{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Hvilke foder bruger i, og hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hvilke foder bruger i, og hvorfor?
Jeg er på jagt efter nyt foder til mine katte. Men ved ikke hvilke det skal være.

Mine katte er både ude og indekatte. Dog er de ikke meget ude nu når vejret er dårligt. De er begge kastreret og 1½ år.

I må gerne skrive hvorfor i har valgt den slags foder som i bruger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke foder bruger i, og hvorfor?
  • #1   26. nov 2009 Bruger IAMS/ Eukanuba

    har brugtRoyal Canin i flere år, men mine ungkatte tog ikk rigtigt på og de åd en masse og masser i bakkerne.
    Efter vi har skiftet har ungkattene taget det på de skulle og mindre i bakkerne..... HURRAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #2   26. nov 2009 Royal Canin er det eneste mine katte vil spise - så det får de lov til smiley

    De får også Perfect Fit som supplement, et af de få andre slags foder de vil spise...

    Jeg har prøvet stort set alle andre mærker, men de er meget kræsne, så her er det RC - de trives også rigtig godt på det og er glade og sunde katte smiley


  • #3   26. nov 2009 De er huskatte. De ene er slank som han skal. Den anden er mere kraftig. Vil ikke sige han er overvægtig. Bare mere kraftig bygget. De vejer 5,5 og 6,5 kg.
    Den største af dem er mest aktiv.
    De er vant til og have deres mad til og stå hele dagen.


  • #4   26. nov 2009 Jeg bruger eucanupa da jeg har en kat der har døjet meget med urinvejsinfektion og har hørt at det skulle være godt hvad min dyrlæge da også siger godt for og indtil videre virker det men det er et forsøg som vi har prøvet med i ca. 14 dage men har intet at klage over indtil videre

  • #5   26. nov 2009 Jeg vil også gerne undgå de urinvejssten. Men ved ikke hvad jeg skal se efter i foderet for det.

  • #6   26. nov 2009 Åh ja... Foder er en jungle... nøjagtig ligesom til mine heste smiley

    mine katte får lige pt C/D fra hills, jeg mener det er foder mod urinvejsproblemer?? Dyrlægen anbefalede mig det da Sally var lige til den tynde side og det åbenbart skulle være godt. Og jeg skal love for hun er blevet pæn. Hun er rigtig flot ligenu! Hun har ellers altid været en ranglet kat, men efter vi har skiftet til det er hun blevet fin.

    Før fik de Royal Canins Maine coon foder. Jeg synes det virkede til at de synes det foder var lidt mere lækkert. At de var lidt mere grådige når jeg kom med foder dengang, men ved ikke om det bare er mig...

    Jeg har kun haft skiftet mellem Royal canin og Hills så kan ikke udtale mig om andre produkter...

    mvh Pia


  • #8   26. nov 2009 Min killing får Royal Canin Young Male fordi den er kastreret og det forbygger urinvejsten og overvægt smiley
    Hvor på min store kat får Eukanuba Restricted Calories, fordi min kat er blevet for tyk af naboens leverpestejsmadder, og den foder er er ikke så mange kalorier i, og den har en god mæthedsfornemmelse...

    Jeg går meget op i mine katte får noget godt at spise...


  • #9   26. nov 2009 min får RC intestinal
    et skåne foder til sart mave/tarme.


  • #10   26. nov 2009 vi bruger sanabel og mine katte er rigtig glade for det.. Det fåes i rigtig mange varianter nu.. De har også et til at undgå urinsten osv. Og så er det en del billigere end royal canin. Men skulle efter sigende være lige så godt som det.

  • #11   26. nov 2009 Har også altid brugt Royal Canin og Hill's indtil jeg fandt ud af hvor mange dårlige ting de putter i som ikke er godt for kattens mave i det lange løb.. Og mine katte blev da også syge af det..

    Nu er jeg skiftet til James Wellbeloved med and og ris.. Mine katte er raske igen heldigvis .. Så Hill's og RC kommer ikke inden for dørene her igen.


  • #12   27. nov 2009 prøv evt. og søg på Sanabelle herinde for mener der er lavet en tråd om at det ikke var så godt alligvel.

  • #13   27. nov 2009 Det er helt korrekt at mange der fodrer med Sanabelle har oplevet deres katte får urinvejsproblmer - også på urinary.
    Jeg har aldrig fodret med det - så det er hvad jeg har læst andre har oplevet


Kommentér på:
Hvilke foder bruger i, og hvorfor?

Annonce