2.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Katte foder, slut med overpriser! Katte foder, slut med overpriser!

Hej, jeg vil bare lige dele lidt erfaring omkring katte foder.
Jeg ved at der er mange der køber deres kattefoder over www.zooplus.de - GLEM det.
Bestil hellere over www.zooplus.co.uk (den engelske version)
Pund'en er i så dårlig kurs at det ikke kan betale sig at bestille fra den tyske hjemmeside. euro'en ligger på 7,44 og pund'en på 8,27..
Sidst jeg bestilte købte jeg 20 kg Hill's killinge foder for 104 pund (inkl fragt, 67kr) det svarer til 840 danske kroner. Hvis du bestiller samme mængde på den tyske hjemmeside, koster det 145,88 euro. altså 1094kr. (ved ikke lige med fragt, tror det er gratis)
De sender orderen til tyskland, og der varede ca. 4 dage inden jeg fik det. de trækker først pengene dagen efter du har skrevet under på at du har fået pakken.
Håber i kan bruge det til noget, for DK er alt for dyr, og man skal virkelig tænke sig godt om når man køber kattefoder!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte foder, slut med overpriser!
  • #1   21. nov 2009 Desværre har zooplus UK ændret priserne til Euro + forhøjet portoen... så zooplus UK er efterhånden blevet ganske dyr smiley

• #2   21. nov 2009 synes at det er rigtig øv, man ikke kan betale med dankort eller via konto overførsel

Lonnie

• #3   21. nov 2009 Det er killinge foder, jeg giver 649 for 10kg i DK og så kan du jo så regne sammen at det bliver godt 1300kr for 20kg. så ved jeg ikke hvad du sys der er dyrt?? (:

• #4   21. nov 2009 Jeg har betalt mit foder med dankort, så det kan sagtens lade sig gøre.

Dkkorat * Den engelske side har da ikke ændret til euro, har lige været inde og tjekke. (:

• #5   21. nov 2009 Det er MedicAnimal, der har ændret priserne til euro. Zooplus UK har ikke.
    Men det er rigtig, at portoen er afskyeligt høj.

Jeg har dog opdaget, at de af en eller anden sær grund sender gratis, hvis man tilføjer den gratis gave, der er for tiden (en pakke thrives med koden STAY-FIT). Men kun indtil d. 24. nov.

Men det er meget forskelligt, hvilken side der bedst kan betale sig - i hvert fald, hvis man køber andet end foder.

• #6   21. nov 2009 Lene - tak for rettelsen smiley

• #7   21. nov 2009 Old news.. og ja, det er efterhånden samme pris som på den tyske side, da porto er hævet fra 4 £ til 10 £

Medicanimal, som ellers var en superbillig side, har ændret det således at man ikke kan betale i £ men kun i € når man bestiller til Danmark - Hvilket gør at priserne er lige så høje som herhjemme.

Jeg skrev og spurgte hvordan det kunne være og fik denne mail:

"Hello,

Thank you for your email. I’m terribly sorry to hear your frustration on this matter and please know that your feelings are understood. However, the change from UK Pound Sterling to Euros is not so much an exchange rate but a different pricing structure. The Euro price catalogue has been specifically calculated so to include the excess shipping costs of shipping outside the UK whereas the pound sterling (£) pricing structure is calculated only to cover the costs of shipping within the United Kingdom. Effectively, our shipping charges did not realistically reflect our costs and we could no longer afford to ship abroad while the order was placed in pound sterling as we were losing money due to the excess transportation costs.

I am sorry for this change which has no doubt meant an increase in cost for you but we had no choice but to act in order to cover the shipping charges involved for sending abroad. We either had to do this, or to stop shipping abroad entirely.

Please accept our apologies for this disappointment and if you have any questions on this matter, please don’t hesitate to contact me.

If you would like to place an order in £, please call us on 00442030580500 and we can take your order over the phone. However, please note that there will be a £10 shipping charge.

Many Regards,

Rhys Caines
    Medicanimal"

Kort fortalt, så har de været nød til dette, fordi de taber penge på at sende ud af landet - priserne på fragt er så høje at de æder indtjeningen fra de varer de sælger. Deres priser på fragt viser ikke den reelle udgift de har, så derfor er der nu lukket.

Hvor lang tid mon der går, før dette også kommer til at gælde zooplus.co.uk? Nok har de sat fragtprisen op, men spørgsmålet er om det dækker deres udgifter på længere sigt, når flere og flere køber fra den engelske side..

• #8   21. nov 2009 Kan da godt være at det er old news, for dem som er klar over det.
    Det var mere for dem som ikke kendte til siden overhovedet...

• #10   21. nov 2009 Lene...Mailer man en ordre til MedicAnimal så betaler man stadig i £ og ikke i Euro

• #11   22. nov 2009 Nej, man skal ringe til MedicAnimal for at få lov at betale i pund. Men de lægger så et ekspeditions/portogebyr på, så de stadig kommer til at tjene på det.

• #12   22. nov 2009 Lene...Jeg mailede sidste Mandag og skrev at jeg ønskede afregning i £. det fik jeg. men måtte betale 10 £ i fragt 878 kr for 20 kg Jeg ringede IKKE

• #13   23. nov 2009 Okay, så har de lavet det om igen igen. Men portogebyret var da rigtig nok.
    Personligt er jeg ligeglad - de har ikke noget, jeg kan bruge længere.

Kommentér på:
Katte foder, slut med overpriser!

Annonce