{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Birma alt for tynd {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har 3 skønne birmaer - hvor af de 2 af dem er i fin fin stand, ja måske næsten lidt for buttet;)

Men min 3 birma, en blåmasket er aaaaalt alt for tynd. Hans rygrad skærer op og han er skind og ben faktisk.

Han har været ved dyrlægen og blevet tjekket. Hun sagde han var sund og rask og faktisk i bedre form en de andre da han havde mange muskler.

Men jeg ville gøre alt for han kunne tage 1,5 - 2 kg på. Han vejer 3 kg nu. og det tænker man at det er da ok, men det er det ikke så tynd som han er.

Han er meget kræsen og vil kun ha hills dåsefoder og tørkost. det er som om han kun lige akurat spiser hvad han er nød til for at overleve. Hvor de andre spiser en del gange i løbet af dagen og måske 5 min af gangen. Hvor den tynde kun spiser et par mundfulde og så går.

Han er ellers glad, kælen, legesyg og fantastisk som de andre. Men igen alt for tynd.

Nogen som har gode råd? Føler jeg har prøvet alt.

Mvh

Kiri


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Birma alt for tynd
  • #2   11. jul 2009 Hvad har dyrlægen tjekket ham for? Blodprøver osv??

  • #3   11. jul 2009 Hvis han er fertil, vil det sikkert hjælpe at få ham kastreret.

  • #4   11. jul 2009 Jeg tror som Mille er inde på at jeg ville få kørt et blodpanel på ham .

  • #5   11. jul 2009 Hejsa...

    Og kontakt opdrætteren hvor du har ham fra....hun kan måske komme med gode råd eller fortælle om hans aners udvikling...

    Ellers som nævnt en blodtest samt evt. en ormekur
    anna


  • #6   12. jul 2009 hej alle

    har været i snak med opdrætter og hun kom med forskellige råd, men intet hjalp.

    Dyrlægen tjekkede hele hans krop, mund osv. Men da hun sagde alt tydet på han var rask, synes hun ikke vil skulle begynde med prøver osv, medmindre han tabte sig. Hun har selv birmaer og sagde at hendes egen birma var præcis sådan, hvor hun havde testet hende for diverse ting kun med gode resultater.

    Men jeg tror heller ikke han er syg. Men han er en kat som kun spiser fordi han er nød til det. De andre spiser bare hvis de næsten keder sig.

    Og når han spiser, spiser han ikke meget. Men det er nok klart fordi jeg tror hans mavesæk er meget lille, så der skal ikke meget til at han er mæt.

    Der er mad hele tiden, så han burde få fred fra de andre.



  • #7   12. jul 2009 Dyrlæge eller ej, jeg vil ikke mene det tyder på en sund kat, det du beskriver: "Hans rygrad skærer op og han er skind og ben faktisk.."

    At dyrlægen har set ham i munden og mærket på ham, det er ikke nok til at kunne sige at han ikke fejler noget. Hun kan jo ikke se hvordan han ser ud indeni, men det kan en blodprøve give en idé om. Jeg ville få lavet en blodprøve på organer osv., hvis det var min kat.

    Og at din dyrlægens kat havde gode resultater på blodprøverne, er da ikke ensbetydende med at der kan være noget på din birma..??


  • #8   12. jul 2009 det er helt rigtigt, men det er klart at når man har forsøgt alle gode råd med a/d osv, og katten faktisk ikke har lyst til mad, kun ganske få ting og en dygtig dyrlæge siger at hun kan mærke han er i bedre form end de andre, da han er fyldt med gode store muskler, er det svært at sige andet. specielt da hun sagde han bestemt var slank, men en lang smuk kat hvor de 3 kg var acceptabel.

    ja han hedder nimbus herinde;)

    håber på nogen gode madråd herinde fra, som kunne øge hans appetit på en eller anden måde.

    en anden ting er, hvad vil en blodprøve vise? det vil jo ikke kunne øge hans appetit eller få ham til at spise mere?


  • #9   12. jul 2009 Nej, men hvis han fejler noget, som er årsag til hans madlede, vil blodprøven kunne give en idé om dette. Sygdomstilstande medfører jo ofte også en nedsat appetit/madlede.

    Jeg har ikke nogen erfaringer med ekstremt kræsne katte (har kun hørt at de findes..) og hvis han altid har været sådan, er det da muligt at der ikke er noget at gøre ved det..


  • #10   13. jul 2009 altså han har altid været en slank kat, og kun spist tørkost. Men det var senere hvir jeg begyndte at tilbyde andre ting at de andre gerne ville ha, men ikke ham. og så begyndte jeg at prøve alt i verden og intet hjalp.

    Jeg ville bare ønske jeg kunne finde noget han elskede, men når det er noget han kan lig, så spiser han kun ganske lidt og så er han mæt. Ville ønske jeg kunne øge hans appetit.

    Nej alle 3 katte er rigtig gode venner og eeeeeelsker hinanden. Har selv tænkt i de baner.


  • #11   13. jul 2009 Men hvis du selv mener han er rask og sund, i bedre form end dine andre katte, hvorfor er det så så vigtigt at få ham til at tage på? Det forstår jeg så ikke rigtig..

  • #12   13. jul 2009 fordi jeg gerne vil ha han tager på, så han har mere sul på kroppen;) han er ikke så behagelig at nusse..

    Men har idag bestilt tid hos nogen førende specilister, så i næste uge kommer alle 3 afsted og bliver tjekket. og får taget prøver, tjekket tænder (da de har dårlig ånde) osv. så håber jeg det bedste.

    Er der nogen som ha erfaring med RC? Mine katte har fået det i 2 år, men den sidste uge har de kastet en del op. kan det ikke være fodrets skyld?


  • #13   13. jul 2009 Nej, det er ikke så rart at ae en kat, hvis rygraden og knoglerne er meget tydelige smiley

    Held og lykke med undersøgelserne.

    Jeg fodrer med RC, mine har ikke problemer med opkast, men har hørt om flere der har haft det på RC.. Måske kan et foderskifte hjælpe.


Kommentér på:
Birma alt for tynd

Annonce