{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.100 visninger | Oprettet:

TÆNK Test {{forumTopicSubject}}

Nu har den test været bragt op rigtig mange gange, og jeg køber den bare ikke. Var så oppe og købe foder igår, bruger normalt Hills, men havde brug for noget med fibre pga min ene kat har irretabel tyktarm, så blev anbefalet IAMS Hairball control, så vidt så godt....... Talte lidt om foder typer osv Fortalte så min mening om den her test, hvor til min dyrehandler siger, har du da ikke hørt de fik BØDE for den test for at være vildledende !!!!!!!!!! så nu sidder jeg rigtig og slår mig på lårene af grin.
Det svarer jo til at anbefale MC D hver dag, ja du overlever, men hvor lang tid og hvilket liv får du smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TÆNK Test
  • #1   3. dec 2009 Der kan man bare se! Man skal ikke tro på alt det man læser!

  • #2   3. dec 2009 Tja undskyld men jeg giver nu ikke meget for den vejledning en dyrehandler giver, så kan du linke til hvor der er fejl i den test tænk har lavet?

  • #3   3. dec 2009 arh, mon dog de ligefrem har fået en bøde for deres vildledning ....?

    Men bortset fra det, så kan enhver jo selv kigge på deklarationerne af de testede fodertyper og bruge deres egen sunde fornuft.
    (og nej tak, ingen Schuki eller andet kulørt tyskerdiscontfoder til mine katte ).


  • #4   3. dec 2009 Jeg ville forlange et konkret bevis for at de fik bøder for det..

    Husk at dyrehandleren er en sælger der skal tjene penge, så de vil bilde deres kunder ind hvad de har behov for, for at få dem til at købe deres produkter smiley


  • #5   4. dec 2009 Her i byen består dyrehandlerens uddannelse af 2 år på handelsskole og af hans ansatte kræver han et år *SS*

  • #6   4. dec 2009 Jeg er godt klar over man kan uddanne sig som dyrepasser med speciale i dyrehandel og Deteil med speciale, men derfor er det stadigvæk en sælger der vil sige hvad som helst for at sælge sit produkt..

  • #7   4. dec 2009 Hmmm Jeg må hellere spørge min dyrlæge (Knud Stensborg) til råds, næste gang jeg skal købe foder. Jeg vil nemlig også gerne lige sikrer mig igen, at mine katte får det rigtige foder.... Knud burde vide, hvad han snakker om, med alle hans uddannelser og kurser omkring katte...
    Jeg er ellers én af dem, der har brugt "tænk's" resultater, som foder guide!! ;o(


  • #8   4. dec 2009 Sandra - Ja det burde han, men mange dyrlæger har en tendens til at anbefalde det foder de sælger smiley Så jeg vil foreslå du kigger på indholdet og bruger din fornuft til at bedømme det smiley

  • #9   4. dec 2009 Stolt ejer af - Det skrev jeg heller ikke..

  • #10   4. dec 2009 Jeg plejer, at bruge Hills TD og RC's Maine Coon, fordi mine katte sluger maden, uden at tygge det, hvis det er for småt.... Men nu har jeg hørt andre steder fra, at de skal på "Senior kost" fordi de er fyldt 6 år, i sommers!!?? ....Hills er selvfølgelig det, som dyrlægen sælger ;o) Men jeg kan jo altid spørge!

  • #11   4. dec 2009 stolt ejer af - hvorfor skulle det så med? Jeg skrev ikke alle, men mange, dermed betyder det helt automatisk at det ikke er alle der tænker sådan.

    Sandra - Jeg har så hørt senior først er fra 8 år, tror det kommer an på hvilket foder man bruger.


  • #12   4. dec 2009 Tanja: Det troede jeg også, men fint at høre det igen/ få det bekræftet ;o) Jeg syntes jo heller ikke, at det kunne passe, at de allerede er senior katte ;o) ... De skulle jo gerne have mindst 6 år mere, at leve i :oD

  • #13   4. dec 2009 hvis det hele handler om penge forstår jeg så ikke at min dyrehandler ikke anbefaler det dyreste foder, Han sagde at hvis han skulle anbefale et godt foder mærke så skulle det være IAMS, da der er mere kød i end hos HIll og Rc.......
    At anbefalde tysk discount foder som testen gør, det er da mistænksomt..


