{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyre katte uden tavle
  • #1   12. jul 2009 ENIG....

• #5   12. jul 2009 De fleste "ægte katte uden tavle" jeg har set herinde, er ikke neutraliseret ved salg. De får ormekur, loppekur og 1 vaccine inden salg til 2500 kr eller enda 3000 kr. Det er temmelig dyrt, hvis du spørger mig.
    I skriver, intet er gratis og det er jeg enig med jer i. MEN dem der sælger UDEN tavle tjener da meget mere, på deres katte end dem der sælger MED tavle. En kat med tavle er: neutraliseret, chippet eller øremærket, vaccineret/sundhedstjekket, der følger kontrakt med, forældrene til killingen er tjekket for diverse sygdomme inden parring, der følger kvalitets foder med til killingens første tid.

Det bliver faktisk dyrere at købe en "ægte kat uden tavle" end det er at købe en MED tavle, når først man skal have den neutraliseret, chippet/øremærket o.s.v. når man får den hjem.

Altså er "ægte katte uden tavle" for dyre i mine øjne.

• #8   12. jul 2009 Folk må da selv bestemme hvad de tager for deres killinger. Jeg ville personligt ikke købe en kat uden tavle, for jeg ville have en racekat og det har jeg ingen sikkerhed for uden stamtavle.

Og husk nu også, at selvom mange opdrættere sælger deres killinger som "færdigpakke", så er der ikke krav om andet end 1. vaccine og sundhedstjek, selvom det er racekatte med stamtavle.

• #11   12. jul 2009 jeg går ikke så meget op i hvad de koster eller ikke koster om der er tavle ikke tavle er der en kat/killing jeg falder for så giver jeg det den koster jeg sortere ikke mine køb af katte efter pris jeg måtte dog alligevel takke nej til en maine coon uden tavle på dba.dk han kostede 4000 og hvis vi forhandlede kunne jeg få ham for 3000 og jeg spurgte hvorfor han var så dyr så svarede hun bare man kan avle med ham så måtte jeg jo bare skrive det så ingen interesse havde for skal jeg give 3 eller 4000 kan jeg lige så godt købe en med tavle og hvor der er gjort mere ved den forældre/bedsteforældre osv men giver gerne 2500 kr for en kat

• #12   12. jul 2009 Det er vildt gav selv kun 100 for min huskat/maincoon og hvordan kan man lige være sikker på renracethed når mange ikke fremviser stamtavlen på forældre

• #13   12. jul 2009 Det lyder godt nok dyrt :S

Jeg skal op og kigge på en europé killing på søndag, den er med tavle og koster 3800, med det får man så tavlen, den er passet med det den skal være passet med, man får foder med, man får et medlemskab til europé klubben og så får man en pasningsvejledning med..

• #14   12. jul 2009 Nu har jeg ikke avlet katte, men tamrotter, og der fik jeg ikke tjent udgifterne ind..

FOr mig handler det ikke om bare at få så mange penge ind som muligt, men at give gode oplevelser..

En tamrotte fra gode linier kan nemt koste 200 kr, jeg tog i sin tid 100 kr for en tamrotte, og gav flere af dem væk til venner

• #15   12. jul 2009 Det er aldrig lykkedes mig at finde ud af hvordan man checker noget for alt - når man ikke engang ved hvad race katten er?

At se forældredyrene - jamen det er da fint, men sikker på det er dem når de ikke har stamtavle og er chippet - det kan man ikke være.

Jeg fatter ikke man vil så gerne kalde sie blandinger både det ene og det andet - uden at ha'ø garantien for de er det - det er da snobberi i stor stil.

Det aller mest sørgelige er det snart er næmest umuligt at støve en ægte huskat op. Vores smukke danske huskat - en truet race. Ødelagt fordi den er nemt tilgængelig af ligeglade og skruppelløse mennesker.

• #16   12. jul 2009 Synes at det er vildt lamt? Enhver kan jo sige, at katten er noget?
    Håber ikke at nogen er så dum

• #18   12. jul 2009 At opdrætte katte er vist ingen guldgruppe, lige meget om man opdrætter med eller uden stamtavler. Det tror jeg de fleste opdrættere kan skrive under på.. Så lad da folk tage de penge de selv mener er fair. Og skulle nogen have bare et lille bitte overskud på deres opdræt, så kan jeg altså ikke få ondt i r*ven over det - Der kan tids nok komme udgifter på dyrlæge, for ikke at snakke om den tid man selv investere i det. Var det penge man var ude på at tjene, ja så tror jeg man kunne tjene dem hurtigere på mange andre måder.

• #20   12. jul 2009 Jeg solgte mine ægte med stamtavle 1 vaccine og neutraliseret for 3000 kr.. Kan godt blive lidt harm over folk sælger deres ÆGTE uden stamtavle til 2500 kr så..

• #21   13. jul 2009 Generalt er racekatte uden tavler alt for dyre i forhold til hvad man får for prisen............en god opdrætter har papirene i orden (tavle) og dyrene er sundhedskontroleret af en dyrlæge. vacccinere 1 - 2 gange, ormbehandlet og neutraliseret til kæl eller sælges udelukkendene til opdrætter som fertile katte..........3500kr. for en racekat uden neutralisering og chip/øremærkning er for dyr og inden du har set dig om koster katten 2000 - 3000 kr. ekstra inden disse ting er bragt i orden og det er ikke ok...........jeg synter personligt at en racekat med tavle som koster 4500 kr. er en ok pris når alt er incl. Diskutionen om hvor vidt folk sælger blandingskatte og kalder dem for ægte men uden tavle er noget ævl..........istedet for at forholde sig til fakts.........og evt. skrive semilanghåret katte blandet med MCO og SKOVKATTE m.v. til salg og så samtidig tænke lidt over hvor de ikke selv vælger at få deres killinger neutraliseret inden de sælges videre for at beskytte dyrens og deres vilkår inden de ikke drukner i ulykkelige skæbner fordi der er for mange katte........som ikke trives og må aflives forde de kommer i de forkerte hænder...........

• #22   13. jul 2009 Hvis man synes det er for dyrt kan man jo lade være med at købe.....

det er sælger der sætter prisen.

jeg er selv opdrætter og sælger med tavler, neutraliserede og fuldt vaccinerede for 4500 kr.

Kommentér på:
Dyre katte uden tavle

Annonce