Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstra klo
  • #1   12. okt 2011 Altså en ekstra tå?

• #2   12. okt 2011 Ja, der er en ekstra tå på det ene beg ben.

• #3   12. okt 2011 Det har fx maine coons tit. Ligger vidst i generne.
    Hvis den ikke er til gene operere man den ikke væk. Den slags katte kaldtes for "rottekatte", og vidst nok fordi man mente de var bedre til at fange rotter. smiley

• #6   12. okt 2011 Jeg spurgte om det var en ekstra tå - og der sagde TS ja "tå"

• #8   12. okt 2011 "Hvis der er en ekstra klo bør du overveje om den skal beholde den. Katten kan komme til at skade sig selv på den, eller skade kloen fordi den vil hænge i ting og sager."

Mig bekendt er declawing ikke tilladt i Danmark.

• #10   12. okt 2011 Vores Nala har på begge for ben, kan ikke lige huske hvad det kaldes. Men det er så sødt og ser så sjov ud når hun kommer gåene. Vi gik efter og få en med ekstra tå.

• #12   12. okt 2011 En ekstra tå på bagbenene, er stadig en polydactyl kat. Jeg har endnu aldrig set en sådan tå til gene for katten.

Hej trådstarter.
    Det er ualmindelæigt, at katten KUN har ekstra tæer på bagbenene - de plejer også at have det på forbenene så, men jeg har selv haft killinger, der kun havde ekstra tæer på bagbenene.
    Dine killinger er polydactyle = flere tæer, og kan give genet videre til deres egne killinger, som faktisk så kan få ekstra tæer på forbenene også.
    Mange Mainecoon katte er polydactyle, men der findes også en del huskatte der er det.

• #13   12. okt 2011 Man må ikke fjerne tåen, da det er et kosmetisk indgreb. Dog må man gøre det hvis katten har problemer med den

• #14   12. okt 2011 Susan det hedder en Poly

• #15   12. okt 2011 Jeg har haft polyer i mit FIFé registreret mainecoon opdræt siden 2006.
    På min hjemmeside, under killinger, kan du på mit nederste kuld se hvordan en ulveklo ser ud på bagpoten)

Ekstra tæer forekommer også iblandt husmislingerne indimellem.
    Og samtidig er det blevet ganske propulær at benytte Mainecoon/poly indkrydsning til enhver muligt emne i katte regi (udenfor registreret opdræt).
    Så hvor din misling har en ekstra tå fra, kan jeg ikke gisne om ;O)

Ingen af mine polyer har nogensinde været generet af sine tæer eller ekstra tæer. Ej heller en af mine piger, som blev født med en brækket tommeltot.
    Man må kun fjerne en given klo/tå ved kirugisk indgreb (af dyrlægen), hvis tåen/kloen virkelig er til gene for kattens hverdag.

Vil du vide mere om polyer, er du meget velkommen til at skrive til mig

• #17   13. okt 2011 Susan jeg tror at Hanne svarer den anden Susan: Morten og susan J - Skrevet: 12-10-2011 17:02:48

;o)

• #18   14. okt 2011 Hvad er der forskel på en klo og en tå???

• #20   15. okt 2011 Mange tak for dit svar smiley smiley

• #21   15. okt 2011 Og mange tak for hjælpen med alle svarene. smiley

Kommentér på:
Ekstra klo

Annonce