{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
27 visninger | Oprettet:

Fremlysninger og efterlysninger {{forumTopicSubject}}

Efterlysninger og fremlysninger af kæledyr – kunne det gøres bedre?

Jeg er nysgerrig på, hvordan I oplever det, når et kæledyr bliver væk, eller når man finder et kæledyr, hvor man gerne vil have det tilbage til sin ejer.

I dag bliver efterlysninger og fremlysninger ofte delt på mange forskellige hjemmesider og sociale medier – blandt andet i forskellige lokale og landsdækkende Facebook-grupper. Det kan betyde, at den samme efterlysning skal deles flere steder, og at det kan være svært at vide, hvor man skal lede, hvis man finder eller savner et dyr.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre jeres erfaringer:

Har I selv prøvet at efterlyse et kæledyr?
Har I prøvet at finde et kæledyr og skulle finde ejeren?
Oplevede I, at det var nemt at nå ud til de rigtige mennesker?
Var det svært at holde overblik over de forskellige grupper og sider?
Synes I, der mangler ét samlet sted til efterlysninger og fremlysninger?

Jeg tænker på en løsning, hvor man ét sted kunne se både efterlyste og fundne hunde, katte og andre kæledyr, eventuelt med mulighed for at se efterlysninger i sit eget område og få besked, hvis et relevant dyr bliver efterlyst eller fundet i nærheden.

Ville I selv bruge sådan en løsning, hvis den fandtes?

Jeg er meget interesseret i at høre både positive og negative erfaringer. Det vigtigste er ikke, om I synes, idéen lyder god, men om I faktisk oplever et problem med den måde, efterlysninger og fremlysninger foregår på i dag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 4.300 kr.
  • Rensning af i alt 3 afløb i køkken og bad 2.000 kr.
  • Fjernelse af af træ stump 450 kr.
  • Fix af mulig defekt dæmpekontakt. 750 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremlysninger og efterlysninger
  • #1   26 minutter siden Min forrige kat forsvandt sporløst en meget varm sommerdag. Han var aldrig langt væk, så jeg meldte ham efterlyst i registret, lavede sedler og efterlyste ham på Facebook i både lokale og landsdækkende grupper. Det gav gudskelov pote pg efter 24 timer blev han fundet kort fra hvor jeg havde kaldt. Han var kommet ud af sin vante omkreds og var sulten og dehydreret, men i fin stand.
    Der hvor det ofte går galt er, når godhjertede mennesker tager en velernæret kat ind INDEN de fremlyser den. Så har katten ikke en chance for at finde hjem.
    Jeg kender til en sag, hvor ejeren havde lukket sin kat ud og den havde krydset vejen og gået ind i en bolig der var ved at blive istandsat. Maleren griber til handling med det samme og kører den til et internat! Gudskelov var den mærket og ejeren fik den hjem mod at betale 850 kr. 10 minutter!!!
    Jeg tror at man skal lære folk at stikke en finger i jorden, for hvis den ikke er mærket, så kommer de ikke hjem igen - uanset hvilken portal man bruger.
    I Hammelev sad der i sommers en 10 årig kat der var øretstoveret, men ejeren var "uansvarlug" fordi den ikke var meldt efterlyst!! De VILLE ikke ringe til ejeren af samme grund!
    Så hvis katten løber hjemmefra, så skal man godtnok være fremme i skoene for at få den igen.
    Da jeg var på ferie på en gård tæt på en stor skov blev der spottet en kat. Den var tam, men der er ingen huse i nærheden, kun en hundepension ca 500 m. I fugleflugt. Vi prøvede at give den mad og aldrig har jeg set så sulten en kat. Den drak vand som en labrador! Via 1812 fik vi fat i en kredsformand der vidste, st det var et yndet sted at sætte katte af. Vi kunne jo ikke forlade den og da den ikke var mærket, blev den bragt til Brande og var meget hurtig af hjemmesiden - videreformidlet.
    Så jeg har stået med begge dele - også en gravid tilløber som ejeren ikke ville have.

Kommentér på:
Fremlysninger og efterlysninger

Annonce