Diarre Diarre
For noget tid siden opdagede jeg at min anton døjede med diarre og jeg skulle vaske hans bagdel hver gang han var kommet ud af bakken. Jeg tænkte at det var fordi han skulle vende sig til det foder han fik. Men det gik ikke over så jeg var til dyrlægen med ham.
Her sagde hun at han nok havde en mave-tarm infektion for eftersom min anden kat ikke fejlede noget. Så ha fik sprøjte, pille og noget jeg skulle sprøjte ind i munden på ham, og samtidig skulle han ikke havde noget kattemad overhoved i ca 14 dage. Der fik han kun kylling, ris, grønsager, torske rogn og fiskeboller.
Det var lidt besværligt med foderet i starten men det gik, og de var helt tossede med at få almindlig mad. Så begyndte jeg langsomt at gå over til RC killingefoder. Men nu er det tilbage og det er HVER gang han er i bakken.
Det må da ikke være særlig rart for katten. Hvad synes i skal jeg ringe til dyrægen igen eller prøve at skife kattefoder? Kan det være det han ikke kan tåle? Nu er jeg begyndt at fodre dem med ris osv igen.
apr 2005
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 4
Går det ikke over, så tag den til dyrelægen igen
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Han skal have noget foder med fiber i - IAMS Hairaball er det bedste - flest fibre i. Det er sikkert ikke det foder du hellst vil give - det er vigtigt at få maven stabil så foderet optages korrekt - det gør det ikke nu. Du giver det og kun det!
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 205
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 223
Lis - Der blev ikke taget nogen test, hun følte bare på hans mave og kunne mæke at han havde diarre - som jeg også havde fortalt hende. Eller stilte hun bare nogle spørgsmål. Jamen hans afføring er helt lyst og det lugter IKKE særlig godt. Jeg vasker ham hver dag når han har været i bakken, det er å synd for ham for man ved jo godt selv hvordan det føles når man har problemer med maven.
Jeg håber at hans mave har det bedre imorgen nu når jeg har givet ha ris og torskerogn og lige så snart jeg kan tager jeg ind og køber IAMS hairball. Forresten hvorfor skulle jeg ikke ville give ham det og er det okay at min anden kat også får det, det er jo lidt svært at give dem hver sin slags foder, eftersom jeg har tørfoder stående til dem heletiden. Kan det købes i almindelig dyrhandel? og hvor længe skal jeg blive ved med at give det?
Pia - Ja jeg har ikke rigtig ville skifte foderet før jeg var sikker på hvad han skulle have, for det ville være synd hvis man skulle skifte endnu engang. Jeg troede egentlig det var fordi han var allergisk overfor et eller andet men jeg håber at jeg snart finder en løsning
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=57747
mar 2009
mar 2009
Nåh men jeg har været afsted med ham og de kigged epå hans afføring, men der var ikke noget at se - altså ingen virus eller parasitter. så han er ihvertfald ikke syg.
Lægen siger det kan være allergi eller intollerance. Men jeg synes ikke rigtig hun har gjort så meget ved det. vi har fået noget special foder men jeg synes ikke rigtig det hjælper for han har stadig dårlig mave. så jeg har prøvet lidt forskelligt. jegved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. stakkels kat
Diarre