{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

hårboller? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en voksen birma kat.
Mit spørgsmål er nu at hun kaster hårboller op sådan nogle orange-brune pølser og så ligger der også noget tynd grynet væske ved siden af, stammer det også fra hårboller?
Hun startet med at få killinge foder fra RC som hun var vant til og mener ikke at hun smed hårboller der, nu er hun skiftet over til indoor fra RC og når jeg kommer hjem om aften ligger der en bolle til mig.
Hvilket foder er bedst.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hårboller?
  • #1   26. jun 2009 Altså, mine to tøser kastede slet ikke så meget op mere, efter at de fik ren Hills Indoor Cat! Udover at hjælpe mod hårboller, er den desuden også fedtfattig, så de ikke tager så let på, da de begge er steriliserede.
    Jeg har faktisk prøvet at skifte over til RCs Indoor Longhair, hvilket har fået dem til igen at kaste op oftere, og de har desuden begge taget voldsomt på, så vi må vist skifte tilbage igen ;o)


  • #2   26. jun 2009 Hårbollen er som du beskriver en "pølse" af hår som sætter sig fast i systemet inde i katten. Når katten så spiser kan det ikke komme videre og derfor kaster den op. Det grynede væske er opkast med rester af foder.

    Prøv noget foder som har "Hairball reduction", eller giv evt. din kat noget kattemalt - det kan købes hos dyrehandlen.


  • #3   26. jun 2009 Udover at være fedtfattig, så mindsker Hills Indoor Cat også hårboller. Og ja, kattemalt er også godt :o)

  • #4   29. jun 2009 vi bruger også indoor fra RC, og siden katten er begyndt at få det er det HELT slut med hårboller. Hvor længe har i givet katten det?

  • #5   1. jul 2009 Min kat har fået det i 14 dage, og det er kun nogle dage der er hår boller.

  • #6   7. jul 2009 hej. jeg har også en birma som fik RC kitten og det gik egentlig okay, men i starten ,men for 4 mdr siden ca begyndte den at kaste meget op nogen gange uden hårbollerne, så skiftede jeg over til Iams multicat
    proactive 1+ og nu har jeg ikke set den kaste op overhovedet. ved andre også døjer med RC og opkast. det skal dog siges min huskat ikke kastede op af det.


Kommentér på:
hårboller?

Annonce