
Hej alle sammen.
Så er det endelig min tur til at få mig en kat, men jeg er meget i tvivl hvilken race der er bedst for mig.
Jeg leder efter en race som: er kælen, rolig og børnevenlig. Derudover er det meget vigtig at den ikke fælder særlig meget ( lidt alla' en allergivenlig kat).
Udseende skal helst ikke være vildt store øre eller et langt ansigt.
please hjælp mig med at finde den race som passer til mig!
0 synes godt om
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 66 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.728
- stortset alle katte kan man lære og være børnevenlige. hvis de er sammen med børn fra killingen er helt lille (12uger) så lære den også hurtigt at acceptere børn. men man skal jo være klar over at katte har kløer, og de kan også blive lidt for ivrige i ny og næ. og hvis barnet nu hvis lidt for voldsom vil katten jo sige fra. men børn og dyr lære hurtigt og omgåes hinanden og respektere hinanden, man kan bare lige holde et vågnet øje med børnene i starten..
- også en lille info. børn der bor i hjem uden dyr har større risiko for at få allergi end børn der bor i et hjem med dyr.
sys du skal læse en masse om de forskellige racer du har i tankerne, og når du så finder frem til den du syntes bedst om så tag ud og besøg en masse forskellige opdrætter før du beslutter dig. du skal også tage højde for om det skal være en inde kat, eller inde ude kat. det kan jo også være du falder for huskatten som bestemt også er en dejlig kat. prøv og tag ned på et internat og kig der.. der er pokkers mange katte der søger hjem..
- også lige en lille extra ting som ikke har så mget med dit spørgsmål og gøre .... Jeg vil helt klart anbefale dig og anskaffe dig to katte, måske fra samme kuld. en kat er et meget socialt dyr, og vil få stor glæde af en af samme art. ligegyldig hvad kan vi mennesker ikke give en kat det som en anden kat kan. de har godt af og have en anden kat til at lege og putte med. og de bliver ikke mindre kælen af at de er to. og de larmer og fylder heller ikke mere. en kat alene vil med stor sandsynelighed komme til at kede sig voldsomt, hvilket vil resultere i at den laver ballade. altså laver alt det den ikke Må..
- Held og lykke med at finde missen/misserne der passer til dig/jer
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 126
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
Racen er kendt for at have meget lidt underuld - dermed ikke sagt, den ikke fælder. Allergivenlige katte findes ikke, da det er meget forskelligt, hvad den enkelte katteallergiker reagerer på ved en kat.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
hvilken kat vill passe til mig?