{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.361 visninger | Oprettet:

hvilke foder er bedst til Main coon? {{forumTopicSubject}}

Hej nu får jeg snart den sødeste main coon hjem, og så vil jeg hører om hvilket foder der ville være bedst til denne race, nu har jeg købe royal cannin 34 og 36 indtil hun bliver større, men så har jeg set at royal cannin også har lavet foder til selve main coons katte.

Er der nogle af jer der bruger det eller andet?

Mvh. Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilke foder er bedst til Main coon?
  • #1   10. jul 2009 hej maria.
    først og fremmest tillykke med din lille maine coon.
    jeg ved nogle opdrættere blander hills og RC, selv får mine maine Coon`s kun maine coon foder fra RC, altså af tørfoder- så blir der selvfølgelig suppleret op med leverpostej, kylling, svinekød, fisk, og sjældent dåse mad og det nyder de smiley

    Hilsen Janni- DK CoonVictoria og alle misserne smiley


  • #2   11. jul 2009 jeg giver min Royal Canin maine coon foder samt kogt kylling råt oksekød makrel levepostej og en gang imellem lidt fisk fx. laks, filet, fiskepind,torsk

  • #3   11. jul 2009 Mine får RC sammen med kittekat. også dåse foder engang i mellem.

  • #4   11. jul 2009 okey, hnvorfor er den bedre?

  • #5   11. jul 2009 Hejsa Maria C

    Jeg tvivler på, at der hersker nogen specielt enighed om, hvad der præcist er godt for en kat når det kommer til fodder produkter....jeg tor mere at det er en holdnings sag kombineret med de erfarringer den enkelte opdrætter har med de forskellige produkter.

    Vi har ca. 12 mainecooner i forskellige alders klasser....for os er det tydeligt når vi fodre med et produkt som ikke er ok eller passer til vores katte - deres pels falmer, de fælder og skælder.

    Vi fodre med råt kød hver aften - laks, fjerkæ, indmad og okse. Her ud over fodre vi med Hills -. Iams Kiten & youngster +hårbolde produkt(10), RC mainecoon + kitten, proplan kitten(10%) samt sanabelle grande (5%)

    Nogen vil sig - at det er for mange produkter at blande -. andre vil sige - hold jer fra det rå andre igen - vil rase over at vi bruger iams - og igen andre siger at deres katte har en tendens til allergisk reaktion med RC...

    Så prøv dig frem.....en vigitg ting er dog - at sørge for at nogle af fodder produkterne er forholdsvis store da mainecoonend gab er større end de øvrige racers og mainecoonen har en tendens til, at skovle maden ind uden at tygge på det hvis det bliver for småt.

    Håber det gav dig en idee vedr. fodder....ellers er du velkommen til at kontakte for yderligere info.
    anna


Kommentér på:
hvilke foder er bedst til Main coon?

Annonce