854 visninger
|
Oprettet:
Maine Coone, hun, 8 mdr. med diarré {{forumTopicSubject}}
Nu har vores Maine Coone haft mere eller mindre tynd mave i flere uger. Ved godt der er længe, men vi har haft hende til dyrlægen flere gange (Blodprøver og diverse undersøgelser foretaget. Intet konstateret.
Gode råd er MEGET velkomne - Foder, kosttilskud osv. ??? Hvad kan vi gøre??? - Det er synd. Både for katten og og os.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
IAMS HAIRBALL - og kun det kan hjælpe - det fjerner ikke parasitter eller infektion - en det giver tarmen lidt ro
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det indeholder de mineraler og salte, som katte med diarré nemt kommer i underskud med.
Det minder indholdsmæssigt meget om Zoolac (som jeg ikke synes hjælper) men desuden indeholder Diarsanyl Montmorrillonite Benzonite, som er en specialbehandlet lerart, som virker som en "magnet" på bakterier og visse vira, som den fører ud med afføringen.
Samtidig danner den en beskyttende hinde på tarmvæggen.
I farve og konsistens minder det meget om kattemalt og gives på samme måde.
Jeg gav det til bitte-små hittekillinger og fik has på deres voldsomme diarré.
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
(link fjernet)
(link fjernet)
jeg har undesøgt lidt på google om diarsanyl da jeg også har lidt problemmer med min kats mave.
jeg ville helt klart prøve det...
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 78
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 79
Vi bruger dietfoder hvis de har dårlig mave. Hill's "Prespective Diet, i/d Feline" er det vi giver. Hvis det er rigtig meget, får de også Zoolac Propaste, hvilket er rigtig, rigtig effektivt! De skal bare have en lille smule hver dag, og det indeholder en masse gode bakterier der regulerer mave og tarmfloraen. Det skulle ikke være noget problem at få katten til at spise det. De fleste katte elsker Zoolac Propaste, så hvis de ikke vil spise dietfoderen, er Zoolac en rigtig god idé.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
http://www.medicanimal.com/product/~diarsanyl/~product_id=286/~category_id=MA-CATS-DIGESTION/~root_category_id=MA-CATS
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Maine Coone, hun, 8 mdr. med diarré