{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.979 visninger | Oprettet:

Bengaler {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg er så heldig og står skrevet op til en Bengaler med tavle som kommer til verden her til sommer/efterår 2009 hos Benga Bengals mellem Massai og Lamita..
Men jeg er lidt i tvivl om det skal være en kælekat eller en avlskat..

Kælekatten bliver jo sterilliseret/kasteret, mens avlskatten ikke bliver det..
Jeg kunne godt tænke mig at gå på udstilling med den, og ved man også kan udstille kastrater, men jeg kunne samtidig også godt tænke mig at kunne bruge udstillingsresultaterne til noget..

Hvad pokker skal jeg vælge.. Står lidt i vildrede..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bengaler
  • #1   30. jun 2009 Personligt ville jeg vælge at lære racen og opdrætterne at kende ved at udstille en kastrat - det haster ikke med at starte opdræt...

• #2   30. jun 2009 Det er jo lige det.. Vil ikke avle med det samme.. Men først lære racen rigtigt at kende ved at have en selv..

Har lige set at hun fik killinger her d. 20/06 så nu glæder jeg mig bare til at billeder af dem.. smiley

• #4   30. jun 2009 Krista: Man kan stadig godt få Bengalere fra udlandet.. Ved der er et katteri i Sverige som sælger Bengalere til Danmark..
    Grunden til jeg ved dette er fordi jeg har skrevet med ejeren omkring dette..

• #5   30. jun 2009 C H: tillykke med din lille tiger.. du vil helsikker få er rigtigt dejig kat fra eva, hun har nogle af de lækkerste bengaler og ved hvad hun snakker om..

Synes måske også du sku starte med en kælekat til du kender racen godt. jeg har også fået min føreste bengaler her valgte jeg også og kun bruge ham som kælekat da det med avl ikke bare er lige og gå i gang med..

Du kan godt købe en bangaler fra f.eks sverige jeg har købe bailey fra sverige og der er faktisk mange bengal avler i sverige..

• #6   30. jun 2009 Krista - du har helt misforstået noget smiley Bengalen er IKKE sidestillet med de store rovdyr, det er en kat som alle de andre. Du tænker måske på servalen, som er en vildkat.

Har du snakket med Benga om at købe din killing som avl? For de fleste opdrættere sælger ikke bare en killing til avl - som regel skal du have noget erfaring med racen. Udover det, er det som regel ikke alle killinger der er egnet til avl. Er du klar over hvad hun tager for en avls kat? Det er jo ikke helt samme prisklasse smiley

• #8   1. jul 2009 Jeg kan ikke forstå, hvis det skulle blive forbudt at importere BEN - det er jo en tamkat. BENs forfædre er Asiatisk Leopardkat - dén må man ikke importere til Danmark som privatperson, da det er en vildkat. Efter 4-5 generationer med udkydsning til diverse tamkatte anses killingerne for at være tamkatte - dem må man gerne importere.

• #9   1. jul 2009 Krista - Hvilken opdrætter har fortalt dig det? Jeg er stadig 100% sikker på at du har misforstået noget. Jeg får nemlig en bengaler killing hjem fra Sverige af om 2 mrd.

Som dkkorat* skriver, så har du nok forvekslet BEN med ACL.

• #10   1. jul 2009 CH.... Ihhh hvor dejligt du venter på din første Bengal.... Jeg vil gerne hører dig ad om du har talt med Eva hos Benga om hun overhovedet sælger til avl, sådan uden vidre, for det tvivler jeg altså på.. Eva gør meget ud af sit opdrats arbejde og sælger nok ikke udenvidere sine katte til avl... Altså det er ikke noget jeg ved.. men noget jeg tror...

Men jeg ville 100% sige du skal købe dig en kælekat med af udstillings standart... Sådan gjode jeg selv og hold da op hvor har jeg lært meget på de 4 år jeg har haft mine Bisser og gået på udstilling med dem..

