3.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

en ekstra klo?? en ekstra klo??

Halløj smiley

Min kæreste lå lige og puttede med katten og opdage så, at på hendes ene pote lidt nede under neglen, sidder der en hvid "klump" af en art.. det kunne godt ligne en deform negl.. Den er helt hård som hendes negl på den "tå". Men den ser ikke ud til at genere hende, når hun går eller hopper. Har prøvet at fange et billed af den, men det er lidt en større operation smiley Nogen der har oplevet noget lign med deres katte?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en ekstra klo??
  • #2   10. jan 2010 Ja, det kunne det meget godt ligne! smiley

• #3   10. jan 2010 Min Bella er poly mis.
    Hun har en ekstra klo på hver forpote.
    De generer hende ikke. Hun sidder fast i gulvtæppet nogle gange, når hun leger, men hun har selv fundet ud af at få det hele til at funger smiley

Er kloen noget som bare er kommet eller?

• #4   10. jan 2010 Vi har aldrig agt mærke til den før, og kan se der også er tegn på sådan en ting, på tåen ved siden af. Men det ser ikke ud til at genere hende, når hun leger eller hopper.. Så det må være noget der er kommet. smiley

• #5   10. jan 2010 Hvis den bare er kommet, ville JEG nok lige ringe og snakke med min dyrlæge, så må han/hun vurdere om du skal et smut derind (:

Men det selvfølgelig dejligt at missen ikke er generet af den (:

• #6   10. jan 2010 Jeg skal også lige have ringet og snakket med ham i morgen, og hører hvad han syntes.. for det eneste jeg har kunne finde var noget om neglebetændelse.. men det er hverken rødt eller hævet og det gør ikke ondt på hende, når vi rører ved den.. mærkeligt :S
    Men prøver stadig at fange et billed af den.. hehe.. ikke en hel nem opgave med hende smiley

• #7   10. jan 2010 Hehe, så må du lige opdagtere os smiley

Bumbum, held & lykke smiley
    jaae, kender det godt, med de billeder, det kan være en stor udfordring (:

• #8   10. jan 2010 Det skal jeg gøre smiley

hehe, jo tak smiley Så skriver jeg lige herinde, hvis det lykkes med det billed smiley

• #9   10. jan 2010 Har du kigget på den tråd der bliver linket til ?

Der er et billede af en "klo" i trædepuden: http://kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10172

• #10   10. jan 2010 Men spændende at høre hvad din dyrlæge siger smiley

• #11   10. jan 2010 ^^*Poly-Cats*^^ reg opdræt med tavler :
    Ja, det har jeg smiley Det kunne nemlig godt ligne helt vild. der er bare ikke den misfarvning (mørke plet) på bettes pote.
    Ja, hun skal nok også lige derover kunne jeg forestille mig smiley Men det ligner faktisk lidt hård hud i form af en negl..

• #12   10. jan 2010 hm.. har fået et billed af kloen.. men det er lidt uskarpt, for hun ville ikke sidde stille.. men ligger det lige ind, hvis nogen vil se. og var så lige ved at tjekke alle hendes poter, og hun har 3 "tæer" der begynder at få det der på.. smiley Så det hedder helt sikkert dyrelæge med bettemissen nu smiley

• #14   10. jan 2010 jamen har selv tænkt tanken, for hun får ikke klippet negle nemlig.. smiley

• #16   10. jan 2010 Ja, det har Bette ogå på bagbenene smiley De er heller ikke til gene for hende smiley
    Jeg tror det er hård hud.. for det er på de fleste af hendes "tæer" helt oppe hvor trædepuderne mødes og lige inden neglen starter.
    Overhoved ikke.. hun leger, hopper og går ligesom hun plejer at gøre.. og tvivler lidt på at hun har ondt, for hun er virkelig ikke den mest aktive kat og bevæger sig kun hvis det er nødvendig for hende og det er ikke mere end en time siden hun kom sidelæns igennem stuen.. hehe smiley Men jeg skal alligevel forbi dyrlægen i morgen og så spørger jeg lige hvad de tror det kan være og om hun skal over og hilse på dem smiley Det er jo også snart 2 år siden hun sidst var derover.. hehe smiley

• #17   11. jan 2010 Opdatering:
    Har lige snakket med min dyrelæge idag, og hun mente at det sagtens kunne være tørrer poter og derved at det er tørt hud der samler sig på hendes poter smiley Så skal lige prøve at smøre hendes poter i Hellosan salve i et par dage og så skal jeg lige klippe hendes negle, for at se om det kan være dem. smiley Men når det ikke er rødt eller øm, så skule vi ikke komme derover nu og så skulle vi se tiden an og holde øje med det smiley
    Så jeg vil ifører mig min rustning og stålhandsker.. og prøve at klippe hendes negle.. haha smiley

• #19   11. jan 2010 Det har bette nemlig også smiley Så jeg tager en klo af gangen mens, når hun ligger og sover.. haha smiley id da det var så nemt som Dia, hende kan jeg bare smide på ryggen på mine ben og så bliver hun ellers liggende, til at jeg tager hende op igen smiley Mærkeligt at der kan være sådan en forskel smiley

• #21   11. jan 2010 hæhæ smiley Ja, det er altså ikke nemt smiley Kender det alt for godt, når man skal holde dem.. Mine ene kat, Lucki har allergi over for nogle madvarer som resulterede i sår i nakken på størrelse med en femmer.. og det skulle smøres og hun skulle have en kur i 3 uger som skulle sprøjtes ind i munden på hende.. Det har vi godt nok gjort mange gange nu, lige indtil at der var en sød sjæl herinde, som nævnte allergi og jeg skulle prøve foder der var beregnet til allergiske katte.. og vupti.. hun har kun haft et lille sår en gang siden smiley Så nu slipper vi for kradsemærker overalt smiley

• #22   17. feb 2010 6 tær på forpoterne ses normalt hos Maine coon'er (har set din ikke er en maine coon), og er en genetisk fejl. Katte med 6 tær kan ikke bruges til udstillinger og avl. Det var bare det smiley

• #24   2. mar 2010 Hej. smiley
    Undskyld det sene svar.. har ikke været herinde i et stykke tid smiley Det er tør hud, og vi skal bare smører det smiley Og hvis det ikke virker mere end det har nu, skal hun derover igen smiley

Kommentér på:
en ekstra klo??

Annonce