1.979 visninger
|
Oprettet:
Bengaler {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg er så heldig og står skrevet op til en Bengaler med tavle som kommer til verden her til sommer/efterår 2009 hos Benga Bengals mellem Massai og Lamita..
Men jeg er lidt i tvivl om det skal være en kælekat eller en avlskat..
Kælekatten bliver jo sterilliseret/kasteret, mens avlskatten ikke bliver det..
Jeg kunne godt tænke mig at gå på udstilling med den, og ved man også kan udstille kastrater, men jeg kunne samtidig også godt tænke mig at kunne bruge udstillingsresultaterne til noget..
Hvad pokker skal jeg vælge.. Står lidt i vildrede..
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.136
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 34 Svar: 173
Har lige set at hun fik killinger her d. 20/06 så nu glæder jeg mig bare til at billeder af dem..
jun 2008
Grunden til jeg ved dette er fordi jeg har skrevet med ejeren omkring dette..
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
Synes måske også du sku starte med en kælekat til du kender racen godt. jeg har også fået min føreste bengaler her valgte jeg også og kun bruge ham som kælekat da det med avl ikke bare er lige og gå i gang med..
Du kan godt købe en bangaler fra f.eks sverige jeg har købe bailey fra sverige og der er faktisk mange bengal avler i sverige..
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 220
Har du snakket med Benga om at købe din killing som avl? For de fleste opdrættere sælger ikke bare en killing til avl - som regel skal du have noget erfaring med racen. Udover det, er det som regel ikke alle killinger der er egnet til avl. Er du klar over hvad hun tager for en avls kat? Det er jo ikke helt samme prisklasse
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.136
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 220
Som dkkorat* skriver, så har du nok forvekslet BEN med ACL.
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Men jeg ville 100% sige du skal købe dig en kælekat med af udstillings standart... Sådan gjode jeg selv og hold da op hvor har jeg lært meget på de 4 år jeg har haft mine Bisser og gået på udstilling med dem..
Der er kan også være STOR forskel på Hankatte óg hunkatte... en del hun bengalere jeg kender blir meget hormonelle og kan være svære at have med på udstilling.. det lærte jeg med min smukke pige.. Hvor i mod min Dreng han ELSKER at være med.. og de altså begge Neutraliseret....
Så en Kæle Hankastrat for at lærer racen og kende, det vil helt sikkert være min anbefaling
Naja
jun 2008
Glæder mig vildt meget til at se billeder af dem og til at få en hjem..
Så skal bare igang med at skrabe penge sammen, og min mor giver endda tilskud til en.. Så det er jo bare super duper..
Krista: Hvis det var forbudt at importerer Bengalere så ville opdrættere fra Sverige, USA, Norge, Tyskland osv ikke også sælge til DK.. Tror der er noget du har misforstået..
sep 2005
Naja
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
tag en lille dreng og håb på at han kommer til at ligne sin far af sind, jeg havde nemlig glæden af at dele bil med ham til berlin og han var så fantastisk rolig og får så meget ros for sit temperament.
til krista vil jeg sige at naja har ret det er kun lovligt at importere katte der ikke er foundation katte. og at du i fife ikke kan registrere sådanne hvad enten det er bengal F1 eller savana osv
og til de der undre sig betyder f1 at det er første generation udkrydsning fx en killing efter et kryds med bengal og leopardkat
sep 2005
De hedder først Bengal efter Foundation 3... Så der er ikke noget der Hedder en F1, F2 eller F3 Bengal
Naja
jun 2008
Håber bare ikke drengen er taget allerede..
jun 2008
Den ene pige beholder Eva selv, drengen skal til Sverige som udstillingskat, den anden pige skal måske hjem til en af Eva's opdrætterveninder og hvis hun ikke tager den ene pige så er der en dame fra Kbh som er intra i at købe de 2 sidste piger..
Så hvis der kun er en tilbage og damen fra Kbh ikk vil have hende så kontakter Eva mig..
Ellers må jeg vente..
jun 2008
Den ene pige beholder Eva selv, drengen skal til Sverige som udstillingskat, den anden pige skal måske hjem til en af Eva's opdrætterveninder og hvis hun ikke tager den ene pige så er der en dame fra Kbh som er intra i at købe de 2 sidste piger..
Så hvis der kun er en tilbage og damen fra Kbh ikk vil have hende så kontakter Eva mig..
Ellers må jeg vente til en anden gang..
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 53
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
Bengaler