Hvor hurtigt faldt jeres kat til? Hvor hurtigt faldt jeres kat til?
Ja, hvor lang tid gik, der før jeres kat faldt til i det nye hjem? Vi har nu haft to voksne katte (5 år) i 8 dage, og de er stadig utroligt bange for alle lyde også selvom det er lyde de har hørt før. Det er dog ikke sådan at de sidder og kryber sammen i et hjørne, men de løber væk og gemmer sig når der kommer lyde fx ude fra opgangen eller en dør som smækker (ikke noget højt brag, men bare en lyd) og de bliver ofte siddende der i lang tid. Jeg er lidt i tvivl om, hvor lang tid der normalt bør gå, før kattene tør være fremme om dagen og kan gå frit rundt i lejligheden uden at blive skræmte over det mindste. Som det er nu, er de kun rolige om aftenen og om natten hvor de sover i sengen, men så snart det er morgen og der kommer lyde, så gemmer de sig og kommer først frem om aftenen.
Derfor vil jeg gerne høre, hvad I andre har gjort. Har I gjort så katten ikke kan gemme sig, eller er der andre tricks til at gøre dem trygge og vante med de nye lyde? Vi har sat Feliway diffus op, men om den virker på dem er svært at vurdere.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 1 Svar: 5
Men held og lykke med dine katte
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Det tager tid, - men katten skal nok falde til... held og lykke
sep 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 21
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.153
sep 2009
sep 2009
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 306
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
de 2 små er knap 1 år og den sidste er 3 år
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
Resten af kattene flytter vi når vi er kommet længere med renoveringen. Planen er at misserne skal have 3 værelser, alle med adgang til løbegårde.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Madeleine faldt til efter et par dage, og efter et par uger var hun fuldt ud godkendt af Rottweiler
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 72
Det er meget forskelligt fra kat til kat, nu er dine jo også lidt ældre og kan måske være derfor at de lige skal vænne sig til det.
Jeg har to mislinger og der var også meget forskel på dem, min første killing jeg fik (hun er nu 15 uger) hun faldt til lige med det samme, og dagen efter var hun allerede fremme og klar til at putte, men min nye lille misling på 12 uger, der gik en lille uges tid inden hun kom frem, hun var meget bange for alle lyde og hun var sky og ville ikke snakke. Men jeg tog hende lidt op igang imellem, legede med hende og fik på den måde gjort hende tryk ved mig og det nye bo. Og nu går det rigtig fremad, hun er ude hele dagen og elsker at putte og lege. Så jeg tror bare at de skal have noget tid, det skal nok komme
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
sep 2009
Det er blevet LIDT bedre, men det er ikke meget.
sep 2009
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Da mine katte flyttede ind her var de 3 år gamle. Der gik et par dage inden de var trygge. Men de reagerede stadig skræmt på pludselige fremmede lyde i flere uger. De kom fra en lejlighed, så lyden af motorplæneklippere, børn der spiller bold, skateboards (skateboards på fliser larmer!) osv lige uden for vinduerne, var noget farligt noget. Bjarne gik ofte til døren og knurrede af de farlige lyde.
Men pludselig en dag (efter et par uger, tror jeg det var) sad de ligeså stille og uberørte, da naboen var i gang med motorsav :S
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
nov 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Man siger minimum 14 dage inde, så vent i hvert fald en uge mere, inden I lukker ham ud.
OG: Hvis han ikke er øremærket og kastreret, så få det gjort inden, og hold ham inde, indtil i kan se i Katteregistrene, at øremærket er registreret med korrekte ejeroplysninger.
Når I lukker ham ud, så lad døren stå åben, så han selv kan gå ud (gå gerne med ud de første gange), og så han selv kan gå ind igen.
I fald han skulle blive skræmt af et eller andet, er det vigtigt, at han selv hurtigt kan løbe ind i huset, så han ikke risikerer at løbe for langt væk i panik.
Hvis han har været indekat før (?), så er en kattesikker indhegning af haven den ideelle løsning.
Hvor hurtigt faldt jeres kat til?