1.863 visninger
|
Oprettet:
Vægt på main coon? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har en lækker og dejlig Main Coon på 8 ½ måned, som hedder Fanta. Jeg syne bare hun er noget lille i det. Vejede hende for ca en uge siden, hvor hun vejede 2.9 kg. Hun er ikke så stor i det generelt.
Er det for lille og i givet fald, er der nogle gode idéer til at få hende lidt op i vægt.... har to huskatte, der absolut ikke trænger til at tage på;)
De får Royal Canin Indoor tørfoder serveret 2 gange om dagen og så deler de ét brev kød fra whiskas én gang om dagen.
Hun har fået Royal Canin killingefoder indtil for ca 2 mdr siden.
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 20
Jeg stoppede med killingefoderet, fordi hun ikke spiste det mere.... hun spiste kun af det de andre fik. Men vil meget gerne gå tilbage til det igen, hvis det kan hjælpe.
Jeg vil også gerne have de skal have adgang til maden hele tiden, men min dyrelæge anbefalede i sin tid at det var en god idé at give kattene deres anefalede mængder i to omgangen i løbet af dagen.Morgen og aften.
Hvis jeg hælder en masse foder op, hvordan hindre jeg så at de andre to ikke tager rigtig meget på? De er nogle store katte, som er rimelig godt istand.
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Huskatte kan have alle størrelser, så med mindre hun er for tynd ville jeg ikke være bekymret
dec 2009
Og til Katrine, så er det en ægte Main Coon. Kender hende. Og hun har fået sine katte fra opdrættere og den ene forælder har stamtavle.
Så det skulle ikke være problemet.
Jeg prøver at lave deres madvaner om, og ser om det hjælper. Tak for det:)
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 130
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
Mine cooner er store.... Min hunkat vejer 7,5 kg, og har gjort det siden hun var omkring 2 år. Men hun var også en stor killing... Så hun kan nok slet ikke sammenlignes.
dec 2009
sep 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 3
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Er overbevist om han er ægte nok, men er bekymret for hans størrelse...
Nogle gode råd?
Mange hilsener
Rikke
Vægt på main coon?