Hjælp min kat kaster op!!!! {{forumTopicSubject}}
hej derude
.
Jeg har den skønneste perserkat på lidt over et halvt år, som blev kastereret for godt og vel to uger siden. Efter kastrations er han begyndt og kaste op.
Til at starte med var det flere gange dagligt, men efterhånden har det fortaget sig, med kun 1 gange opkast om dagen.
Det er så begyndt at tage lidt til igen og det skal siges at jeg har været ved dyrelæge med ham.
Vi fik skånekost, og fulgt dyrerlægens anvisninger.
hans opkast er der ikke blod i.
Det er ofte sådan halvfordøjet mad han kaster op. hans humør godt og han leger da osse, og spinder gør han osse, når vi hygger.
han har aldrig før lidt at opkast eller nogen former for sygdomme inden han blev neutraliseret.
håber at hører fra jer, med erfaringer, og måske nogle råd,
m.v.h. den fortvilede katteejer.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
aug 2007
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 27
Fodre med Royal Canin specielt til neutraliserede katte.
Hvis i også kunne hjælpe mig ville det være skønt
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
Hvor gammel er Aslan?? Hvis han ikke er et år vil jeg anbefale killingefoder. Det kan være det er hårboller han kommer af med den ene gang om ugen.
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 29 Svar: 224
måske nogen der har oplevet det samme ?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
sep 2007
kan det ha noget at gøre med at lægerne gav ham alt for meget narkose ? men problemet burde ikke blive ved så længe ville jeg mene...
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 26
Måske er det det samme med din kat?
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
at Charlotte har, når katten kaster op, mindst
en gang om dagen !!
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 23
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Nej man skulle ikke synes, det kan blive ved så længe efter. Det kan jo være tilfældigt at opkastningerne er startet i forbindelse med narkose. Men jeg ville nu også tænke, om det kunne have noget med det at gøre. Jeg tænker (og det er KUN tanker - har ikke forstand på det), om katten kan have fået noget irritation (der giver brækfornemmelser) i svælget pga. det rør man vist bruger under narkose? ... Eller om de har givet så meget for meget, at det har skadet organer ... meeen SÅ meget for meget kan de vel ikke have givet ham? ... men hvis han evt. har svage nyrer eller noget i forvejen...
Som nævnt kun tanker. Måske er det bare foderet - altså at han hverken tåler RC eller Hills.
Prøv at se her om der er noget der giver mening:
(link fjernet)
Synes i hvert fald du skal snakke med dyrlægen igen om dine bekymringer over opkastningerne. Det er ikke normalt at kaste op hver dag.
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
sep 2007
han har jo aldrig fejlet det mindste inden han blev neutraliseret. så efter min meningen er det dyrelængens ansvar at få min kat til at fungere , og alt som hun har fortalt mig jeg skulle gøre virker bare ikke, og jeg synes bare ikke det kan være rigtigt. at de har ham en dag og så ødelægger de ham, jeg er sur rigtig rigtig sur :S
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Prøv at tage en stille og rolig snak med dyrlægen. Og hvis ikke du synes hun tager det alvorligt, eller du på anden måde ikke har tillid til hende, så kan nogen nok anbefale dig en anden dyrlæge i din by.
Har du forresten prøvet noget andet foder?
Er hans afføring normal?
Brækker han sig så tit, at han ikke udnytter foderet? (så han taber sig)
Jeg håber i hvert fald, at han snart bliver rask!
sep 2007
han har det jo ellers godt, har god appetit, og leger som alm. killinger nu gør
hans afførring er også normal, og han har ikke tabt sig som sådan, altså meget lidt, men han er så igen begyndt at tage på igen,
men jeg tror han er i bedring nu, hvilket jeg er lykkelig over,
tak for jeres svar alle sammen, jeg sætter stor pris på jeres omtanke
Hjælp min kat kaster op!!!!