  • #14   4. dec 2009 maria... Det er ikke altid at det er det dyreste foder de tjener mest på,

  • #15   4. dec 2009 Hold da fast - den del af dyrlægeuddannelsen er omhandler ernæring er kortere end kort - både dyrlæge og dyrehandler skal sælge deres produkter - det er de så til gengæld rigtig gode til.

    Ernæring, selv af en sund og rask kat, er en komplikeret sag, skal det gøres korrekt.

    Om man er mest til Hill's, RC eller IAMS gør nok ikke den store forskel. Dog bør man aldrig ensidigt kun fodre med et mærke.


  • #16   4. dec 2009 Ja alt skal tage med et gran salt, det vil jeg give dig ret i, men det skal den berømte test nu også. Men mange vil meget gerne give den guru status, da den billiger billig discount foder, men jeg køber den nu ikke.

  • #18   4. dec 2009 Stolt ejer af - Nu kommer det så an på HVAD dyrehandleren er uddannet som, hvis de "bare" hare ne HG (eller lign. uddannelser) så lærer de absolut intet om foder..

    Hvis de har taget den gennem dyrepasser, så lærer de heller ikke andet end det de får at vide når de er i lærer, dvs de får at vide at deres produkter er gode og andres prukter er dårlige..

    Jeg har selv grundforløbet og 1. års lærer til dyrepasser, og har en kæreste der næsten er kommet helt igennem HG (de har eksamner i næste måned) så ved hvor lidt man får at vide om foder..

    Så medmindre dyrehandleren tager på at ekstra kursus så lærer de det ikke gennem deres uddannelse


  • #19   4. dec 2009 Nu ved jeg <b>slet ikke</b> hvilken foder der er den bedste til mine katte :o( Jeg har ikke forstand på hvad foderet skal indeholde....!?

    Jeg plejer bare at give en skål med RC maine coon og en skål med Hill's TD. Det får de hver dag. Det er forskelligt, hvilken skål de spiser op først.

    Men mine 2 mco'er har haft tendens til dårlig tandkød, fordi de ikke tygger maden, men sluger den. Derfor har de siden de gik fra deres killingemad, fået de 2 slags foder.... Men er det så godt nok?? Findes der andre alternativer til "tygge-mad"?

    Jeg ved ingenting omkring foder, bortset fra det min dyrlæge siger (som jeg stadig mener vil opfylde mine kattes behov istedet for hans eget mht til foder mærker)!


  • #20   4. dec 2009 Dt r nu næppe fordi de ikke tygger tørkost de har tendens til dårligt tandkød. Tandstensdiæt hjælper måske på tandsten - men gør direkte ondt at tygge i er der tandkødsbetændelse.

    Dårlgit immunforsvar og/eller calici er nærmere synderen. OG så er visse racer mere disponeret end andre


  • #21   4. dec 2009 Ja, der er jo lige det der med mco'er og tænder :o( Det er rigtigt... Så det er ikke kun fordi de ikke tygger deres mad, som jeg skrev, men fordi det åbenbart ligger i generne. Men jeg fik at vide, at jeg skulle fodre med store stykker foder, som fra hills td og rc mco, for at modvirke det og fordi de sluger maden...
    Men jeg ved bare ikke længere, om det er ok.... De har ikke dårlig tandkød længere.. har ikke haft det siden de var omkring 2 år, men de sluger stadig maden, når de får godbider i form af en anden slags katte-tørfoder...
    Jeg synes at kattemad er en "jungel"!!


  • #23   4. dec 2009 Felis F:
    Det var lige sådan et ærligt svar jeg egentlig godt kunne bruge!!!
    Hvad skal jeg så fodre med?? Jeg tror desværre ikke, at jeg ville have tid/ overskud til at barf-fodre eller hvad-det -nu hedder, selvom jeg godt ved, at det nok er det mest optimale :o( , men hvad fodre du evt med?? Jeg vil gerne have nogle råd... Mine katte kan komme ud i en stor lukket have og spiser også ind imellem fugle og mus, men de spiser mest tørkost...


Kommentér på:
TÆNK Test

Annonce