{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Min kat er aggressiv {{forumTopicSubject}}

Min tortie pige er ved at blive lidt af en pestilens. Hun er en tikkende bombe og man ved aldrig hvornår den går af.

Hun "lopper" sig hele tiden, vasker og klør, selvom hun har fået loppekur for nylig.

Jeg tænker at det måske kan være grunden til at hun er frustereret. Er der nogle der har erfaringer med hvad det kan være?

Det er lidt belastende at hun er så hidsig, hun er heller ikke sød ved mine andre katte, rimelig sikker på hun hader dem. Måske egner hun sig bedst som enekat, men det er der ikke så meget at gøre ved jo, for jeg skiller mig ikke af med nogle af mine elskede bamser.

Gode råd modtages med stor glæde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er aggressiv
  • #1   27. dec 2009 Det der man drypper i nakken, og ca. 2 mdr siden.

• #2   27. dec 2009 Ja det er Frontline. Hvad virker så?

Tænker det er lidt svært at gardere sig mod lopper i tæpper og sprækker, og der er vel grænser for hvor tit man må stoppe kemikalier i sin kat?

• #3   27. dec 2009 Ok det må jeg da lige forsøge så, synes det er så frustrerende at hun hele tiden skal trimme sig selv eller hvad det hedder. Synd for hende.

• #4   27. dec 2009 Advantage og hyppig, grundig støvsugning, samt vask af div. tekstiler.
    Hvis der er mange levende lopper på katten, kan du evt. give Capstar.

Hvis en virksom loppekur (Advantage vet.) ikke hjælper på hendes irritabilitet/ aggression (hvordan aggressiv?), så få hende tjekket hos dyrlægen - kan være hendes hidsighed skyldes smerter.

(Du bør nok vente med at give nyt loppemiddel til der er gået 3-4 uger)

• #5   27. dec 2009 De gange jeg har tjekker for lopper har jeg faktisk ikke set nogle, det er også derfor det er lidt ekstra underligt. Findes der måske en slags eksem som gør at hun hele tiden skal vaske sig?

Jeg tror ikke hun har ondt, men det er self ikke umuligt. Men hun har altid været lidt en hidsigprop, synes bare det bliver værre med årene. Det hjalp lidt da hun blev steriliseret, men synes alligevel hun er noget arrig.

• #6   27. dec 2009 Ja, kløe kan skyldes andre ting end lopper - hudlidelser, utøj, stress, allergi ... Måske dyrlægebesøg er en god ide under alle omstændigheder.... Men det kan da også godt være at hun bare er et hidsigt gemyt. Jeg har selv boet sammen med en hidsigprop - han fik konstateret dårligt hjerte i en høj alder - om det var pga. alder eller om det har været hans problem hele vejen igennem, ved jeg dog ikke.

Lopper kan dæleme gemme sig godt. Jeg har haft lopper - og de bed mig! Jeg så to stk. med egne øjne, og der var INTET på kattene - de hverken kløede sig eller havde loppelort i pelsen.

Du kan tjekke for loppelort ved at rede med tættekam, og hvis der er sort fnuller i pelsen så prøv at lægge det på vådt hvidt klæde eller køkkenrulle. Hvis det bliver rødt er det blod - og så er der lopper på katten.

• #7   27. dec 2009 Loppelort... uhm .. :))

Jeg må prøve mig frem, måske skal hun bare have en kur der virker. Det problemet med dyr, hvis de bare kunne svare når man spørger dem hvad der er galt...

• #9   28. dec 2009 Synes du skal tage din misser en tur til dyrlægen. Få den rette vejledning og få hende set igennem. Det vil helt klart være det bedste, synes jeg.

En kat er ikke "bare" aggressiv - der er altid en årsag til adfærden, du skal finde ud af hvad det er. Synes du skal starte ved dyrlægen og få et allover tjek.

• #10   5. jan 2010 Vi tager til dyrlægen i morgen. Håber de kan hjælpe. Hørte i dag noget med binyrebark... Men nu må vi se hvad en professionel siger til det.

• #11   5. jan 2010 Binyrebark er bestemt ikke noget af det bedste at give sine dyr - ej heller mennesker. Min hankat får det engang imellem pga allergi. Det er meget usundt for kroppen, uanset om det er mennesker eller dyr der får det. Så håber da ikke at din kat skal have det.

• #12   6. jan 2010 Ok det var bare en der fortalte at hendes kat fik det. Jeg forventer ikke min dyrlæge foreslår noget der er dårligt for min kat.

• #13   6. jan 2010 Selvom noget er godt for en ting, betyder det ikke at der ikke kan være bivirkninger. Feks. så hjælper det min hankat for hans allergi, men det er bestemt ikke sundt. Derfor giver jeg det også i pilleform istedet for indsprøjtning, for så styre jeg selv, hvornår han skal have det - så han ikke får mere end hvad godt er, det er der jo ingen grund til.

Nogle gange er man nødt til at give noget som nødvendigvis ikke er det bedste for kroppen som helhed, men som afhjælper et problem, såsom allergi. Pointen er at ens dyrlæge nogen gange er nødt til at give medicin som er dårligt for ens kat, generelt set, men som hjælper med et problem som ikke kan løses på andre måder end med det medicin.

Kommentér på:
Min kat er aggressiv

Annonce