Hjælp til min nye killing som er bange {{forumTopicSubject}}
Hej
Købte for 2 dage siden en 14 uger gammel bengaler-killing, men den er meget sky. Et par gange er det lykkedes mig at sidde og nusse den til den faldt til ro og ikke var bange for at sidde hos mig.
Men den er tydeligvis ikke helt vild efter at jeg tager den op, så ville det være bedst at gøre det alligevel til den vænner sig til mig, eller skal jeg blot snakke til den hvor den er og vente på at den selv kommer hen til mig?
Den har konstant mad og vand til rådighed, men har hverken set den drikke eller spise indtil videre - men ved jo ikke om den har gjort det om natten..?
Men hvad gør jeg for at gøre den mere tam..??
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
men som sagt ved ikke om det hjælper men tror det er noget i den stil´jeg ville gøre hvis det var mig :o)
jan 2009
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 73
Nogle forslår at man skal starte med at have nye katte i små rum også gradvis forøge til resten af lejligheden/huset.
Den skal først føle sig tryg ved dens omgivelser før den også vil føle sig tryk hos dig. Hvis du kan nusse den til at slappe af er det rigtig godt, men du skal ikke tvinge katten til noget og det er ikke alle katte, som kan li at blive taget op.
Jeg synes det er en fordel og bedst for kattene at man får 2 søskende, da det gør det hele meget lettere for dem + plus de altid har en legekammerat.
Held og lykke med din misser
aug 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 5
Iben: Ja tænkte godt over det med et lille rum i starten, men bor altså i en lejlighed på over 200m2 med to store stuer, og hvis jeg skal være så meget i dens nærvær som muligt i starten er det lidt svært kun at have hende i et lille rum
Men hvis bare hun snart begynder at spise er jeg glad - prøvede at lokke hende med noget spegepølse, men hun lugtede bare til det og da jeg senere kom tilbage havde hun slet ikke rørt det.
Og når jeg prøver at lege med noget legetøj foran hende er hun TOTAL kold - hun stirrer kun direkte på mig lige meget hvad jeg gør..
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
aug 2009
Jytte: Mener nu det er små 10 generationer, men ja, det er en meget ny race. Men også utrolig opmærksomhedskrævende og social når de først har vænnet sig til sine ejere
aug 2009
okt 2008
aug 2009
Ja maden er den samme og den bliver jeg ved med at give hende noget tid endnu. Vil bare så gerne have en kæle-kat
okt 2008
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Og der er racer der skal arbejdes mere med end andre - Bengal er en af dem.
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Hjælp til min nye killing som er bange