{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Hvad gør man så?? {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver ang. en sag der har kørt igennem længere tid
Læs forløbet her
(link fjernet)
Nu har jeg fået skyld for at stjæle private katte men alle har set ud som disse i dette album
(link fjernet)
Derfor kan jeg ikke længere fange syge katte, da de truer mig med bank og diverse - har børn at tage hensyn til.

jeg skriver nu fordi jeg ved ikke hvordan jeg skal redde de sidste katte - DB, KV vil ikke hjælpe mig.
ER der nogen som helst som kan give mig nogle råd.

Denne sygdom spreder sig jo mellem byens vilde katte som indtil for nyligt har befundet sig ved den mand som af misforstået godhed fodrede dem. Denne mand har nu erkendt sit problem og er glad for vi fangede de syge katte.

Jeg er ked af denne korte, forvirrende forklaring men der kan læses mere på vedlagte links.

Det er muligt jeg har grebet det helt forkert an fra starten men så fortæl mig det gerne så jeg en anden gang måske kan tackle situationen bedre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør man så??
  • #3   6. aug 2009 Har prøvet og blevet afvist med besked om de ikke har tid.
    DR radio har været her men har valgt ikke at bringe det..

• #4   6. aug 2009 Jeg har nu skimmet den lange tråd om sagen på ADs forum, og er for ked og chokeret til at kunne tænke særligt konstruktivt.

Men jeg sidder med et par spørgsmål:
    Er det pga. en anonym henvendelse om at I stjæler katte, at KV og Kattelauget afviser at hjælpe??? :S (Ej hva'?)
    Er KV klar over hvor galt det er fat?

Hvis manden nu selv er indstillet på at få hjælp til de katte, så MÅ der være en dyreværnsforening, der kan hjælpe.
    Godt nok er både KV og Kattelaug medlemmer af DOSO, men måske kan det hjælpe at kontakte dem….
    Eller måske Inges Kattehjem?..
    Eller OASA?

Synes også at denne sag burde interessere TV2 -regionernes Nyheder Syd.

Og så må jeg udtrykke min beundring for det store arbejde du har gjort, Mette. RESPEKT!

• #6   7. aug 2009 Margrethe G - Jeg har sat sagen på flere facebookgrupper, har godt nok ikke oprettet en gruppe om det.

Tinka D - efter hvad vi kan få oplyst er det anonymt.
    KV har ikke været her selv men jeg har sendt diverse billeder til dem og fik beskeden at gå til politiet, hvilket jeg gjorde. Dette hjalp dog først efter flere anmeldelser.
    Inges kattehjem har jeg ikke prøvet for troede ikke de havde noget med sådan noget at gøre. OASA har jeg slet ikke tænkt på.

Marianne H - Ja alle 35 katte er indleveret til Hejsager dyrehospital. Disse har talt med diverse og har været meget hjælpsomme.

• #8   7. aug 2009 Med hensyn til oplysning i byen har jeg netop sat og lavet nogle plakater jeg havde tænkt mig at hænge op i byen.
    Møde - er ingen indstillet på.
    Jeg har indtil nu haft kontakt med DR som valgte at sende radioen som var her men som valgte ikke at bringe noget.
    EB har meddelt de ikke har tid, venter svar fra BT og JV.
    Rita er ved at sammensætte noget til vores lokalblad Budstikken.
    Det mærkelige er faktisk at manden selv er efterhånden blevet glad igen og glad for vores hjælp som han nu kalder det men i takt med det er naboernes modstand vokset.
    Der er en del der er glade, nogle få der er ligeglade og mange der er sure.
    Vi har forhørt os ved kommune og veterinærmyndighederne om det ikke burde oplyses når der var så massiv en smitte - men sådan noget gør de ikke for det er tit et problem mellem vildkatte og så må man bare sørge for at vaccinere sine katte.

• #10   7. aug 2009 Desværre er mange af de katte der kommer ved manden så vilde at vi kun kan tage dem i fælder. Jo jeg kan og tager da også dem han kommer med men efter han har indset dette har han ryddet op og fodrer mindre derfor er flere af dem rykket om i nogle brændestakke og gamle biler der står bagved på elektrikerens område som jo er den ene af dem der anklager mig samt en anden familie er begyndt at fodre massivt.

Der er flere såkaldte dyrevenner.
    Politiet siger jeg bare skal henvise dem der klager til dem.
    Desværre har dette været nok til at vi ikke måtte fortsætte med at låne fælderne.

• #12   7. aug 2009 Okay :o)

• #13   7. aug 2009 Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at KV og kattelaug afbryder al hjælp, fordi en anonym person påstår, at du har stjålet katte - så kan enhver tilfældig idiot jo sætte en kæp i hjulet for at syge dyr får hjælp. De må da i det mindste sende en inspektør ud, så de ved selvsyn kan konstatere hvordan det er fat. Jeg håber du kan få dem i tale.

Hvis du vil kontakte TV2 regionsnyheder, så evt fortæl KV, at TV2 er på vej, så får KV da en chance for at gøre deres arbejde i stedet for at få negativ omtale i TV.

Hvor er boligforening og kommune henne i det her? Og dyrehospitalet ... de må da også kunne råbe nogen (fx KV) op. Det er da for galt, at du skal stå alene med det. Nogen - dyreværnsorganisationer, dyrlæger, kommune, boligforening, - MÅ for pokker da kunne hjælpe!

Hvis problemet er at få fat i fælder, vil jeg tro, at Inges Kattehjem gerne vil låne dig nogen, hvis du fortæller dem historien. IK er vist ikke repræsenteret i dit område, men det kunne da være, at de alligevel ville hjælpe…Dog er det nok bedst at få afklaret helt med den ene organisation, inden man aftaler noget med den anden.

Jeg håber virkelig, du får hjælp til at hjælpe kattene! Held og lykke!

Kommentér på:
Hvad gør man så??

Annonce