Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TAENK test kattemad (vådfoder)
  • #1   27. jul 2009 Jep, sidder med den her (fra oktober 2008) Men tror nu ikke på at den test er meget bevendt, da der er målt efter sære kriterier - bl.a.er der lagt vægt på foderanbefalinger og deklaration - og så er det mig altså en gåde, hvordan Coshida tørfoder har fået gode points (umuligt at se hvad det foder egentlig indeholder :S)

Det er kun 9 slags vådfoder der er testet:

OK:
    1 Iams
    2. Specific Adult

Middel:
    3 Opticat (med fjerkræ)
    4 Topic (med oksekød)
    5 Hills Science Plan (TenderChunks med kylling)
    6 Coshida (oksekød)
    7 Lux (oksekød og høne)
    8 Purina Pussi (and og kylling)

Under middel:
    9. Dyrlægens (oksekød hjerte)

• #2   27. jul 2009 Det skal nævnes at nr 3-8 vurderes ens.

• #3   27. jul 2009 Okay, mange tak smiley
    Jeg tænkte bare på, at hvis jeg fodrer med Royal Canin tørfoder, om det så behøver at være det dyre kvalitets vådfoder jeg skal bruge ?

Eller er sådan noget som Kitekat vådfoder eller Pussi vådfoder godt nok ?

• #4   27. jul 2009 Du kan sagtens give lidt billigere vådfoder, når du fodrer med kvalitet i tørfoder. Så længe du bare serverer det som værende guf.

Men noget af det billigere vådfoder får altså deres afføring til at lugte værre end andet, så prøv dig lidt frem. Kitekat er ikke den værste synder :o)

• #5   27. jul 2009 den der hedder lux fra aldi kan du sagtens bruge :o)

• #6   27. jul 2009 Jeg fodrer med kvalitetstørfoder, og supplerer med whiskas vådfoder, da det er det eneste mine katte gider æde :S (+ dampet laks og kogt høne - kan fryses ned i passende portioner).

• #7   27. jul 2009 Hmm.... Selvom du foder med kvalitets produkter, kan katten SAGTENS gå hen og blive syg! Det er jo levende væsener og der er forskel..

men kære Buster har altid kørt på RC sterilliced... det har han gentagne gange fået urinvejsinfektioner på.. Så har vi vekslet med urinary, som er en diæt som skulle behandle urinvejsinfektioner, mens det andet skulle være forebyggende... Alligevel, så er hans urinvejsinfektion vendt tilbage for tredje gang. Nu har han kørt på det behandlende foder i 6 uger og vi skal op med en urinprøve, for at se om det har hjulpet.. har det, så vil det være diæten han skal fortsætte med resten af sig liv (det er ikke nok med det som skulle være forehyggende). Har det ikke, så skal han han opereres og have nogeta ndet foder.. Giver jeg Buster det billige vådfoderr, som indeholder for meget af det som gør at han bl.a. kan danne krystaller, så får han bare igen igen igen infektion..

Med det vil jeg sige, at kattene er forskellige, og selvom nogle mener at det ikke kan skade katten og give, så er det ikke sikkert at katten kan tåle det! I de fleste tilfælder, reagerer de ikke på det, men det KAN ske.... smiley

• #8   27. jul 2009 -Og iøvrigt undrer jeg mig over at Hills kun er middel?! Hvor er 3. og 4. produkt fra?? smiley

• #9   27. jul 2009 Som nævnt har jeg ikke tillid til testen.
    Jeg ved ikke hvor 3. og 4. er fra. Vil da også tro at Hills er bedre.
    Testen af tørfoder har Hills som nr 1 - med Coshida og Schucki lige i hælene - og dét foder (varedeklarationen) ser mig noget skummel ud.

• #10   27. jul 2009 PS: Jeg håber at diætfoderet vil hjælpe på Busters urinveje.

• #11   28. jul 2009 Der er jo aldrig garanti for at ens dyr ikke kan blive syge...det er uanset hvilket fodermærke man bruger.

Mht Tænks test om kattemad - både vådt og tørt, så er det jo langt fra alle mærker der er med i de tests, så der kan stadig findes bedre produkter end lige dem der udvalgt der. Og så gælder det jo om at finde det foder der passer bedst til ens katte.

• #12   28. jul 2009 hvordan er testen af tørfodder?

• #13   28. jul 2009 Er chokeret over at hills ligger under middel!!! Når jeg giver 12 kr pr stk regner jeg med at de fårdet bedste! hmm?!?
    Kan vi få en kilde på testen?

• #14   28. jul 2009 Okay ' mange tak for hjælpen smiley
    Så tror jeg at jeg vil prøve med lidt Pussi og hvis han ikke bryder sig om det, så kitekat (:

• #15   28. jul 2009 Kilde? Tænk og test (forbrugerrådet).

Tørfoder:

Meget god:
    1 Hills science plan (Adult m kylling)

2 Schnucki (m kylling, and. kalkun, grøntsager)
    3 Coshida (m okse, lam, grøntsager)
    4. RC (feline health nutrition fit 32)

God:
    5 Coop Catz m. laks
    6 Topsy (fuldfoder)

Middel
    7 Iams (adult 1 rich in chicken)

(og lad nu være med at stole blindt på den test. Tror ikke, at dem der har testet, har særlig forstand på katteernæring)

PS. Coop Cats er det eneste foder, der har fået "middel" i målingen af skadelige stoffer - de andre har fået karakteren god. Skulle da mene at skadelige stoffer må diskvalificere et foder, snarere end at få en samlet karakter som "god" :S

Nej, jeg stoler ikke på den test.

• #16   29. jul 2009 Tinka - Nej, jeg har også en vis skeptisk for den test.......

Og tak, jeg håber også at Buster snart bliver fri for det bøvl, men urinvejsinfektionen smiley

Kommentér på:
TAENK test kattemad (vådfoder)

Annonce