{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.559 visninger | Oprettet:

Åh nej, Chlamydia eller Herpes?? {{forumTopicSubject}}

Min kommende killing, er måske smittet med en af disse sygdomme... Hun har haft lidt øjenbetændelse i lidt tid(sammen med de andre 3 af hendes søskende), som dog kunne holdes nede, ved at rense med saltvand og da det var slemmest, fik hun øjendråber.. Fuchalmic-eller hvad det nu hedder... Her på det sidste, har vi ikk behøvet at rense hendes øjne, da de var helt fine, men jeg har oplevet, at der er lidt nysen + meget meget lidt "snot"... De bor i en kold stald og har så sat en varmelampe op og det har hjulpet, men de nyser stadig lidt, mest når de står op... De er udover det meget friske, spiser og drikker godt og der er bare krudt i røven af dem... Men jeg har lige læst om herpes, at det ikke kan kureres, men holdes nede, og så bliver jeg jo nervøs smiley Hun er 11 uger nu og jeg skal have hende hjem i næste uge, hvor hun så skal til sundhedstjek hos dyrlægen... Men det var meningen, at jeg ville have hende hjem et par dage inden dyrlægebesøget, men da jeg jo har en kat i forvejen (2 år og vaccineret) er jeg blevet i tvivl, om det nu er en god ide smiley
Hvis i ved noget om sygdommene, må i meget gerne gætte på, hvad der kan være galt.. Da jeg syntes symptomerne passer lidt på dem begge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh nej, Chlamydia eller Herpes??
  • #1   31. aug 2009 Det har intet med en kold stald at gøre - det er virus. Det har nok mere at gøre med en uvaccineret eller ikke opvaccineret morkat. Er hun ikke opvaccineret giver hun ingen antistoffer til sine killinger.

    Der kan jo testes for om det er det ene eller andet - men hvorfor anskaffe sig et problem . og hvorfor tage en staldkat, den har unægtelig ikke haft en opvækst i omgivelser der ligner dem du kan tilbyde.

    Er det Herpes vil katten være livslang bærer og gå i udbrud ved den mindste form for stress. Clamydia er mest et killingeproblem.

    Ingen vaccine yder 100% beskyttelse. I forbindelse med den stress det er at tage en ny killing - kan du forvente at din kat bliver smittet. Er din kat vaccineret mod Clamydia? iørigt en vaccine der ikke holder et år.

    Killingen kan ikke vaccineres før den er rask - men er det Herpes er den stadig bærer


  • #2   1. sep 2009 Hej Stine...........hvor er det utrolig ærgeligt at du skal starte din fremtid med en allerede syg killing............men hvem siger at det er nogle af disse sygdomme det kan lige så godt være katteinfluenza og det er en virus som kaldes Callisi og den kan selvfølgelig også ha en bagside men katten kan dog kurrere sig selv med lidt hjælp fra dyrlægen.........men når du allerede ved at der er negative udsigter for din killing og det vil koste en del fustration og økonomi samtidig at den ikke er vand til at være i menneskelig kontakt og skal leve et udeliv..........om det er dine drømme med den..........jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er utrolig svært når man har ventet så længe på sit kære væsen men vær realistisk i dine valg............marked er sprængt fyldt med tilbud på sunde og raske killinger med måske bedre vilkår..............men held og lykke.kh. Løverne

  • #4   1. sep 2009 jeg er enig. Men jeg ville få de killinger til dyrlæge med det samme, inden de flytter hjemmefra, og få dem testet så i ved hvad det er, og hvilken behandlingsmetode der skal til, derefter bør killingerne ikke flytte hjemmefra før de er helt raske, da en flytning víl stresse yderligere, og dermed chancerne for tilbagefald er ret stort.

  • #5   1. sep 2009 Hvis det var mig, havde jeg helt sagt nej tak til katten, men hvis du er opsat på at gøre det, så ville jeg gøre som beskrevet ovenfor. Er det Herpes, skal du virkelig tænke dig grundigt om.

  • #6   1. sep 2009 Så er der bestilt tid ved dyrlægen... Så er det op til ham at vurdere, hvad der skal ske.. Han sagde, at han godt ville udskrive medicin, uden test, men det er op til ham at råde og vejlede mig, hvad jeg skal gøre smiley Hvis jeg købte en "rask" kat, kunne den jo også være rask smittebærer... så hvem ved... Håber bare på det bedste... ellers må jeg finde en ny killing..

Kommentér på:
Åh nej, Chlamydia eller Herpes??

Annonce