{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.863 visninger | Oprettet:

Vægt på main coon? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en lækker og dejlig Main Coon på 8 ½ måned, som hedder Fanta. Jeg syne bare hun er noget lille i det. Vejede hende for ca en uge siden, hvor hun vejede 2.9 kg. Hun er ikke så stor i det generelt.
Er det for lille og i givet fald, er der nogle gode idéer til at få hende lidt op i vægt.... har to huskatte, der absolut ikke trænger til at tage på;)
De får Royal Canin Indoor tørfoder serveret 2 gange om dagen og så deler de ét brev kød fra whiskas én gang om dagen.
Hun har fået Royal Canin killingefoder indtil for ca 2 mdr siden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt på main coon?
  • #2   8. dec 2009 Tak for svar:)
    Jeg stoppede med killingefoderet, fordi hun ikke spiste det mere.... hun spiste kun af det de andre fik. Men vil meget gerne gå tilbage til det igen, hvis det kan hjælpe.
    Jeg vil også gerne have de skal have adgang til maden hele tiden, men min dyrelæge anbefalede i sin tid at det var en god idé at give kattene deres anefalede mængder i to omgangen i løbet af dagen.Morgen og aften.
    Hvis jeg hælder en masse foder op, hvordan hindre jeg så at de andre to ikke tager rigtig meget på? De er nogle store katte, som er rimelig godt istand.

• #4   8. dec 2009 Hun kommer så vidt jeg kan se fra en opdrætter, der ikke stambogsfører sine kilinger? Og så er spørgsmålet om hun overhovedet er en Maine Coon og dermed kan forventes at få den størrelse racen er kendt for smiley

Huskatte kan have alle størrelser, så med mindre hun er for tynd ville jeg ikke være bekymret smiley

• #6   8. dec 2009 ¨Tak for alle jeres svar. Jeg køber killingefoder til hende igen, og så sørger jeg for at de får rigeligt med mad, og håber så ikke de andre to begynder at trille rundt istedet for at gå.
    Og til Katrine, så er det en ægte Main Coon. Kender hende. Og hun har fået sine katte fra opdrættere og den ene forælder har stamtavle.
    Så det skulle ikke være problemet.
    Jeg prøver at lave deres madvaner om, og ser om det hjælper. Tak for det:)

• #7   8. dec 2009 Hun er jo ik så gammel, min var os meget lille og pludselig rykkede hun pænt meget, dog er hunkatte en pæn del mindre end drengene. Hun skal nok blive størrere med alderen

• #8   8. dec 2009 Jeg er enig i Lottes anbefalinger. Hav altid mad fremme til killinger! Ellers må du give hende mad i et andet rum.
    Mine cooner er store.... Min hunkat vejer 7,5 kg, og har gjort det siden hun var omkring 2 år. Men hun var også en stor killing... Så hun kan nok slet ikke sammenlignes.

• #9   8. dec 2009 Jeg er meget mere rolig nu:) Tak for alle jeres indlæg:)

• #10   9. dec 2009 Det er altid et svært emne når man snakker vægt, vi har en MCO hankilleng på 1/2 år, han vejer nu 3,7 kg, jeg synes også det var lige i underkanten, men har fået at vide at det er meget normal, det har jo også lidt at gøre med forælderne, om de ar store eller små.

• #11   9. dec 2009 Størrelsen kommer rigtig meget an på linjerne i generne... Noget, som man kan kigge efter i stamtavlen ;o)

• Rikke B
    Rikke B Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #12   23. dec 2009 Bliver lidt bekymret når jeg læser dette... Har selv en MC på knap 11 måneder (Hvis ham jeg har købt den af talte sandt med 12 ugers reglen)Han er uden stamtavle - Men jeg så faderen og han var meget stor..... Garfield er spinkel og fin synes jeg. Men lille - Jeg har lige haft ham på vægten og han vejer kun 2,6 kg... Alt alt alt for lidt i forhold til det I skriver... Han er kastreret - Har adgang til foder altid, får Royal Canin killinge foder og lidt vådfoder en gang om dagen.
    Er overbevist om han er ægte nok, men er bekymret for hans størrelse...
    Nogle gode råd?
    Mange hilsener
    Rikke

Kommentér på:
Vægt på main coon?

Annonce