31. okt 2008 Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
Truer med at slå kat ihjel Truer med at slå kat ihjel
Hej HG
Her til aften er vores kat lige blevet truet.
Historien er den at vi har taget en kat til os... eller retter sig katten har valgt os... Hun spiser her og sover her ind i mellem.
Vi har så nogle naboer som på et tidspunkt har haft en Kvinde til at bo hos dem, hun har haft taget katten ind og fodet den..... men nu her til aften kommer manden så forbi og siger at hvis katten kommer ind til ham igen så slår han den ihjel... Hva kan man li gør ved det?!
jeg ved godt at ens kat skal være på ens egen matrikel, men som sagt så ved vores kat jo ikke at det ikke er iorden at gå der over og få mad mere... hvad gøre vi li??
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
manden må ikke bare slå den ihel, det er jo ikke en vild kat der strejfer rundt - men mener også du har pligt til at holde dine dyr inde hos dig selv så de ikke genere andre....
og hvis han nu finder på at slå den ihjel, så er det jo ikke nemt at bevise.... det er en rigtig træls situation du står i..
jeg tror jeg ville spørge manden om han ikke godt vil sprøjte vand på katten når den kommer og så se om han kan skræmme den væk i stedet for... og så aflevere en vandforstøver og sige tak for hjælpen.....
sørg for at være forstående over for din nabo, - med venlighed og et smil kommer man længst....
held og lykke
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Man må da håbe, han er et logisk tænkende væsen.
For øvrigt må han IKKE selv slå katten ihjel. Det må kun en dyrlæge eller jæger gøre iflg. lovgivningen, og så må der kun skydes langt (husker ikke hvor langt) fra beboet område.
Hvis jeg var jer, ville jeg snarest få katten neutraliseret og <b>øremærket</b>.
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 79
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
Hun er chippet
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Men som de andre siger, prøv om du kan fange ham på det "rigtige ben" en dag. Han må jo kunne forstå, at grunden til at katten kommer ind, er fordi den er blevet fodret der, af en tidligere beboer. Og han må forstå, at det jo ikke er for at genere ham, at katten går ind.
Nu må han så lære katten, at den ikke er velkommen der mere. Og give den - og dig - en fair chance, Lad ham forstå at det IKKE er nødvendigt at slå nogen ihjel for at blive fri for dem. Larm, råben, klappen, vilde fagter og sprøjte med vand rækker i de fleste tilfælde for katte.
For at vise din venlighed kan du jo spørge til, om katten da har ødelagt noget, siden han blev så vred over det, for så vil du selvfølgelig erstatte hvad katten har ødelagt. Lad ham også vide, at du er glad for katten og at han endelig må henvende sig, hvis den ikke lader sig skræmme væk af vand og larm.
Held og lykke!
.
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
For uanset hvad loven siger, så er det for sent
når katten er død.....
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
jun 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 98
(link fjernet)
Her kan man se reglerne ..
jun 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 98
Undskyld men jeg er sku i mod det der med at gå med en kat i snor .. Det er sku imod kattens oprindelige natur ... Men sådan har man jo forskellige holdninger .. Hvis vores naboer brokker sig når vores killing begynder at komme ud, så får han at vide at han kan jage den ud af hans grund ... Men vi bor nu heldigvis også i et kvarter med mange katte, hvor ingen brokker sig..
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Det er jo også imod hundens natur at gå i snor, det er imod hesten natur at nogen ridder på dem, at høns lever for at blive slagtet/ligge æg, en fugl i et fuglebur, fisk i akvarie osv osv. Nu til dags er dyr jo hvad mennesket bestemmer sig for er rimmelig for dyret. At andre ikke har samme mening er så en anden side af sagen
Der var engang en mand i byen, hvor jeg bor som gik tur med sin kat ligesom folk går tur med deres hund. Den fulgte ham troligt - men det er jo fordi den er opvokset under disse forhold.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
i har følgende valgmuligheder:
1: Holder katten inde (evt. tage den ud i snor)
2: Lave en kattegård
3. Hegne haven ind på en måde så kattene ikke kan komme ud af den
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 196
okt 2008
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2008
Ja men på det tidspunkt skulle han da bare have sagt til hende at hun ikke må ta katten ind.. for så kommer den tilbage. Altså de har jo foderet den der over.. har tit taget dem i, at stå og kalde på hende. (katten)
Har også tit snakket med ham når han står over i hans have.. hvor han har sagt at hans hund er glad for katten osv.
Så syntes da at det er synd for katten at næste gang hun går der over så er det ikke mad hun får.. men en død.
maj 2007
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 31
Omvendt ville jeg heller ikke være bange for at sige, at hvis han gjorde katten noget, kunne han være sikker på at miste hans hund eller andet han har kært ..
I ekstreme tilfælde ville jeg overveje at flytte..
maj 2007
Truer med at slå kat ihjel