{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.498 visninger | Oprettet:

vilde killinger - hvordan gør jeg dem tamme? {{forumTopicSubject}}

så har har jeg li set mine to små killinger.. de e nu så søde.. men må nok indrømme at dem der har dem har skuffet mig meget!!!
den ene virker lidt vild og stikker a så snart man kommer han til den og når man tager den op så har den ikke tid til at sidde ved en men bar går rundt på en og venter på den kan komme ned igen. den anden kat når den kommer op så ligger dne bar og kigger men me lidt store øjne.. er dte ikk lidt tegn på at den er lidt bange???
hva ka jg gøre for at de blir helt tamme når jeg får dem hjem til mig???
de er tynde så så snart jeg får dem så får de noget godt mad og ormekur. De fortalte også at de bar fik alm. katte mad altså ikke noget til killinger. ka det være derfor de er tynde???

undskyld det lange indlæg.. håber i kan hjælpe mig...

har helt forelsket mig i de killinger så hvis derer nogen a jer der skriver jeg bar skla f¨nogle andre killinger så bar lad vær me at skrive.. okay...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vilde killinger - hvordan gør jeg dem tamme?
  • #1   17. aug 2009 Egenlig burde jeg så lade være med at skrive noget, Men vil bare fortælle at det er i de første 12 uger at killinger blir vænnet til mennesker, det kan blive svært bagefter

  • #2   17. aug 2009 Små killinger er har brug for god mad så de kan blive store og stærke. Jeg mener de skal have kvalitets killinge mad, da der jo er gang i sådan nogle små nogle og hvis de heller ikke har fået ormekur, så kan det meget vel være derfor de er tynde.

  • #3   17. aug 2009 Vi har lidt erfaring med vores main coon da vi hentede den, for inden vi besluttede os for at det skulle være den, så var vi ude og kigge på kuldet hvor han kom fra.. De var 6 killinger i det hele, og han var den stille og blev bange for det meste, det kunne vi allerede se på ham da vi kom, for da kravlede han under sofaen, men kom stille og roligt frem.. Jeg kunne ikk stå for ham, så det blev ham vi hentede et par dage efter..
    Den dag idag er der ingen problemer med ham, dog er han en bandit der ikke hører særlig godt efter nogen gange .. Hehe ..
    Men han kommer selv til os, når han vil ..
    Det skal lige siges at i starten da hvæste han af min kæreste men det gør han ikke mere.. De skal jo også først falde til...
    Men det er jo ikk ejerne du skal have med hjem, det er killingerne og du kan jo give dem et bedre hjem hvis det er .. smiley


  • #5   17. aug 2009 Du skal lade dem flytte ind i et lille rum uden for mange gemmesteder , sætte dig på gulvet mange gange om dagen og lege med lidt legetøj , gerne en fiskestang , men ignorre killingerne . Killinger er altid nysgerrige og snart vil de se at du ikke er farlig , så vil de lege med , lad dem komme til dig , uden at ta dem op . Du kan også ligge dig helt stille på gulvet , når de har vænnet sig lidt til dig , så vil de også komme hen og undersøge dig . Det kræver tålmodighed , men kan sagtens lykkes , især hvis de er under 4 mdr .

  • #6   17. aug 2009 de fortalte os at de gik i en åben kattetoilet men de kunne ikke finde ud a at gå ind i en lukket... hmm.. hva gør jeg så når jeg får dem? for vi har en lukket katte toliet..


  • #7   17. aug 2009 Du piller lågen af , så skal de nok benytte den og ellers kan du sætte dem derind nogle gange , så de finder ud af hvad dedt er .

  • #8   17. aug 2009 de fortalte os at de gik i en åben kattetoilet men de kunne ikke finde ud a at gå ind i en lukket... hmm.. hva gør jeg så når jeg får dem? for vi har en lukket katte toliet..

    Det kan da vel ikke være et problem :S
    Af med lågen eller toppen på det lukkede, og køb en ganske almindelig åben bakke også.


  • #9   17. aug 2009 Du skal nu ikke fortvivle helt.
    Små killinger har som regel slet ikke tid og lyst til bare at være oppe og kæle. De vil meget hellere fistre rundt og lege.

    Det er først, når de bliver ret ældre, de synes, det er hyggeligt.

    Ellers kan man tage dem op, når de er meget søvnige og vil sove. Så nyder de det.

    Mange killinger er buttede som helt små, men så snart de begynder at fistre rundt, lege fangelege og klatre, bliver de tyndere, så det er selvfølgelig vigtigt, de får en lødig kost, og lødig kost behøver nødvendigvis ikke være specielt killingemad. De trives også på voksenfoder, men igen: Dette skal så også være et optimalt produkt, og det billige fra supermarkederne er IKKE godt nok.

    Men når du får dem hjem, så sæt dig ned på gulvet og leg med dem, bare ikke med hænderne, men f.eks. en fjerpind. Du når også langt med at håndfodre dem med noget lækkert.

    Og så ville jeg sætte et par bakker op. Når en killing skál, så er det som regel nu, og så nytter det ikke, der er for langt til bakken.
    Kanterne må heller ikke være højere, end de uden besvær kan komme op i dem.

    PS: Når mine killinger begynder at gå på bakken, bruger jeg et par af de helt små transportkasser, hvor jeg fjerner gitteret.


Kommentér på:
vilde killinger - hvordan gør jeg dem tamme?

Annonce