{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
403 visninger | Oprettet:

flyning + en udekat :( {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen sagen er den at jeg er blevet alene så skal flytte i lejlighed sammen med mine to unger og så selvfølgelig kattene men freja er en inde ude kat og ja under omstændighederne ville jeg sige desværre drægtig.. da det ikke er sundt for hende at flytte enten højgravid eller med nyfødte killinger... og der hvor jeg flytter hen må man ikke have fritløbene katte og freja miaver bare så højt hvis hun ikke kan komme ud så ville høre om i har nogle gode råd til mig hvordan jeg gør det her bedst


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flyning + en udekat :(
  • #1   10. aug 2009 det var da en værre situation at stå i.....Du ved nok bedst selv hvad der ville være ideelt for din kat. Men hvis du skriver at hun miaver osv hvis hun ikke kommer ud vil det næsten være synd hvis ikke hun har den mulighed...Du kan ikke vænne hende til snor?

  • #2   10. aug 2009 middi nej desværre har forsøgt at vænne hende til at være indekat allerede nu og gået tur i snor men det lykkeds hende altså enten at flænse mig eller rive sig ud af selen.. det skær mig i hjertet at tænke den tanke at det måske bliver nødvendigt for mig at skille mig af med hende.. for jeg elsker den kat over alt på jorden.. og så er hun drægtig hvilket jeg har glædet mig til men som situationen er blevet er det et dårligt tidspunkt... men håber virkelig hun kan affinde sig med der er en altan hun kan gå ud på når hun får sin trang for jeg sælger/giver hende ikke fra mig så længe hun er drægtig eller ligger med små killinger så uanset hvad ville hun komme til at bo i lejlighed uden at kunne komme udendørs så håber på der er nogle gode råd til hvordan jeg gør det bedst for freja for har ikke lyst til at gå af med hende hun er jo min lille puttegøj

  • #3   10. aug 2009 hold da op hvor irriterende. Lyder ikke somom hun er en kat der kan vænnes til at have sele på :S
    Du har ikke mulighed for at få et andet sted at bo hvor hun kan komme ud?
    Kan godt forstå at du ikke bare går af med hende, især ikke når hun skal have killinger. Det er altid en svær situation at stå med når kattene skal vænnes til noget de normalt ikke er vandt til. Er selv lige flyttet et sted hen hvor min udekat heller ikke kan komme ud som han plejer, han har dog taget det utrolig flot at komme ud i snor...

    Du kender ikke nogen der evt. kan tage sig af hende for en tid?


  • #4   10. aug 2009 har spurgt min mor da hun har kat i forvejen men det kan hun ikke da hendes kat ikke tåler synet af andre.. og tanken om at skille mig af med hende gør så ondt at jeg er ved at tude.. for hun er jo mit lille madøre.. er nødt til at beholde hende så længe hun er med/har killinger så må jeg kun håbe på hun affinder sig med det:(

  • #5   10. aug 2009 altså kan jo ikke udtale mig på alle kattes vegne, men de er nu ofte meget gode til at affinde sig med nye situationer, selvfølgelig nogen mere end andre. Du kan vel også godt prøve at have hende med i jeres nye lejlighed, hun falder vel også lidt til ro når hun får killingerne at beskæftige sig med. X)

    håber du finder ud af det.


  • #6   10. aug 2009 håber det..

  • #8   10. aug 2009 lotte mange tak håber virkelig det ville gå sådan for det sidste jeg ønsker af at gå af med hende.. men en anden ulempe er at hun ikke ville besørge i en kattebakke

  • #9   10. aug 2009 Hej Maria
    Hendes renlighed tror jeg nu nok,at du kan få styr på rimelig hurtigt.
    Katte er meget renlige dyr,så det burde hun sagtens at kunne lære.
    Jeg vil give Lotte ret i,at tingene for det meste,ændre sig,når i flytter et nyt sted hen.

    Nu ved jeg ikke,hvor i landet du bor,men alternativet kunne være,at du får hende sterilliseret og og spørger om der er nogle,der kunne huse en staldkat...Jeg har en veninde,der med held har gjort det.
    Jeg håber du finder en løsning*SS*


  • #10   10. aug 2009 jeanette håber hun vænner sig til det i og med at det hele er nyt for hende og hun får en lukket altan at gå ud i

  • #11   10. aug 2009 Hej igen
    Jeg er sikker på,at det nok skal gå.
    Jeg kan se,at din kat er 3 år....Jeg tog en 8-årig hunkat,der kun havde gået ude og fik den fineste stuekat ud af hende.
    Skriv lige hvordan det går*SS*


  • #12   10. aug 2009 okey håber du har ret har for alt i verden ikke lyst til at miste hende har jo måtte tage den hårde bslutning at sælge elvis og det blev ham da han er en lille killing og hurtigere falder til et helt nyt sted eller det ville elvis ihverfald.. og hunden må vi aflive og dte hele er noget rod men skal nok give besked om hvordan det går

  • #13   10. aug 2009 det er da en rigtig trist historie...jeg håber du trods alt,er ved godt mod..og at dig og misserne falder til*SS*

  • #14   11. aug 2009 jeanette mange tak og ja det er trist man er jo nødt til at tage det med godt humør for jeg har jo også børnene

  • #15   21. aug 2009 lige en lille opdatering:
    freja var pludselig begyndt at ville være inde og dt hele gik fint hun gik i bakke og alt var som det skulle hun havde været inde i 4 dage men idag sidder jeg og er brudt helt sammen for de sidste 3 dage har freja skidt indenfor og har gjort alt gjort rent forsøgt med forskelligt grus og der er intet at gøre hun er en vaske ægte inde/udekat kan hun komme ud er hun renlig da hun selv siger til og hun sætter sig ikke bare og gør det hvis du ikke lige lukker hende ud der går meget lang tid før hun gør det indendøre. så ja jeg sidder og tuder for er nødt til t skille mig af med hende men hvem ville have en kat der er klippet ned dog er det godt på vej igen og en der er så gammel


  • #16   21. aug 2009 Hej Maria! Det er en træls situatio at stå i og det er aldrig rart at skulle tage den hårde beslutning om at skille sig af med sine dyr.

    Har du har Freja fra Killing af ?? el har hun haft andre hjem, hvis hun har, hvor mange hjem har hun så haft ??

    Grunden til at jeg spørger er at det er ikke sundt for en kat at skifte familie alt for mange gange, så må man hellerer vælge en aflivning istedet for.


  • #18   21. aug 2009 hej alle sammen freja har idag været ude og kom lynhurtigt hjem igen og imellemtiden var der pøllet rundt omkring så det kan jo så absolut ikke være freja men anton... jeg er så rasende for anskaffede anton netop fordi han skulle være indekat men har vidst fra nr 2 dag han ikke var indekat men det simpelthen for træls hvorfor siger folk hvad som helst for at komme af med sine dyr??? er dog lykkelig for jeg kan beholde elskede freja som lige nu putter på mit skød ved computeren men det stadig træls at skille mig af med anton da jeg i god tro hentede ham utroligt jeg aldrig lære det... hvis jeg på noget tidspunkt skal have kat igen blir det far 12 ugers killing gider ikke det her pjat mere

  • #19   21. aug 2009 freja har haft to hjem før mig jeg har haft hende i to år og nu hvor jeg tænker over det så skal hun aldrig have nyt hjem igen for hun er kun 3 år og har haft 3 hjem 2 hos mig og været hos to forskellige det første år af hendes liv

Kommentér på:
flyning + en udekat :(

Annonce