Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  håber i kan hjælpe mig..!
  • #1   19. sep 2009 12 uger eller deromkring - de kommer sig meget hurtigere - heler også hurtigre op

• #2   19. sep 2009 okay.. mange tark:)

• #3   19. sep 2009 Når den er kønsmoden og det er den ved ca 6/8 mdr så kan du gøre det

Knus
    My

• #4   19. sep 2009 okay lyder godt my..

jeg var bare nemlig ike helt sikker hvornår man måtte..
    så vil lige være på den sikre siden.

• #5   19. sep 2009 det er forskælligt fra dyrelæge til dyrelæge har jeg hørt....
    nogle ville ikke gøre det før de er ca et år andre gør det når de er omkring 12 uger.....

• #6   19. sep 2009 okay.

• #7   19. sep 2009 my B

Det er altså IKKE rigtigt de skal være kønsmodne - tværtimod!!

(link fjernet)

Det er rigtigt ikke alle dyrlæge er lige fikse på fingrene - eller opdaterede. Abefaling: find en anden. Det er ikke ny viden.

• #8   19. sep 2009 ej super side lis.....
    den skal jeg da lige kigge lidt nærmere på....

• #9   19. sep 2009 <b>Nogle dyrlæger siger katten skal være 6 mdr. andre siger den skal veje 2 kg eller derover. og andre igen siger 12 uger. det er meget forskelligt .. det behøver ikke være en dårlig dyrlæge bare fordi de ikke gør det i 12ugers alderen..

• #10   19. sep 2009 Mange opdrættere sørger for, at en dyrlæge har neutraliseret han- og hunkillingerne, før de tager hjemmefra, omkring de 12-14 uger!

Min hunkilling blev steriliseret da hun var 13 uger gammel. Og det er 6 år siden nu, så det er ikke nyt, at klare neutraliseringen så tidligt!! Hun tog det i stiv arm og var frisk og legede vildt, med hendes søskende, lige bagefter ;o) Og hendes ar er stort set usynligt idag. Det helede også rigtig hurtigt, fordi hun var så ung.

• #11   19. sep 2009 Sesse: Tit er reglen at de kan neutraliseres når de vejer 1 kg...
    For en race som siameseren og orientalerne kommer nogle katte som voksen kun til at veje 2 kg og de kan blive kønsmoden når de er 4 måneder og der er de tit ikke fuldvoksen

• #12   19. sep 2009 Må heller skrive at jeg er enig med Lis og at det skal være 6 måneder er faktisk ved at være en skrøne.

• #13   19. sep 2009 Din kat skal mindst veje over 2 kg, Hvis det er en fed kat og gør det før den er 12 uger bør man vente til den er 12 uger gammel :o)

• #14   19. sep 2009 Min kat nr. 2 blev steriliseret da hun var 8 måneder eller deromkring.
    Der gik også kun en dags tid med hende så var hun frisk og løb rundt og legede med den anden.
    Selve såret helede også fint og hurtigt.

• #15   19. sep 2009 der er nu ikke mange katte der vejer 2 kg når de er 12 uger........... Jeg mener også at det er bedst så tidligt som muligt. Hvis min dyrlæge som jeg ellers er glad for, ikke ville gøre det i 12 ugers alderen ville jeg finde en anden

• #16   19. sep 2009 http://www.inges-kattehjem.dk/#Neutralisation Her kan du læse mere om dit spørgsmål *SS*

• #17   19. sep 2009 Den eneste grund til at visse dyrlæger neutraliserer de helt små killinger er at ellers går katteejerne bare til en knapt så seriøs nabo dyrlægen og lægger pengene der, Det er trods alt mange penge opdrættere lægger ved deres dyrlæger, det er ikke godt for deres økonomi og avlerne vil grene have eneret på at få killinger, den oplevelse skal deres killinger og kommende ejere altså ikke have, og JA..... Jeg ved godt at nu bliver jeg upopulær, men det tager jeg gerne med. En senere neutralisering og samtidig øremærkning er efter min mening den bedste løsning for alle katte, så kan ejeren af en hittekat altid findes, modsat chip son ikke kan ses af en eventuel finder. *SS* Hurra for Ytringsfrihedden.

• #18   20. sep 2009 MB - 2 Norske skovkatte-killinger TIL SALG ¤.....Fra mere end en enkelt dyrlæge...

• #19   20. sep 2009 MB - 2 Norske skovkatte-killinger TIL SALG ¤ ... Ikke alle dyrlæger er enige om at det er godt for killingerne at blive det allerede når de er 12 uger, det betyder IKKE at de ikke er opdaterede TVÆRTIMOD. man kan godt have en mening om tingene og være opdateret samtidig. Det samme har Inges Kattehjem, men der er de måske heller ikke opdaterede ???

• #20   20. sep 2009 MB - 2 Norske skovkatte-killinger TIL SALG ¤ ...
    Der er heller ikke tale om for eller imod... og hverken det ene eller det andet er bedst for killingen, en sen neutralisering og samtidig øretatovering hvor killingen kun skal i bedøvelse EN gang må til hver en tid være bedst for en killing... en chip kan ikke ses af en evt. finder af en kat. det kan kun en øretatovering, og JA det er opdrætterne der begyndte med de tidlige neutraliseringer...
    HVORFOR ????? Fordi de ikke ville have at fertile race katte blev hvermandseje..... for så kunne de ikke længere tage de høje priser for deres (affald) (killinger der ikke var som gerne ville have dem og som de ikke havde tænkt sig at beholde.)
    For en opdrætter er kun det bedste godt nok,
    Var der mennesker så havde vi alle en IQ på 120, gult hår, blå øjne, normal vægtige, hvid hud OSV. ellers var vi ikke egnede til at få børn, vi ville blive neutraliseret hurtigst muligt....
    At alm mennesker måske gerne ville kave et kuld killinger inden de neutraliserer, anser opdrættere som helt hen i vejret, derfor skal en opdrætter ifølge katteklubben neutlaliserer deres killinger inden de sælger, med mindre der er tale om salg med avl for øje og så er det en astronomisk pris de sætter på deres killinger, At en opdrætterfår lavet en en tidlig neutralisering er udelukkende for at passe på deres egne interesser *S* JA, jeg ved godt at dette indlæg vil starte en storm herinde, tidlig neutralisering er bedst for opdrætterne og ikke killingerne, det er min mening, at der så er andre der har en anden er okay,
    Opdrætterne og deres dyrlæger har deres mening om neutralisering og den skal de have lov til at have.. men at der også er dyrlæger og katte ejere der har en anden mening gør dem altså ikke til ikke opdaterede eller uvidende mennesker.....
    Blot til mennesker med en anden, lige så rigtig mening.
    Der er meninger om alt og der vil altid være forskellige meninger, hvad enten vi kan lide det eller ej..... du har din og jeg har min...
    Et rodet indlæg *GGG* jeg ved det godt...
    Jeg ved også at dette indlæg vil skabe ballade...men okay

• #21   20. sep 2009 hanne s
    ja ballede bliver..... *GRINER*

men jeg tror du har fat i noget der.....

jeg ville sige det burde være op til køber om de skal neutraliseres inden de får dem og er der ikke købere til alle før uge 12 er det op til op opdrætter om de skal neutraliseres....

Kommentér på:
håber i kan hjælpe mig..!

Annonce