{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv øv øv altså
  • #2   10. jul 2009 Synes det er så forfærdeligt! Stakkels mis, og stakkals jer smiley

  • #3   10. jul 2009 Jeg ville hellere ikke gå ind i de nærmeste huse, så vidt jeg ved skal katten blive på grunden - og sørger jeg for enten at aflive den, køre den til dyrlægen eller hvad der nu skal gøres, så har jeg mit på det rene.

    Min søster har en gang været rundt og spørge, da det var en lille killing der var i live, det var ikke hende der havde kørt den ned, men hende der fandt den - INGEN ville kendes ved den, så vi tog den ind hos os selv i stedet.


  • #4   11. jul 2009 Det gør mig ondt I har mistet jeres kat. Men hvordan skulle bilisten vide hvor katten bor?

  • #5   11. jul 2009 Man kan kører væk fordi man ikke skal stoppe op for en kat..

    Alt efter vejen kan det også være farlig at stoppe op hvis det fx er et sted bilerne kører hurtigt..

    Jeg er ked af i har mistet ham, men hvis det er en kat der bliver lukket ud er det en chance man desværre tager


  • #6   11. jul 2009 det ved jeg godt, men synes da man i det mindste kan gå ud af sin bil og ligge katten ind til siden, så der ikke er flere der kører den over.

  • #7   11. jul 2009 Jeg synes også det er dybt forfærdeligt, at folk ikke holder inde og i det mindste lægger katten ud i vejkanten eller noget..
    Har selv været ude og hente en kat i en grøft, det er så forfærdeligt..

    Føler med dig Snowball og Møffe.


  • #8   11. jul 2009 Ja, de kunne godt lægge den ind til siden smiley

    Vi har haft en af de "gode" oplevelser da vi kørte en kat ned, vi var så heldige at den døde på stedet og der ikke var blod eller noget, udover det da jeg skulle hente den på vejen, som var meget trafikeret, kom der en falck bil - eller ambulance og satte katastrofe blink på, så jeg kunne hente den i fred og ro ... man kunne nemlig ikke se noget som helst der. :.-)


  • #9   11. jul 2009 **>Snowball og Møffe<** K - Nu er jeg ikke kommet til det, men hvis jeg kom til at køre en kat over på en meget trafikeret vej, ville jeg ikke ricikere at blive kørt ned for at lægge en kat ind til siden..

  • #10   11. jul 2009 nej selvfølgelig var det en meget trafikeret vej er det jo noget lidt andet, ture jeg heller ikke. men nu er han kørt ned på en meget stille vej hvor der sjællent (staves) kommer biler. derfor jeg ikke helt forstår det. men havde det nu været en hund, så var alle jo gået ud af bilen for at tjekke den uanset hvor man kørte jo.

  • #11   11. jul 2009 enig med dig **>Snowball og Møffe<** K

  • #12   11. jul 2009 Snowball - Jeg fik at vide til køretime at man aldrig måtte standse for noget mindre end en hund, det kunne være livsfarligt at gøre..

    Og nej, hvis det havde været en hund i stedet for en kat, jeg havde kørt ned på en trafikeret vej, var jeg heller ikke stoppet..

    Desuden er de fleste katte vildkatte, derfor er der sjællendt nogen der stopper op, i forhold til hunde hvor der stortset ikke er nogen der ikke er mærket, og det er derfor lettere at finde en ejer


  • #13   11. jul 2009 R.I.P. kære Snowball

  • #14   11. jul 2009 tanja> det ved jeg godt man ikke må. men jeg skriver også man burde flytte katten ind til siden, hvis man bare har lidt kærlighed til dyr kører man sku ikke bare vidre. og at du ikke ville stoppe for en hund, der mister man da bare total respekten for dig. det er sådan set et krav uanset hvor du kører.

    ann> tak for det. savner ham også :O(

    jannie> er bare helt enig.


  • #15   11. jul 2009 Myte: En del trafikanter kører rundt og tror, at hvis et dyr løber ud foran bilen, så må man ikke bremse med mindre der er tale om en stor hund eller et større dyr. Små dyr under knæhøjde skal bare pløjes ned for alles sikkerhed.

    Sandhed: Man både må og bør bremse og undvige, hvis et dyr løber ud foran. Der står intet i færdselsloven om, at man bare skal køre dyret ned. Det er også et etisk spørgsmål - man kører ikke bare et andet levende væsen ned.

    Dog er der et lille "men" i loven.

    Hvis man ved et uheld kommer til at ramme en hund eller et større dyr, og man bliver påkørt bagfra, er det den bagvedkørende der har ansvaret, fordi denne bilist så ikke har holdt nok afstand.

    Hvis dyret er mindre, f.eks. en kat eller en fugl, så vil man skulle dele erstatningskravet


    R.I.P snowball,. efter min mening stopper man uanset hvad. der er altid en mulighed for at køre ind til siden et sted. også må man jo GÅ tilbage dertil hvor katten er ramt. lever katten endnu, ringer man til dyreambulancen på 70102030. og er katten død ringer man til dem der tager sig af døde dyr i det område. her i århus er det f.eks brandvæsnet der henter døde dyr.
    Man kan self. ikke køre ind til siden på motorvejen. jeg ville nu nok forsøge alligevel hvis der ikke var voldsomt trafikeret


  • #16   11. jul 2009 sesse.> dejligt med en opfriskning. men hvad nu hvis det er en chihuhua der løber over vejen? en kat er oftes større end en chi jo? må man så kører den ned hvis der er risiko for at lave en ulykke.? :O) motorvejen ville jeg ikke stoppe på medmindre jeg kunne uden trafik. men det kan jo være livsfarligt derude jo. tror jeg var kørt vidre og ringet til falck eller sådan noget. var ikke bare kørt uden og gøre noget

  • #17   11. jul 2009 <b>jeg ville heller ikke selv bremse hvis der var trafik på motorvejen. ville nok køre ind på nærmeste rasteplads og ringe til falck. men hvis der ikke var noget trafik kunne jeg godt finde på at stoppe..
    jeg ved ikke med en chi. den er jo mindre end en kat ja. men jeg vil nu hellere dele erstatnings kravet end at køre et uskyldigt dyr ned


  • #18   11. jul 2009 sesse> det vil jeg også. alle burde da i det mindste bare gøre noget.

  • #19   12. jul 2009 Godt at få det på det rene Sesse smiley .
    Jeg ville stoppe uanset hvad !
    om ikke andet så blinke af, så den der kører bag ved, kan se man holder inde, og lige vente til man kan holde til siden uden at skabe et trafikuheld, og så gå tilbage til hvor katten blev kørt ned !

    forstår ikke de mennesker der kan ramme et uskyldigt dyr og bare køre videre!


  • #20   12. jul 2009 sorry jeg siger det, men de mennesker skulle selv prøve og blive kørt ned og så bare forladt.

  • #21   12. jul 2009 ja, jeg vil ikke engang tænke på de lidelser katten går igennem når den ligger der..

  • #22   12. jul 2009 nej ville jeg heller ikke. må indrømme hvis jeg ramte en kat ville jeg håbe den døde på stedet så den ikke led.

  • #23   12. jul 2009 Ja også mig .

Kommentér på:
Øv øv øv altså

Annonce