Der er kan også være STOR forskel på Hankatte óg hunkatte... en del hun bengalere jeg kender blir meget hormonelle og kan være svære at have med på udstilling.. det lærte jeg med min smukke pige.. Hvor i mod min Dreng han ELSKER at være med.. og de altså begge Neutraliseret....

Så en Kæle Hankastrat for at lærer racen og kende, det vil helt sikkert være min anbefaling smiley men tag en snak med Eva om det, jeg er sikker på hun også har en mening om det.. Hun startede nemlig selv med en Udstillings Kastrat.. smiley

Naja

• #11   1. jul 2009 Naja + Julie & Bailey A: Ja har snakket med Eva og vi er blevet enige om en kælekat.. Men om det skal være han eller hun ved jeg ikke endnu.. Der er nemlig "kun" kommet 3 piger og 1 dreng.. Men de er bare af de lækreste forældre..
    Glæder mig vildt meget til at se billeder af dem og til at få en hjem.. smiley
    Så skal bare igang med at skrabe penge sammen, og min mor giver endda tilskud til en.. Så det er jo bare super duper.. smiley

Krista: Hvis det var forbudt at importerer Bengalere så ville opdrættere fra Sverige, USA, Norge, Tyskland osv ikke også sælge til DK.. Tror der er noget du har misforstået.. smiley

• #13   2. jul 2009 Krista.... Jeg tror altså du har fået forkerte oplysninger.. jeg kender flere der inden for de sidste par mrd har fået Bengalere hjem fra, Usa, Sverige og Tyskland.... Og Igen Bengalen ER en tamkat og godkendt som Tamkat... Jeg tror det du har fået afvide er at man ikke i Danmark må have det der hedder Foundation katte.. De der også kaldes F1, F2, F3..

Naja

• #14   2. jul 2009 hej CH stort tillykke med din lille nye.
    tag en lille dreng og håb på at han kommer til at ligne sin far af sind, jeg havde nemlig glæden af at dele bil med ham til berlin og han var så fantastisk rolig og får så meget ros for sit temperament.

til krista vil jeg sige at naja har ret det er kun lovligt at importere katte der ikke er foundation katte. og at du i fife ikke kan registrere sådanne hvad enten det er bengal F1 eller savana osv

og til de der undre sig betyder f1 at det er første generation udkrydsning fx en killing efter et kryds med bengal og leopardkat

• #15   2. jul 2009 Christina B... bare lige en lille rettelse.. det hedder ikke en F1 Bengal... smiley

De hedder først Bengal efter Foundation 3... Så der er ikke noget der Hedder en F1, F2 eller F3 Bengal smiley

Naja

• #16   3. jul 2009 Christina B: Jaah har hørt rigtig meget godt om Lamita Og Masai.. Så glæder mig at få en lille en fra dem hjem..
    Håber bare ikke drengen er taget allerede.. smiley

• #17   3. jul 2009 Puha de ryger hurtigt de killinger..
    Den ene pige beholder Eva selv, drengen skal til Sverige som udstillingskat, den anden pige skal måske hjem til en af Eva's opdrætterveninder og hvis hun ikke tager den ene pige så er der en dame fra Kbh som er intra i at købe de 2 sidste piger.. smiley

Så hvis der kun er en tilbage og damen fra Kbh ikk vil have hende så kontakter Eva mig..

Ellers må jeg vente.. smiley

• #18   3. jul 2009 Puha de ryger hurtigt de killinger..
    Den ene pige beholder Eva selv, drengen skal til Sverige som udstillingskat, den anden pige skal måske hjem til en af Eva's opdrætterveninder og hvis hun ikke tager den ene pige så er der en dame fra Kbh som er intra i at købe de 2 sidste piger.. smiley

Så hvis der kun er en tilbage og damen fra Kbh ikk vil have hende så kontakter Eva mig..

Ellers må jeg vente til en anden gang.. smiley

• #19   3. jul 2009 Min tantes svigerdatter har lige hentet en BEN fra Sverige igår , så tror altså også du forveksler racen med en anden smiley .

• #20   3. jul 2009 jeg har også fået bailey hjem fra sverige så det må man altså godt..

Kommentér på:
Bengaler

Annonce