Løbetid eller urenlig? {{forumTopicSubject}}
Uendelige spørgsmål er nok haglet ned over de erfarne kattejere, og jeg er også nødt til at udtrykke min magtesløshed over min dejlige hunkat.
Jasmin blev sterilliceret for tre år siden (hun er 4 år).I perioder har hun strintet huset over, over de sidste par år! Det har startet som afmærkninger, og til tider hele tissetårer. Hun Har været i løbetid, og forventet nok strintet (trods hendes neutralition), men som sagt også tisset hele tårer...
Noget af mønstret har været, når hun har været alene hjemme i en uges tid, fordi vi har været på ferie, så er vi kommet hjem til en strintende kat...
I perioder har vi givet hende ppiller(som jeg ellers er modstander af, og som jeg ville undgå dengang vi fik hende neutralisserret), men som har virket rigtig godt. Nu får hun et naturproduk, Zylkene.. Nogle der kender det? Lægen har sagt at det muligvis kan virke, men hun har fået det i fem dage, og hun reagerer ikke på det....
Nogen ideer til hvad jeg nu kan gøre???? Er det gentagen løbetider, trods hendes neutralission for tre år siden. Er det stress? eller hvad kan det ellers være... Hvis det er stress, ville hun så reagerere på ppillerne?... Og er det løbetid, hvorfor går hun så ikke mere så meget kur til vores kasterede hankat (det gjore hun i starten) ...
De er begge indekatte.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Og så synes jeg, der er en del, der tyder på, at dyrlægen, der i sin tid neutraliserede hende, ikke har fået fjernet alt det hormonproducerende væv. Det har vi hørt om et par gange efterhånden.
Din hunkat er altså i samme situation som en fertil hunkat,.der ikke bliver parret, når hun er i løb. Hun strinter for at lokke hankatte til, og hun bliver mere og mere frustreret fra løbetid til løbetid, og risikoen er stor for, at hun kommer i en slags kronisk løbetid.
Du skriver også, at hun får p-piller! Hvornår får hun det? Regelmæssigt eller kun ved løbetid?
Vi kender vel alle efterhånden risikoen ved p-piller, både fysisk (bl.a. kræft i mælkekirtlerne) og psykisk.
Mit råd er, at du får hende opereret, så det hormonproducerende væv fjernes, og stik mod hvad man ellers gør, bør dette foretages, mens hun er i løb, for så kan dyrlægen bedre se det væv, der skal fjernes.
Held og lykke!
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Løbetid eller urenlig?