2.646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Truer med at slå kat ihjel Truer med at slå kat ihjel

Hej HG

Her til aften er vores kat lige blevet truet.

Historien er den at vi har taget en kat til os... eller retter sig katten har valgt os... Hun spiser her og sover her ind i mellem.

Vi har så nogle naboer som på et tidspunkt har haft en Kvinde til at bo hos dem, hun har haft taget katten ind og fodet den..... men nu her til aften kommer manden så forbi og siger at hvis katten kommer ind til ham igen så slår han den ihjel... Hva kan man li gør ved det?!

jeg ved godt at ens kat skal være på ens egen matrikel, men som sagt så ved vores kat jo ikke at det ikke er iorden at gå der over og få mad mere... hvad gøre vi li??

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Truer med at slå kat ihjel
  • #1   18. aug 2009 u ha.. den er svær....
    manden må ikke bare slå den ihel, det er jo ikke en vild kat der strejfer rundt - men mener også du har pligt til at holde dine dyr inde hos dig selv så de ikke genere andre....
    og hvis han nu finder på at slå den ihjel, så er det jo ikke nemt at bevise.... det er en rigtig træls situation du står i..
    jeg tror jeg ville spørge manden om han ikke godt vil sprøjte vand på katten når den kommer og så se om han kan skræmme den væk i stedet for... og så aflevere en vandforstøver og sige tak for hjælpen.....
    sørg for at være forstående over for din nabo, - med venlighed og et smil kommer man længst....
    held og lykke

• #2   18. aug 2009 Har du prøvet at forklare ham det stille og roligt.
    Man må da håbe, han er et logisk tænkende væsen.

For øvrigt må han IKKE selv slå katten ihjel. Det må kun en dyrlæge eller jæger gøre iflg. lovgivningen, og så må der kun skydes langt (husker ikke hvor langt) fra beboet område.

Hvis jeg var jer, ville jeg snarest få katten neutraliseret og <b>øremærket</b>.

• #3   18. aug 2009 Bed ham om at kaste vand på den hvis den irriterer ham ... Hvis katten er jeres, må han ikke bare slå den ihjel, men det kræver så også, at der er bevisførelse for, at katten er jeres - jf. øremærke ell. chip.

• #5   18. aug 2009 ja, men har han ret til at slå katten ihjel hvis den kommer over til ham igen?

Hun er chippet

• #8   18. aug 2009 UF for en træls nabo smiley Jeg håber han bare havde en dårlig dag.
    Men som de andre siger, prøv om du kan fange ham på det "rigtige ben" en dag. Han må jo kunne forstå, at grunden til at katten kommer ind, er fordi den er blevet fodret der, af en tidligere beboer. Og han må forstå, at det jo ikke er for at genere ham, at katten går ind.
    Nu må han så lære katten, at den ikke er velkommen der mere. Og give den - og dig - en fair chance, Lad ham forstå at det IKKE er nødvendigt at slå nogen ihjel for at blive fri for dem. Larm, råben, klappen, vilde fagter og sprøjte med vand rækker i de fleste tilfælde for katte.

For at vise din venlighed kan du jo spørge til, om katten da har ødelagt noget, siden han blev så vred over det, for så vil du selvfølgelig erstatte hvad katten har ødelagt. Lad ham også vide, at du er glad for katten og at han endelig må henvende sig, hvis den ikke lader sig skræmme væk af vand og larm.

Held og lykke!

.

• #10   18. aug 2009 Er det en mulighed at lave en løbegård til katten???
    For uanset hvad loven siger, så er det for sent
    når katten er død.....

• #11   18. aug 2009 du skulle tage af at bygge en voliere til din kat, for som Felis skriver, har han faktisk ret til at fange den og få den aflivet, fordi du er advaret.....øvøv en kedelig lov, men selvfølgelig hvis han er SÅ træt af din kat, kan man måske godt forstå det.

• #12   19. aug 2009 Felis F - Jo det gælder også for katte (selvom det er ret svært at holde en udekat hjemme) ..

(link fjernet)

Her kan man se reglerne ..

• #14   19. aug 2009 Felis F - Nu er det jo ikke bar enogle regler de har sat op .. Men hvis de ikke selv rådgiver ud fra dem, så kan jeg godt se de er misvisende..

Undskyld men jeg er sku i mod det der med at gå med en kat i snor .. Det er sku imod kattens oprindelige natur ... Men sådan har man jo forskellige holdninger .. Hvis vores naboer brokker sig når vores killing begynder at komme ud, så får han at vide at han kan jage den ud af hans grund ... Men vi bor nu heldigvis også i et kvarter med mange katte, hvor ingen brokker sig..

• #15   19. aug 2009 "det er imod kattens natur at gå i snor"
    Det er jo også imod hundens natur at gå i snor, det er imod hesten natur at nogen ridder på dem, at høns lever for at blive slagtet/ligge æg, en fugl i et fuglebur, fisk i akvarie osv osv. Nu til dags er dyr jo hvad mennesket bestemmer sig for er rimmelig for dyret. At andre ikke har samme mening er så en anden side af sagen smiley
    Der var engang en mand i byen, hvor jeg bor som gik tur med sin kat ligesom folk går tur med deres hund. Den fulgte ham troligt - men det er jo fordi den er opvokset under disse forhold.

• #16   19. aug 2009 "hvad gøre vi li??"

i har følgende valgmuligheder:

1: Holder katten inde (evt. tage den ud i snor)
    2: Lave en kattegård
    3. Hegne haven ind på en måde så kattene ikke kan komme ud af den

• #18   19. aug 2009 Melde det til politiet. Jeg ved ikke hvad du ellers skal gøre vores naboer syntes kun det er hyggeligt Freja kommer på besøg =)

• #19   20. aug 2009 Nej jeg forstår os godt at han ikke vil ha den rendene... men jeg forstår så bare ikke at han kan sige sådan. når det egnenligt er deres egen skyld at katten kommer over til dem. havde de aldrig foderet hende.. så havde hun jo heller ikke stået uden for an deres dør og miavet for at komme ind.

• #20   20. aug 2009 ----->> Nu med killinger <<---------- M - I indlægget står der oså det var en kvinde der havde boet hos dem der fodrede katten

• #21   20. aug 2009 Tanja *En europe uden tavle er bare en huskat *

Ja men på det tidspunkt skulle han da bare have sagt til hende at hun ikke må ta katten ind.. for så kommer den tilbage. Altså de har jo foderet den der over.. har tit taget dem i, at stå og kalde på hende. (katten)

Har også tit snakket med ham når han står over i hans have.. hvor han har sagt at hans hund er glad for katten osv.

Så syntes da at det er synd for katten at næste gang hun går der over så er det ikke mad hun får.. men en død.

• #22   20. aug 2009 Har du prøvet at snakke stille og roligt med ham om det?

• #23   25. aug 2009 Jeg ville nok også først applere til hans menneskelighed om at forskrække katten og sige til hvis det ikke hjalp.

Omvendt ville jeg heller ikke være bange for at sige, at hvis han gjorde katten noget, kunne han være sikker på at miste hans hund eller andet han har kært ..

I ekstreme tilfælde ville jeg overveje at flytte..

• #24   25. aug 2009 Maria M: Man skal ALDRIG true med at gøre noget, man alligevel ikke kan gennemføre!

Kommentér på:
Truer med at slå kat ihjel

Annonce