{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.199 visninger | Oprettet:

Katten lugter {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Her i foregårs købte jeg en hunkat på 5 måneder en blanding mellem norsk skovkat og perser smiley

Det er simpelthen den sødeste kat, hun er super kælen og menneskeglad smiley
- Men hun lugter smiley Altså hun lugter generelt, men vi tror måske også hun prutter lidt smiley
Vi ved at den foregående ejer gav den nogle grønlandske tørrede fisk som simpelthen stinker, men kunne et være foderet?
Hvad kan vi gøre ved det?
Eller er det bare en lugt fra det foregående hjem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten lugter
  • #1   20. nov 2009 har i badet hende? Det er det første vi gør når der kommer nye firbenede til vores hjem:o) Derved har du også vasket alle de bakterier af som hun har fra sit andet sted:o) Kan du beskrive lugten nærmere? Måske kan det være anal kirtler... Vi har selv lige fået en lille mis der lider af anal kirtler, og det lugter meget grimt!

  • #2   20. nov 2009 Jeg har ikke badet hende, det kunne være jeg skulle gøre det jo smiley
    Altså det lugter ikke sååå fælt, det lugter faktisk af eddike? smiley


  • #3   20. nov 2009 kan det være urin?

    Den er jo ung, så det er vel næppe urinstoffer der går i blodet?
    Ligt til kroppen - luk munden op og kig tandkød - og lugt.


  • #4   20. nov 2009 Hvis den har fået tørret fisk, kan det sagtens give ildelugtende prutter smiley

    Hvis det er pelsen, så giv den et bad, evt bare kun med vand, det hjælper herhjemme.

    Hvis den lugter ud af munden kan det være tandkødet og så er det til dyrlægen smiley


  • #5   20. nov 2009 Aiiii Linda M - ved du nu hvad smiley Vaske bakterier af - det kan man altså ikke, med mindre man holder katten neddyppet i kogende vand i lang tid.

    Der er også bakterier i spyt, tarmindhold m.m., så en gang alm. kattevask hjælper ikke en hylende *dyt* smiley

    PS: Og så ville jeg ikke byde en ny mis velkommen ved at putte den i bad!


  • #6   20. nov 2009 Hi hi hi ja det har du da ret i- men jeg vasker altid de nykomne firbenede:o)
    Men nu snakkede vi jo om lugtgener og der syntes jeg at det var værd at prøve at bade hende:o)
    I første omgang, så kunne man undersøge nærmere hvis det ikke forsvandt:o)


  • Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
    #7   20. nov 2009 Hihi jeg tror altså det er den fisk der!! smiley

    Jeg sav selv mine noget, og her stank i 14 dage bagefter smiley så bare rolig det skal nok gå væk igen smiley

    Tillykke med den nye mis smiley


  • #8   20. nov 2009 Lad lige din kat lande inden du begynder på den helt store hovedrengøring med den............men når den er faldet lidt mere til kan du købe noget pudderagtigt rense middel som tar den værste lugt og især hvis den lugter bag i............det er ikke alle katte som er vilde med denne duft men i mangel af bedre så kan de vende sig til det...........det kan købes hos dyrhandlerne................held og lykke og et stort tilykke med mislingen.kh. Løverne

  • #9   21. nov 2009 Enig med *Mega*

    Har du kigget i ørene? For øremider kan lugte noget så grimt!
    Ellers ville jeg skyde på den tørrede fisk hihi


Kommentér på:
Katten lugter

Annonce