{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smitter FIP?
  • #1   8. okt 2009 Hej Heidi

80-90 % af alle katte smittes med coronavirus i 4 ugers alderen via kattebakken. En lille procentdel, får en mutation af virus så den bliver til FIP.
    Jeg håber du har købt hos en reg. opdrætter så du kan få erstattet din killing, når du har haft den så kort tid, må man mene at den var skjult syg på salgstidspunktet.

Har den våd eller tør fip ? Og på hvilket grundlag siger dyrlægen FIP ?

• #3   8. okt 2009 Ja jeg har aftalt med sælger at handlen går tilbage så der er ingen problemer der, jeg er bare så bange for om hun har smittet mine andre katte for jeg ved simpelthen ikke noget om hvor stor smiitefaren er?
    Dyrlægen sagde ikke noget om det var våd eller tør fib, hendes bug er mmeget stor og spændt og alle tallene fra hendes blodprøve var for høje, dyrlægen forklarede at de først tog en prøve og var den for høj tog de en anden osv og på den måde ligesom indkredsede om det var fib og hendes infektionstal var også meget højt..
    Sælger mener dog at dyrlægen tager fejl og vil selv have hende undersøgt ved egen dyrlæge, så jeg kan da kun håbe hun har ret.

• #5   8. okt 2009 Hej Krista
    Jeg havde ikke set dit indlæg da jeg skrev det første.
    Min dyrlæge kaldte den for smitsom bughindebetændelse og så sagde han at den også blev kaldt fib.
    Mine dyrlæger bliver brugt af kommunen bla i zoo så jeg vil gå ud fra at de skulle være dygtige nok....Når det så er sagt overvejer jeg nu alligevel at skifte da jeg ikke synes de er gode til at gi ordentlig information.

• #6   8. okt 2009 Kære Heidi,

jeg er helt enig med de andre, dyrelægen skal skiftes ud med det samme. Jeg har været på flere seminarer med Susan Little, der er en utrolig dygtig forsker i FIP, og FIP smitter ikke! Det er desværre ikke ualmindeligt, at dyrlæger ikke er ordenligt opdaterede. Hvor i landet bor du, så man evt. kan henvise til en god dyrlæge?

Det har desværre det meget misvisende navn smitsom bughindebetændelse, men selve FIP, som sygdom er en mutation der sker inde i den enkelte kat, og den mutation smitter ikke.

Mvh

Sofie

• #8   8. okt 2009 Prøv lige at læshvadhun skriver, der er først taget en prøver og så flere..

hvis det er de prøver jeg tænker på.. Kan detmuligvis påvise FIP,men den er ikke sikker..men ret sandsynlig.. der skal 3 prøver til.. en tiiter en agp hvis disse tal er høje tages der en prøve mere..og hvis den er under 0,8 er det en chance for at det nok er FIP,,men igen den er ikke sikker, da detkan være noget med leveren

Men som de andre skriver det er ikke FIP'en der smiltter.. Det er kattemed lavt imunforsvag der er i riciko gruppen

• #9   8. okt 2009 Dejligt at høre det ikke smitter smiley det lettede

Ja der er taget 3 prøver som alle var meget højere end de måtte være + at hendes infektionstal fortalte at hun havde en betændelse i kroppen hvilket kunne passe godt..Jeg kunne bare ikke lige huske hvad de forskellige prøver hed.

hun er kun 6 måneder og hendes mave er næsten lige så rund som en drægtig kat.

• #10   8. okt 2009 Det lyder til at være et klassisk tilfælde af våd FIP, desværre, det gør mig ondt.

• #11   8. okt 2009 Heidi..det gørmigondtmed din killing,det er en rent ud sagt lorte sygdom--kender den alt for godt

• #12   8. okt 2009 Ups mit tastatur er i udu

Det gør mig ondt med din killing

• #13   9. okt 2009 Det gør også mig Ondt :'O( Pøj pøj med hende..

• #14   9. okt 2009 Tak skal I ha alle sammen, det var dejligt at få sat nogle ting på plads, man blir jo både ked af det, bange og skeptis når man får sådan en besked om ens dejlige kat som vi alle i huset er nået at blive super glade for, det blir så hårdt at aflevere hende til sælger imorgen..

Tak for et godt forum..

• #15   9. okt 2009 Jeg ved hvor svært det må være og føles ganske forfærteligt med denne sygdom og det går utrolig hurtigt.........jeg har selv mistet en killing til den sygdom og nej mine andre katte er ikke smittet om de har virusen corcona i sig vides ikke men den er ikke i udbrud.......men der er noget jeg ikke forstår hvorfor hun afleveres til sælger igen hun er jo syg og det vil da stresse hende endnu mere at transportere hende videre igen........det bedste ville da være at vå den sidste tid sammen med masser af kærlighed og tryghed.............men det er jo din beslutning............jeg føler mig jer og ønsker din lille kat fred..knus fra Løverne

• #16   9. okt 2009 Undskyld alle mine slåfejl...........kh. Løverne

• #17   9. okt 2009 Det er ikke mig der vil aflevere hende, det er sælger der vil ha hende tilbage, hun siger hun selv vil ha hende til dyrlæge og undersøgt selv om jeg har alle papirerne omkring prøverne fra min dyrlæge.
    Jeg har 3 timers kørsel til sælger og ville også gerne ha den sidste tid med hende..men samtidig synes jeg jo også det er reelt at handlen går tilbage da jeg kun har haft hende i en måneds tid.

• #18   9. okt 2009 Det er relt nok at handlen skal gå tilbage.......men hvad nytter det at opdrætter får din syge kat tilbage det gør jo ikke katten mere rask og hvis du har alle papirene er det vel garanti nok.............hvor er det synd for dig og din kat at i oven i købet skal igennem det også..........og så tage en kat på en 3 timers kørsel også..........jeg kan ikke blive klog på opdrætter.............men hvor er etikken henne..........kh. Pia

Kommentér på:
Smitter FIP?

Annonce