{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.963 visninger | Oprettet:

Vilde killinger, hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Vi fik for nogen måneder siden besøg af en rigtig flot maincoon hunkat, som mente hun skulle være her, hun virkede til at være gravid, så vi prøvede at finde hendes familie, men uden held, da hun ikke var chippet, hun kom og gik, men en dag havde hun fire halvstore killinger med, som var vilde, dem kom hun så med i en periode, men en dag var hun væk, nu har vi haft disse meget kønne 4 store killinger nu, rendende, den ene er endda flyttet ind og går på kattekassen og sover sammen med hunden, og de to andre hunner er tamme nu og kan snakkes med, så er der en hankat, ham er vi begyndt at kunne røre ved. Jeg nænner ikke at lade være med at give dem mad, selvom det snart er noget af en udgift, da vi selv har to store katte og den ene har 4 killinger. De har øjenbetændelse og nyser og ved ikke hvad det er, har ikke råd til at tage dem til dyrlægen og tror heller ikke de vil finde sig i det. Men hvordan kommer man af med sådan nogen, da jeg synes det er synd de skal rende ude og være syge hele tiden og det er jo snart vinter, vi har bygget en kasse de kan være i, hvor der er hø og et tæppe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vilde killinger, hvad gør man?
  • #1   15. okt 2010 hvor gamle er de?

    i kan jo evt. give dem ormekur og loppekur og så forære dem væk for hvad det har kostet jer.

    det bedste ville være hvis de også er vacc og neutraliseret. men har du ikke råd til dyrlæge er dette nok ikke en mulighed smiley

    ellers synes jeg herinde jeg har læst om at man kan få tilskud til aflivning hvis der er tale om vildkatte

    aflivning synes jeg er bedre end fx. at lade dem leve ude som vildkatte når de ikke er neutraliseret, da det bare vil skabe mange flere vildkatte som ikke kan klare sig.


  • #2   15. okt 2010 Jeg vil skyde på de er en 3-4 mdr nu, men er i tvivl om der er nogen der har lyst til at påtage sig sådan et job, som det er at få en vildkat helt tam, vi har fået den ene til det og ja synes ikke de skal have lov til at rende , de har fået ormekur, men her vasker vi vores katte, da de er allergisk overfor sprøjten i nakken, men kunne godt være at man skulle prøve og lave en salgsannonce og se om der er nogen der tør binde an at tage en af dem til sig, for moderen var meget kælen og de er nogen flotte mangefarvede killinger.

  • #3   15. okt 2010 jeg kan desværre ikke selv hjælpe smiley ville ellers rigtig gerne. men bor i lejlighed og hvis de har boet ude hele deres liv, vil det bare ikke fungere smiley

    altså du kunne jo lave en annonce. hvor du så skriver at de ikke er helt tamme. men en kat som flytter hjem skal jo også gå inde i det nye hus MINIMUM 3 uger før den må lukkes ud da det ellers ikke er sikkert den overhovedet kan finde hjem igen.

    på de her 3 uger er der jo rig chancer for at man kan gøre en killing tam. (når de jo er delvis tamme). da de vil blive tvunget til at bo med familien i 3 uger hvor de ikke kan løbe væk.

    men hvis det er, så smid annoncen på nu, da folk har efterårsferie i næste uge.

    jeg synes ihvertfald det ville være dumt at give en killing væk (som ikke er helt tam), til en familie som ikke er hjemme fra fx. 8-16. og så er der jo også så mange andre ting der skal laves i hverdagen, så der ved jeg ikke hvor meget tid en familie som har fuldtidsjob, børnene går i skole osv. har til en killing som har meget brug for prægning. smiley

    nogle andre råd: (som du sikkert godt ved) smiley
    du kan jo lave et krav på at kattene skal neutraliseres efter køb, til en vis alder (kan ikke huske hvornår de bliver kønsmodne). da der jo simpelthen er så mange fertile katte som føder tonsvis af killinger hvert år. og en fertil hun kat, kan blive til MANGE katte på kort tid, og hannerne har intet gavn i mine øjne af at være fertil hvis den ikke skal bruges i konkret avl. det kræver jo så en kontrakt hvor du har de betingelser i

    sælg ikke til nogen som vil have dem som indekatte. det skaber 90% sikkert kun problemer

    og der er sikkert mange flere, men kan ikke komme på andre smiley

    og du vil følge dem er helt op til dig smiley


  • #4   15. okt 2010 jeg synes ihvertfald det ville være dumt at give en killing væk (som ikke er helt tam), til en familie som ikke er hjemme fra fx. 8-16. og så er der jo også så mange andre ting der skal laves i hverdagen, så der ved jeg ikke hvor meget tid en familie som har fuldtidsjob, børnene går i skole osv. har til en killing som har meget brug for prægning. smiley

    med det mente jeg at hvis du venter har folk ikke fri, og kan de ikke få fri. synes JEG bare ikke det er så smart smiley


  • #5   15. okt 2010 tak for din besvarelse, tror også jeg vil lave en annonce og se om jeg kan finde nogen hjem til dem, de burde være nemme at gøre helt tamme, men som du selv siger, de vil altid være udekatte, så det kræves der jo af et nyt hjem. Men god ide at lave den nu, når mange har ferie, så har katten tid til at vænne sig til dem. Ja vi går hjemme, så vi har haft tiden og tålnodigheden til at få dem til at snakke med os.

  • #6   15. okt 2010 TS

    det var da så lidt smiley

    lige præcis smiley de her killinger du har, er jeg sikker på kræver lidt mere end en alm. killing smiley som du selv skriver skal den lige vænne sig til de nye mennesker og de er jo ikke helt tamme, så de kræver lidt ekstra tid og tålmodighed, som du jo selv nævner i netop har haft smiley

    bare husk at spørge køber om de har ferie (er sikkert ikke alle der har) og vær sikker på det ikke skal være indekatte smiley for missernes skyld smiley


  • #8   16. okt 2010 okay, jeg troede ikke det tog ½ år at gøre katte tamme når de var vant til mennesker. men nu er der self forskel på de enkelte individer.

    nej de må ikke formidles videre hvis de er syge. den havde jeg self. overset


  • #14   17. okt 2010 mange tak for alle besvarelserne, rart at der er nogen der har lidt styr på hvordan man gør. Kontakter kattenes værn og får tjekket mine egne ved dyrlægen, så må vi se hvad der sker.

Kommentér på:
Vilde killinger, hvad gør man?

Annonce