{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Overvægtig kat! {{forumTopicSubject}}

En af mine katte, Bette, er begyndt at tage en del på smiley Hun har atid haft lidt til gården og gaden og har fået af vide af dyrlægen da hun blev neutraliseret, at jeg skulle passe på for hun havde fedt omkring tarmene og vejede måske lidt for meget smiley
vi har ikke skiftet kost, de får alle James Wellbeloved - Rice & Lamb.
Hun er meget svær at aktivere.. er godt og grundig doven smiley
Nogen der har foreslag til hvordan jeg får lidt vægt af hende? Skal jeg godt nok have fat i noget andet kost tl hende? Det er nenmlig lidt besværligt med det kost, for mine katte har altid mad stående, da jeg også har en kat der vejer for lidt.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvægtig kat!
  • #1   27. okt 2009 Har lige vejet hende igen.. hun er gået fra 4,5 kg, som hun vejede i sommers og til 5,3 kg som hun vejer nu.. :S

• #2   27. okt 2009 måske skulle du skifte over til et diæt foder (kender ikke det foder du bruger) og plandlægge minimum en times aktiv leg hver dag så hun kan omdanne fedt til muskler...

• #3   27. okt 2009 Ja, men så skal jeg til at have to slags fodder.. det skulle være fedtfattig det foder jeg bruger nu smiley og bare for at gøre situationen mere vanskelig har en af mine katte, Lucki, allergi overfor mang slags foder og endelig har vi fået anbefalet dette her foder som ikke giver hende sår.. smiley
    Jeg har brugt i formuer på legetøj - bolde, pinde osv, uden at hun gider dem..

• #4   27. okt 2009 Nu skal det ikke lige lyde sådan at jeg ikke vil købe to slags foder, for er det, det der er nødvendig så gør jeg selvfølgelig det smiley

• #5   27. okt 2009 ja, den der har jeg kraftig overvejet at købe til dem alle tre smiley Hvor kan man købe den henne? smiley
    Haha.. har skam prøvet en laser.. men igen kommer Bette's dovenskab til syne.. det er jo meget bedre, synes hun, hvis man bare kan sidde på sin flade og glo på den, i stedet for at rende efter den.,.. hehe smiley

• #6   27. okt 2009 Hvad med at få hende til at arbejde lidt for føden? Hvis det ellers er tørfoder, kan du f.eks. kaste det, så hun skal løbe efter det, sprede det rundt på gulvene, putte det i en foderbold/plasticflaske med huller, gemme det under omvendte kopper, lægge det forskellige steder oppe så hun skal klatre efter det osv. osv.

• #7   27. okt 2009 Marianne: Hæ.. har skam også købt en foderbold.. men den har hun også regnet ud smiley Hun får Dia til at rulle med bolden så foderet kommer ud og så spiser hun det hun kan nå at få.. hehe smiley De får kun tørfoder smiley

Mette: Den der bane, kunne jeg godt tænke mig til hende, den tror jeg måske godt kan være et hit smiley

Men syntes bare at det er vildt meget hun har tage på, på så lidt tid :S

• #8   28. okt 2009 Da Bird er et genialt stykke legetøj, jeg har endnu til gode at møde en kat, som ikke gad lege med den. Prøv at kigge her: http://www.annk-butik.dk/

Ellers har de rigtigt mange gode legetøjsting på Zooplus, men selvfølgeligt er det ikke sikkert katten bare selv går hen og leger, det kan være man må aktivere dem i stor udstrækning selv. Mange dovne katte er simpelthen katte der er blevet så småtykke, at de ikke orker bevæge sig, netop derfor skal man have gang i dem ellers bliver ovevægten kun værre.

Ellers ville jeg forsøge at give hende lødig vådfoder, uden sukker eller kulhydrater, det består hovedsageligt at våd og kød, og det fylder meget i maven uden at fede, jeg ved flere har haft held med at slanke deres katte med lødigt vådfoder og råt kød.

• #9   28. okt 2009 Sofie: Råt kød kan jeg glemme alt om.. ved ikke helt hvad jeg har g´jort ved nogen af mine katte, men de nægter at spise råt kød eller andet om katte normalt ville kunne lide.. hehe smiley Men kan da prøve med noget vådfoder engang imellem smiley

Jeg kigger lige derinde engang mere. smiley Men tror jeg er nødt til at prøve dne der racerbane ting smiley

Kommentér på:
Overvægtig kat!

Annonce