{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Hjælp min kat kaster op!!!! {{forumTopicSubject}}

hej derude smiley .
Jeg har den skønneste perserkat på lidt over et halvt år, som blev kastereret for godt og vel to uger siden. Efter kastrations er han begyndt og kaste op.
Til at starte med var det flere gange dagligt, men efterhånden har det fortaget sig, med kun 1 gange opkast om dagen.
Det er så begyndt at tage lidt til igen og det skal siges at jeg har været ved dyrelæge med ham.
Vi fik skånekost, og fulgt dyrerlægens anvisninger.

hans opkast er der ikke blod i.
Det er ofte sådan halvfordøjet mad han kaster op. hans humør godt og han leger da osse, og spinder gør han osse, når vi hygger.

han har aldrig før lidt at opkast eller nogen former for sygdomme inden han blev neutraliseret.

håber at hører fra jer, med erfaringer, og måske nogle råd,

m.v.h. den fortvilede katteejer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min kat kaster op!!!!
  • #1   13. aug 2009 Hvad fodrer du med?

• #2   13. aug 2009 Gør min Aslan (Hellig Birma) også, men dog ikke noget stort problem, men det sker da i hvertfald 1 gang om ugen ..
    Fodre med Royal Canin specielt til neutraliserede katte.

Hvis i også kunne hjælpe mig ville det være skønt smiley

• #3   13. aug 2009 Boppelop
    Hvor gammel er Aslan?? Hvis han ikke er et år vil jeg anbefale killingefoder. Det kan være det er hårboller han kommer af med den ene gang om ugen.

• #4   13. aug 2009 jeg har fodret ham med royal Canin, kitten 38 mener jeg det hedder og nu har jeg så fået noget foder der er beregnet til neutraliserede katte smiley
    måske nogen der har oplevet det samme ?

• #5   13. aug 2009 Jeg er for længe siden holdt op med at fodre RC - netop på grund af det problem du beskriver.

• #6   13. aug 2009 problemet er at jef fik noget skånkost hoos dyrelægen fra sciens plan (hill's) dette ændrede heller ikke på opkasten ?

kan det ha noget at gøre med at lægerne gav ham alt for meget narkose ? men problemet burde ikke blive ved så længe ville jeg mene...

• #7   13. aug 2009 Min hunkat kaster også op en gang om ugen.....Det er hårbolde,så jeg er ikke bekymret.
    Måske er det det samme med din kat?

• #8   13. aug 2009 Jeg tror ikke at det er et hårbolle problem
    at Charlotte har, når katten kaster op, mindst
    en gang om dagen !!

• #9   13. aug 2009 Ligesom Lis fodre jeg heller ikke med RC længre, på grund af opkast.

• #10   13. aug 2009 mine to hankillinger blev også neutraliseret for kort tid siden og spiser RC men de har ingen problemer haft!

• #11   13. aug 2009 chalotte S **kan det ha noget at gøre med at lægerne gav ham alt for meget narkose ? men problemet burde ikke blive ved så længe ville jeg mene...**

Nej man skulle ikke synes, det kan blive ved så længe efter. Det kan jo være tilfældigt at opkastningerne er startet i forbindelse med narkose. Men jeg ville nu også tænke, om det kunne have noget med det at gøre. Jeg tænker (og det er KUN tanker - har ikke forstand på det), om katten kan have fået noget irritation (der giver brækfornemmelser) i svælget pga. det rør man vist bruger under narkose? ... Eller om de har givet så meget for meget, at det har skadet organer ... meeen SÅ meget for meget kan de vel ikke have givet ham? ... men hvis han evt. har svage nyrer eller noget i forvejen...
    Som nævnt kun tanker. Måske er det bare foderet - altså at han hverken tåler RC eller Hills.

Prøv at se her om der er noget der giver mening:
    (link fjernet)

Synes i hvert fald du skal snakke med dyrlægen igen om dine bekymringer over opkastningerne. Det er ikke normalt at kaste op hver dag.

• #12   14. aug 2009 Enig med Tinka :o( Ikke nomalt og kaste op hverdag.. kan være han grovæder men,, synes også du skal snakke med din dyrlæge ... Pøj pøj

• #13   15. aug 2009 tak for alle jeres svar, jeg er bare så bekymret, for lige meget hva jeg gør, så synes jeg ikke det hjælper. :S . og det gør mig ked af det og selvfølgeligt frustrert .

han har jo aldrig fejlet det mindste inden han blev neutraliseret. så efter min meningen er det dyrelængens ansvar at få min kat til at fungere , og alt som hun har fortalt mig jeg skulle gøre virker bare ikke, og jeg synes bare ikke det kan være rigtigt. at de har ham en dag og så ødelægger de ham, jeg er sur rigtig rigtig sur :S

• #14   15. aug 2009 Som nævnt var det, jeg skrev ovenfor, bare nogle tanker om, hvad der måske kunne være årsager til al den kasten op, (måske tanker uden hold i) . Men hvis det var min kat, ville jeg i hvert fald høre dyrlægen ad, om det kunne være noget sådant der er sket. Og så få ham undersøgt. Jeg synes det er længe opkastningerne har stået på.
    Prøv at tage en stille og rolig snak med dyrlægen. Og hvis ikke du synes hun tager det alvorligt, eller du på anden måde ikke har tillid til hende, så kan nogen nok anbefale dig en anden dyrlæge i din by.

Har du forresten prøvet noget andet foder?
    Er hans afføring normal?
    Brækker han sig så tit, at han ikke udnytter foderet? (så han taber sig)

Jeg håber i hvert fald, at han snart bliver rask!

• #15   16. aug 2009 har løbende kontakt med min dyrelæge, men han er begyndt at have noget længere pauser mellem opkastningerne, så dyrelægen sagde jeg bare skulle holde lidt øje med det i løbet af weekenden, . og han er heldigvis ved at blive bedre.

han har det jo ellers godt, har god appetit, og leger som alm. killinger nu gør smiley
    hans afførring er også normal, og han har ikke tabt sig som sådan, altså meget lidt, men han er så igen begyndt at tage på igen,

men jeg tror han er i bedring nu, hvilket jeg er lykkelig over, smiley han skal bare bilve rask i en fart så ham og jeg kan nyde hinanden.

tak for jeres svar alle sammen, jeg sætter stor pris på jeres omtanke smiley

Kommentér på:
Hjælp min kat kaster op!!!!

Annonce