{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Neutralisering af hunkat under 2 kg ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg mener at have læst at en hunkat helst skal veje min 2 kg før den kan neutraliseres, andre end mig der har hørt eller ved noget om det ?
Dyrlægerne er jo ikke altid enige om den slags, heller ikke om brugen af p-piller ved jeg.
Jeg vil meget gerne vide, HVORFOR dem som mener de skal veje 2 kg mener det ?
Der kører en debat på et andet forum, hvor jeg har skrevet en kommentar omkring det, der skrev jeg at jeg havde hørt de skulle veje min 2 kg, og nu er jeg nærmest til grin pga den kommentar.
Nogen som har et link til en faglig side hvor det med de to kg forklares ?
På forhånd tak... :¤)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Neutralisering af hunkat under 2 kg ??
  • #2   11. dec 2009 Jeg må sige det med den skal veje over 2kg. er noget fis smiley
    Mange killinger bliver neutraliseret når de er 12-13uger.

• #3   11. dec 2009 de dyrlæger der kræver at katten vejer minimum 2 kg, ja det er enten fordi de fagligt ikke er dygtige nok til det pillearbejde der er hvis killingen eksempelvis kun er 12 uger, eller så har de ikke de moderne anæstesi apparater, og så kan det være svært at dosere narkosen optimalt....

• #4   11. dec 2009 Ok, så jeg kan se det ikke er et problem at sterilisere før de er 2 kg, jeg har nemlig også haft undrer mig over hvad opdrættere gør, det er jo ikke alle racer hvis killinger er 2 kg når de er 12 uger ved fraflytning.
    Men der er jo så stor forkel på hvilke dyrlæger der vil og ikke vil gøre det, jeg fandt lige denne debat på et andet forum: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=7474
    Der beskrives noget med at katte nedkøles under narkosen og derfor KAN det være farligt for en kat med lav vægt, er det rigtigt forstået ? Der er også en som skriver at hendes kat blev bedøvet med GAS som skulle være mere skånsomt end narkose på små dyr...

• #5   11. dec 2009 Altså en kat der ikke er sund og rask eller undervægtig ville der nok være en risiko ved at bedøve?
    Men eller skulle det ikke være noget problem.

• #6   11. dec 2009 Kastration og sterilisering er normalt injectionsnarkose - naturligvis efter dyrets vægt. rkosen holder kort i unge dyr da de ikke har noget fedtvæv.

Hvordan klarer de dyrlæger der sige en kat skal vej 2 kg at "ordne" f.eks. en ilder?

Indgrebet på killinger er n´meget nemmere at foretage - der er intet fedtvæv. For dyret er det også en fordel - de kommer sig hurtigere over nakosen og de heler hurtigere

• #7   12. dec 2009 jeg undre mig også over de 2 kg, da jeg har fået rotter på 500g (ca, den ene var lidt mere den ene lidt mindre) kastreret

• #8   12. dec 2009 Jeg har ikke selv spurgt en dyrlæge om det, da de hunkatte jeg har fået neutraliseret, der var den ene 7 år og vejede ca 5,3 kg, og den anden var 1,5 år og jeg vil tro hun vejede ca 4 kg.
    Men jeg har bare hørt den der med de 2 kg fra flere personer, og har læst det et sted på nettet, kan bare ikke huske hvor det var engang.
    Men jeg har da samtidig undret mig over hvordan opdrættere gør for det er jo ikke alle racer der vejer 2 kg når de er 12 uger ved fraflytning.

• #9   12. dec 2009 jeg har fået afvide at min panter skal være 12 uger før han må tages fra moderen og veje 1900 gram før kattehjemmets dyrlæge vil kasteraer ham.

jeg fornemmer det er meget forskelligt fra syrlæge til dyrlæge hvad man siger

• #10   12. dec 2009 Janni - mange opdrættere venter til killingen er 14-16 uger før de lader den flytte hjemmefra, så de kan give dem den sidste vaccine smiley

*panteren* - Det med at killingen skal være 12 uger er (heldigvis) blevet en lov nu

Kommentér på:
Neutralisering af hunkat under 2 kg ??

Annonce